Ulga inwestycyjna
Podstawa prawna:
art. 13, 13d ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym /Dz.U. z 2007 r. Nr 109, poz. 747 z póź. zm./ i art. 207 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r., Ordynacja podatkowa /Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z póź. zm./.
Wymagane dokumenty:
-
Wniosek o zastosowanie ulgi z tytułu:
-
budowy i modernizacji budynku inwentarskiego,
-
budowy obiektów służących ochronie środowiska,
-
zainstalowania deszczowni,
-
zainstalowania urządzeń melioracyjnych,
-
zainstalowania urządzeń zaopatrzenia gospodarstwa w wodę,
-
zainstalowania urządzeń do wykorzystania na cele produkcyjne naturalnych źródeł energii.
-
Załączniki:
- rachunki potwierdzające wysokość poniesionych wydatków,
- zestawienie wyżej wymienionych wydatków.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Poddębicach
ul. Łódzka 17/21, 99 – 200 Poddębice
Referat Finansowy, parter, pokój 1
od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 16:00, tel. (43) 678-25-80, wew. 209
Komórka odpowiedzialna za realizację:
Referat Finansowy, parter, pokój 1
od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 16:00, tel. (43) 678-25-80, wew. 209
Sposób załatwienia sprawy:
-
Złożenie wniosku o zastosowanie ulgi w podatku rolnym po ukończeniu danej inwestycji w pokoju 1,
-
Wraz z podaniem należy dołączyć rachunki nakładów inwestycyjnych,
-
Ulga inwestycyjna przyznawana jest po zakończeniu inwestycji i polega na odliczeniu od należnego podatku rolnego od gruntów położonych na terenie gminy kwoty w wysokości 25 % udokumentowanych rachunkami nakładów inwestycyjnych,
-
Przed wydaniem decyzji Urząd Miejski w Poddębicach dokonuje oględzin na miejscu położenia danej inwestycji i sprawdza wiarygodność poniesionych kosztów,
-
Procedura w sprawie udzielenia ulgi inwestycyjnej kończy się wraz z wydaniem decyzji Burmistrza Poddębic.
Czas załatwienia sprawy:
-
do 30 dni ( ustawowy termin załatwienia sprawy),
-
w sprawach szczególnie zawiłych i wymagających dodatkowego postępowania wyjaśniającego termin ten wynosi 2 miesiące.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu za pośrednictwem Burmistrza Poddębic w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
POUCZENIE:
Stosownie do art. 222 Ordynacji Podatkowej odwołanie od decyzji powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.
Opłaty: Wolne od opłaty skarbowej.
Informacje dodatkowe:
-
Podatnikom podatku rolnego przysługuje ulga inwestycyjna jeżeli wydatki te nie zostały sfinansowane w całości lub w części z udziałem środków publicznych,
-
Ulga z tytułu inwestycji nie może być stosowana dłużej niż 15 lat,
-
Podatnik traci prawo do odliczenia od podatku rolnego nie wykorzystanej kwoty ulgi inwestycyjnej w przypadku sprzedaży obiektów i urządzeń, od których została przyznana ta ulga,
-
Kwota ulgi inwestycyjnej niewykorzystanej przez podatnika, przechodzi na jego następców, jeżeli gospodarstwo zostało nabyte stosownie do przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników,
-
Zwolnienia i ulgi podatkowe udzielane na wniosek podatnika stosuje się od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożono wniosek.
|