Strona główna
Menu:
Urząd Miejski
Poradnik Interesanta Jak załatwić sprawe?

Dowody osobiste

Postępowanie w sprawie wydania dowodu osobistego

Urodzenia, małżeństwa, zgony

Meldunki

Uzyskanie licencji na przewóz osób taksówką osobową

Działalność gospodarcza

Zezwolenia na sprzedaż alkoholu

Infrastruktura techniczna - zezwolenia

Lokale mieszkalne i użytkowe

Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne

Nieruchomości

Rolnictwo i ochrona środowiska

Stypendia

Podatki i opłaty lokalne

Pomoc społeczna

Inne

OGŁOSZENIA
Oświadczenia majątkowe
Działalność Gminy
Jednostki organizacyjne Gminy Poddębice
Jednostki Pomocnicze Gminy
Mienie Komunalne
Współpraca i Kontakty
Budżet
Plany i Programy
BIP
Prawo
Rejestr Instytucji Kultury
Wybory
Podmioty:

Redaktor strony
Arkadiusz Charuba
Rejestr zmian
Data utworzenia: 2005-06-14 09:05
Ostatnia zmiana: 2010-10-18 10:17
Licznik odwiedzin
Aktualna strona:2528
Wszystkie strony:1783884

Wersja do wydruku

Instrukcja obsługi
Kontakt
Urząd Miejski w Poddębicach
ul. Łódzka 17/21
telefon: (0-43) 6782580
fax: (0-43) 6783995
e-mail: gmina@poddebice.pl
strona: www.poddebice.pl



Postępowanie w sprawie wydania dowodu osobistego



 

KARTA INFORMACYJNA

Postępowanie w sprawach wydawania dowodów osobistych

 

 

Podstawa prawna 

Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2001 r. Nr 87, poz.960 z późniejszymi zmianami.) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2000 roku w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich wymiany, zwrotu lub utraty (Dz. U. Nr 112, póz. 1182), Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 marca 2003 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych ich wymiany zwrotu lub utraty ( Dz. U. z 2003r. Nr 56 póz. 500)

 

  

Miejsce załatwienia sprawy  

           Urząd Stanu Cywilnego I piętro, pok. 115 od poniedziałku do piątku w godzinach od 8°°-1600 telefon (0-43) 678-25-80 wew. 222.

 
Sposób załatwienia sprawy 

 

 

 

 

  

  •  procedurę należy rozpocząć od pobrania wniosku o wydanie dowodu osobistego (druk)
  • wypełniony wniosek wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć w pokoju 115, podpis na wniosku należy złożyć osobiście w obecności przyjmującego wniosek,
  • wnioskodawca jest informowany o terminie odbioru dowodu w dniu złożenia wniosku.

 

Wymagane dokumenty 

 

 

 

 

 

  • wypełniony wniosek o wydanie dowodu osobistego ,
  • 2 aktualne fotografie bez nakrycia głowy i bez okularów z ciemnymi szkłami w taki sposób aby ukazywały głowę w pozycji lewego półprofilu z widocznym lewym uchem,
  • odpis skrócony aktu urodzenia lub aktu małżeństwa ( nie należy składać jeżeli zostały sporządzone w USC Poddębice)

 

Opłaty

  • brak

 

Czas załatwienia sprawy

  • 30 dni ( ustawowy termin produkcji dowodów osobistych),
  • informacje o ewentualnym wcześniejszym terminie odbioru można uzyskać telefonicznie,
  • dowód osobisty odbiera się osobiście w pokoju 115, 1 piętro.

 

 Inne informacje
  • dowody osobiste wydaje się osobom posiadającym obywatelstwo polskie i zameldowanie na pobyt stały w gminie Poddębice,
  • w razie zmiany danych zawartych w dowodzie osobistym należy wystąpić o jego wymianę w terminie 14 dni od dnia doręczenia dokumentu stwierdzającego zmianę ,
  • osoba która utraciła dowód osobisty jest obowiązana niezwłocznie zawiadomić o tym najbliższy organ gminy.

 

 Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Wojewody Łódzkiego w Łodzi za pośrednictwem Burmistrza Miasta Poddębice.