CEIDG
CENTRALNA EWIDENCJA I INFORMACJA
O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Przyjmowanie wniosków o wpis, zmianę wpisu, wpis informacji o zawieszeniu bądź wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej oraz wykreślenie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG)
Podstawa prawna:
· ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 220 poz. 1447 z późn. zmianami)
Sposób załatwienia sprawy:
1. Osoba fizyczna składa wniosek do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej CEIDG, w Biuletynie Informacji Publicznej ministra właściwego do spraw gospodarki oraz za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej. System CEIDG przesyła wnioskodawcy na wskazany adres poczty elektronicznej potwierdzenie złożenia wniosku.
2. Wniosek o wpis do CEIGD może być również złożony na formularzu zgodnym z formularzem, o którym mowa w ust. 1 w wybranym przez przedsiębiorcę urzędzie gminy:
· osobiście albo,
· wysłany listem poleconym – w tym przypadku wniosek opatrzony jest własnoręcznym podpisem, którego własnoręczność poświadczona jest przez notariusza.
Organ gminy potwierdza tożsamość wnioskodawcy i potwierdza wnioskodawcy za pokwitowaniem przyjęcie wniosku.
Organ gminy przekształca wniosek na formę dokumentu elektronicznego, opatruje go podpisem elektronicznym, albo podpisuje podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, lub podpisuje w inny sposób akceptowany przez system CEIDG i przesyła do CEIDG nie później niż następnego dnia roboczego od dnia jego otrzymania.
Opłaty:
Zwolnione z opłat.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Poddębicach
ul. Łódzka 17/21
99-200 Poddębice
II piętro, pokój 215,
od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00, tel. (43) 678 25 80 w. 248
Komórka odpowiedzialna za realizację:
Referat Promocji Gminy i Spraw Społecznych.
|