Strona główna
Menu:
Urząd Miejski
Poradnik Interesanta Jak załatwić sprawe?

Dowody osobiste

Urodzenia, małżeństwa, zgony

Meldunki

Uzyskanie licencji na przewóz osób taksówką osobową

Działalność gospodarcza

Zezwolenia na sprzedaż alkoholu

Infrastruktura techniczna - zezwolenia

Zezwolenie na zajecie pasa drogowego i umieszczenie w nim urządzeń

Lokale mieszkalne i użytkowe

Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne

Nieruchomości

Rolnictwo i ochrona środowiska

Stypendia

Podatki i opłaty lokalne

Pomoc społeczna

Inne

OGŁOSZENIA
Oświadczenia majątkowe
Działalność Gminy
Jednostki organizacyjne Gminy Poddębice
Jednostki Pomocnicze Gminy
Mienie Komunalne
Współpraca i Kontakty
Budżet
Plany i Programy
BIP
Prawo
Rejestr Instytucji Kultury
Wybory
Podmioty:

Redaktor strony
Arkadiusz Charuba
Rejestr zmian
Data utworzenia: 2005-11-15 10:54
Ostatnia zmiana: 2013-09-19 08:35
Licznik odwiedzin
Aktualna strona:1157
Wszystkie strony:1783900

Wersja do wydruku

Instrukcja obsługi
Kontakt
Urząd Miejski w Poddębicach
ul. Łódzka 17/21
telefon: (0-43) 6782580
fax: (0-43) 6783995
e-mail: gmina@poddebice.pl
strona: www.poddebice.pl



Zezwolenie na zajecie pasa drogowego i umieszczenie w nim urządzeń



 
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego i umieszczenie w nim urządzeń
 
 
Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. Nr 204 z 2004 r., poz. 2086)
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. Nr 140, poz.1481)
  3. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim mają odpowiadać drogi i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz. 430)
  4. Uchwała Nr XIX/125/04 Rady Miejskiej w Poddębicach z dnia 4 czerwca 2004 r. w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego na cele nie związane z potrzebami zarządzania lub potrzebami ruchu, dla których zarządcą jest Gmina Poddębice
 
Wymagane dokumenty:
1.       Wypełniony wniosek na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej i wewnętrznej.
2.       Załączniki:
  1. Ogólny plan orientacyjny w skali 1:10000 lub 1:25000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego oraz informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu.
  2. Oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej.
  3. Zezwolenie na lokalizację obiektu w pasie drogowym.
  4. Oświadczenie inwestora wskazujące osobę (pomiot), która wniesie opłatę wynikającą z decyzji (umowy) za zajęcie pasa drogowego.
  5. Oświadczenie inwestora wskazujące osobę (podmiot), która wniesie opłatę wynikającą z decyzji na umieszczenie urządzenia w pasie drogowym.
  6. Projekt budowlany obiektu umieszczonego w pasie drogowym.
  7. Harmonogram robót w pasie drogowym (zwłaszcza w przypadku etapowego prowadzenia robót).
 
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Poddębicach
Sekretariat, I piętro, pokój 116
od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00, tel. (43) 678 25 80 w. 225 lub 678 30 26
ul. Łódzka 17/21
99-200 Poddębice
 
Komórka odpowiedzialna za realizację:
Referat Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, II piętro pokój nr 225,223
tel. 678 25 80, wew. 275, 274
 
Sposób załatwienia sprawy:
  1. Przed ostatecznym złożeniem wniosku na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej i wewnętrznej proponuje się dokonanie jego konsultacji pod względem poprawności formalnej w Referacie Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej.
  2. Złożenie wniosku wraz z wymaganymi załącznikami.
  3. Wydanie decyzji lub umowy dotyczącej zajęcia pasa drogowego następuje w pokoju nr 216 Urzędu Miejskiego w Poddębicach. Dokumenty należy odbierać osobiście.
 
Czas realizacji sprawy:
Do 30 dni.
 
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji o odmowie dokonania wpisu wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu, Plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz, za pośrednictwem Burmistrza Poddębic. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni licząc od daty doręczenia decyzji stronie.
 
Opłaty:
Opłata skarbowa:
  • za wniosek – 5 zł;
  • za każdy załącznik – 0,50 zł;
  • za odwołanie – 5 zł.
 
Informacje dodatkowe:
  1. Opłaty za zajęcie pasa drogowego i umieszczenie w nim urządzeń wyliczane są zgodnie ze stawkami zatwierdzonymi przez Radę Miejską w Poddębicach uchwałą wskazaną w podstawie prawnej.  Opłaty uiszcza się na rachunek Urzędu Miejskiego w Poddębicach nr: 87 9263 0000 0000 0013 2000 0005
    w ciągu:

          a) 14 dni od daty uprawomocnienia się decyzji,

          b) 21 dni od daty podpisania umowy. 

  1. Złożenie wniosku nie upoważnia do zajęcia pasa drogowego. Zajęcie może nastąpić po uzyskaniu decyzji (podpisaniu umowy) oraz po protokolarnym przekazaniu terenu przez zarządcę drogi.
  2. Każda zmiana wymaga złożenia nowego wniosku i wydania nowej decyzji (podpisania umowy).

 

Ikona pdf
Wniosek o wydanie zgody na budowę lub przebudowę zjazdu z drogi gminnej.

Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej.

 

 

 

 

 

 

  

 

 
 
 
Wydanie I