Strona główna
Menu:
Urząd Miejski

Dni i godziny otwarcia urzędu

Przyjmowanie wniosków i skarg

Regulamin i schemat organizacyjny urzędu

Organizacja urzędu

Burmistrz Poddębic

Zastępca Burmistrza

Sekretarz Poddębic

Skarbnik Poddębic

Referat Inwestycji Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej

Referat Gospodarki Nieruchomościami i Urbanistyki

Referat Rolnictwa i Ochrony Środowiska

Referat Organizacyjny

Referat Finansowy

Urząd Stanu Cywilnego

Biuro Rady Miejskiej

Rejestry, ewidencje,archiwum

Wyniki kontroli przeprowadzonych w urzędzie

Poradnik Interesanta Jak załatwić sprawe?
OGŁOSZENIA
Oświadczenia majątkowe
Działalność Gminy
Jednostki organizacyjne Gminy Poddębice
Jednostki Pomocnicze Gminy
Mienie Komunalne
Współpraca i Kontakty
Budżet
Plany i Programy
BIP
Prawo
Rejestr Instytucji Kultury
Wybory
Podmioty:

Redaktor strony
admin admin
Rejestr zmian
Data utworzenia: 2005-09-28 12:35
Ostatnia zmiana: 2008-03-12 08:38
Licznik odwiedzin
Aktualna strona:2455
Wszystkie strony:1783863

Wersja do wydruku

Instrukcja obsługi
Kontakt
Urząd Miejski w Poddębicach
ul. Łódzka 17/21
telefon: (0-43) 6782580
fax: (0-43) 6783995
e-mail: gmina@poddebice.pl
strona: www.poddebice.pl



Referat Inwestycji Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej



 
REFERAT   INWESTYCJI,  GOSPODARKI
KOMUNALNEJ  I  MIESZKANIOWEJ (IGKM)
 
 
Kierownik Referatu: brak 
tel. (0 – 43) 678 – 25 – 80 , wew. 246
pok. 228 ( II piętro )
e – mail: igkm@poddebice.pl
 
Stanowiska pracy:
 

Stanowiska ds. inwestycji
II piętro
pok. 228
wew. 276
Stanowisko ds. lokalowych
II piętro
pok. 223
wew. 274
Stanowiska ds. infrastruktury technicznej, wodnej,
kanalizacji, utrzymania dróg, oświetlenia
II piętro
pok. 225
pok. 223
wew. 275
wew. 274
Stanowisko ds. utrzymania miasta
II piętro
pok. 225
wew. 275

Stanowisko ds. funduszy krajowych i zagranicznych 

II piętro pok. 222  wew. 224 

 


 
Do zadań Referatu Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej należą sprawy z zakresu:

 

 
  1. infrastruktury technicznej, a w szczególności:
  • koordynacja spraw związanych z funkcjonowaniem systemów inżynierskich Gminy takich jak sieci wodociągowe, kanalizacyjne (sanitarna i deszczowa)
    i ciepłownicze,
  • opiniowanie dokumentacji technicznej dotyczącej zadań prowadzonych na terenie należącym do Gminy,
  • prowadzenie i koordynacja robót związanych z remontami i konserwacją oświetlenia ulicznego,
  • sporządzanie inwentaryzacji urządzeń oświetlenia ulicznego na terenie Gminy,
  • prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem w należytym stanie nawierzchni dróg, chodników, jezdni, obiektów mostowych oraz innych urządzeń związanych z drogą,
  • prowadzenie spraw związanych z konserwacją i remontami nawierzchni gruntowych,  dróg i chodników,
  • prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych,
  • wydawanie zezwoleń na prowadzenie robót w pasie drogowym oraz umieszczenie w pasie drogi urządzeń infrastruktury i budowli,
  • wydawanie zezwoleń na wykonanie zjazdu z drogi,
  • wydawanie zezwoleń na przejazdy po drogach będących własnością Gminy pojazdów nienormatywnych,
  • nadzór nad prawidłowym przywróceniem pasa drogowego do stanu pierwotnego po wykonaniu robót,
  • naliczanie, w drodze decyzji administracyjnej kar pieniężnych za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi, za przekraczanie terminu zajęcia określonego w zezwoleniu i za zajęcie większej niż w zezwoleniu powierzchni,
  • prowadzenie remontów bieżących i konserwacji oznakowania pionowego
    i poziomego  ulic oraz innych urządzeń zabezpieczenia ruchu drogowego,
  • koordynowanie i uzgadnianie projektów organizacji ruchu związanych
    z robotami prowadzonymi w pasie drogowym,
  • opracowywanie planu zimowego odśnieżania terenu Gminy i kontrola jego realizacji,
  • wykonywanie innych czynności należących do zarządcy drogi,
  • nadzór nad realizacją zadań związanych z obsługą zbiorowej komunikacji publicznej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
  • wydawanie zezwoleń na korzystanie z przystanków autobusowych na terenie Gminy,
  • prowadzenie i koordynacja zadań w zakresie organizowania robót publicznych  i prac interwencyjnych,
  1. gospodarki komunalnej i mieszkaniowej:
  • realizacja zadań związanych z utrzymaniem czystości, porządku i zieleni
    w Gminie,
  • utrzymanie i opieka nad grobami, cmentarzami wojennymi i miejscami pamięci,
  • prowadzenie ewidencji miejsc pamięci,
  • realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o ochronie praw lokatorów i uchwały Rady w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład  mieszkaniowego zasobu Gminy,
  • koordynacja i nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem gospodarki mieszkaniowej w Gminie zgodnie z uchwałą Rady w sprawie programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy,
  • współpraca z zarządcami nieruchomości w których Gmina jest właścicielem lub jednym ze współwłaścicieli,
  • przygotowywanie propozycji wysokości stawki czynszu w zasobach komunalnych,
  • nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem gminnego zasobu lokali użytkowych,
  • prowadzenie i koordynacja zadań związanych z funkcjonowaniem targowisk,
  • nadzór nad funkcjonowaniem szaletu miejskiego,
  • realizacja zadań związanych z utrzymaniem czystości, porządku i zieleni w Gminie,
  1. inwestycji:
  • przygotowywanie propozycji planów realizacji inwestycji gminnych,
  • przygotowywanie dokumentacji technicznej i prawnej dotyczącej przewidywanych do realizacji zadań,
  • przygotowywanie i zawieranie umów na wykonanie dokumentacji technicznej,  ekspertyz, kosztorysów i nadzoru inwestorskiego,
  • przygotowywanie danych o inwestycjach niezbędnych w celu sporządzenia wniosków o dotacje i kredyty,
  • koordynacja robót związanych z prowadzeniem inwestycji gminnych,
  • opracowywanie projektów umów na realizację robót inwestycyjnych,
  • przygotowywanie dokumentów niezbędnych do przeprowadzania przetargu na roboty inwestycyjne, remontowe i inne prowadzone przez Referat,
  • rozliczanie i odbiór zadań,
  • podejmowanie działań w celu pozyskiwania środków pozabudżetowych na działania inwestycyjne, w tym pochodzących z funduszy zewnętrznych,
  • monitoring realizacji projektów inwestycyjnych,
  • prowadzenie adaptacji remontów w budynku Urzędu wymagających zgłoszenia budowy lub uzyskania pozwolenia na budowę oraz współpraca w tym zakresie z Referatem Organizacyjnym.