Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu
alkoholizmowi (Dz. U. z 2002r. Nr 147, poz. 1231 z późniejszymi zmianami), art.18
2. Uchwała Rady Miejskiej w Poddębicach Nr IX/56/03 z dnia 30 czerwca 2003 r.
w sprawie ustalenia zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów
alkoholowych na terenie gminy Poddębice
3. Uchwała Rady Miejskiej w Poddębicach Nr XXIV/181/01 z dnia 31 sierpnia 2001 r.
w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających
powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia poza
miejscem sprzedaży i w miejscu sprzedaży na terenie gminy Poddębice
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
2. Załączniki:
1) wpis do ewidencji działalności gospodarczej bądź do rejestru przedsiębiorców
(KRS);
2) tytuł prawny do lokalu, w którym odbywać się będzie sprzedaż napojów
alkoholowych,
3) opinia Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego potwierdzającą
spełnienie warunków sanitarnych przez punkt sprzedaży,
4) jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym
wielorodzinnym – pisemna zgoda właściciela, użytkownika, zarządcy
lub administratora budynku;
5) jeżeli punkt usytuowany będzie w bezpośrednim sąsiedztwie placówek
oświatowo-wychowawczych, obiektów kultu religijnego, dworców autobusowych
i kolejowych, obiektów zajmowanych przez organy ścigania i wymiaru
sprawiedliwości, obiektów sportowych, plaż, basenów, kąpielisk – opinia
kierowników wymienionych wyżej jednostek oraz pozytywna opinia Gminnej
Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Poddębicach
Stanowisko ds. działalności gospodarczej, II piętro, pokój 219,
od poniedziałku od piątku w godz. 8.00-16.00, tel. (43) 678 25 80 w. 244
ul. Łódzka 17/21
99-200 Poddębice
Komórka odpowiedzialna za realizację:
j.w.
Sposób załatwienia sprawy:
1. Złożenie wypełnionego wniosku o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów
wraz z załącznikami.
2. Przedłożenie wniosku Gminnej Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
celem zaopiniowania.
3. Wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych (po uzyskaniu pozytywnej
opinii Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz dokonaniu
opłaty administracyjnej).
Czas realizacji sprawy:
Do 14 dni
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu, Plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz, za pośrednictwem Burmistrza Poddębic. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni licząc od daty doręczenia decyzji stronie.
Opłaty:
1. Opłata skarbowa:
▪ za każdą stronę załącznika z tytułu potwierdzenia za zgodność z oryginałem – 5 zł;
▪ za odwołanie – 5 zł;
2. Opłata administracyjna (wnoszona przed wydaniem decyzji):
1) w pierwszym roku korzystania z zezwolenia:
▪ na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości do 4,5% alkoholu oraz piwa
- 525 zł.
▪ na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości powyżej 4,5% do 18% alkoholu
- 525 zł
▪ na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu - 2100 zł
2) w drugim roku korzystania z zezwoleń opłaty uzależnione są od wartości
sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim
Powyższe opłaty wnosi się rachunek Urzędu Miejskiego w Poddębicach
nr: 87 9263 0000 0000 0013 2000 0005
Informacje dodatkowe:
1. Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia
w miejscu sprzedaży wydaje się na okres nie krótszy niż 4 lata.
2. Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza
miejscem sprzedaży wydaje się na okres nie krótszy niż 2 lata.
3. Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wydaje prezydent, burmistrz, wójt
– zgodnie z miejscem usytuowania punktu sprzedaży napojów alkoholowych.
4. Zezwolenia wydawane są w granicach limitu określonego Uchwałą gminy.
5. Jednorazowe zezwolenia mogą uzyskać Ochotnicze Straże Pożarne i przedsiębiorcy
posiadający zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
Wydanie II |