Strona główna
Menu:
Urząd Miejski
Poradnik Interesanta Jak załatwić sprawe?
OGŁOSZENIA

PRZETARGI GMINNE

OGŁOSZENIA O NABORZE NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE

OBWIESZCZENIA BURMISTRZA PODDĘBIC

Projekt Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Poddębice na lata 2008-2015

Informacja dla pracodawców zatrudniających młodocianych pracowników

Bezdomne zwierzęta z terenu gminy Poddębice oczekujące na nowego opiekuna

Porządek obrad XLV Sesji Rady Miejskiej w Poddębicach - 11.01.2010r. godz. 12.00

Porządek obrad XLII Sesji Rady Miejskiej w Poddębicach w dniu 30 listopada 2009r. godz. 11.00

PRZETARGI NA NIERUCHOMOŚCI, OGŁOSZENIA BURMISTRZA, INFORMACJE BURMISTRZA

Ogłoszenia MGOPS

Planowany porządek obrad Sesji Rady Miejskiej w Poddębicach

Porządek obrad XLVII Sesji Rady Miejskiej w Poddębicach - 26.04.2010r. godz. 13

Obwieszczenie Komisji Okręgowej z dnia 14.03.2011r.

Archiwum 2010

Archiwum 2007

Obwieszczenia Wójta Gminy Dalików

Archiwum 2009

Porządek obrad XLI Sesji Rady Miejskiej w Poddębicach - 26.10.2009r. godz. 14

Obwieszczenia inne

Archiwum 2013

Archiwum 2012

Archiwum 2008

Ogłoszenie o zamówieniu artykułów biurowych

Ogłoszenie o zamówieniu - naprawa dróg

SIWZ

Zał. Nr 4 do SIWZ - umowa

Formularz cenowy -zał. nr 3

Specyfikacja - zał. nr 6

Ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty - naprawa dróg

Ogłoszenie o zamówieniu - paliwo

Ogłoszenie - paliwo 2 przetarg

Wykaz nieruchomości przeznaczonych pod dzierżawę

Informacja Burmistrza Poddębic z dnia 31.03.2008 r.

Ogłoszenie Burmistrza Poddębic z dnia 28.03.2008 r. (Pudłów Nowy)

Ogłoszenie Burmistrza Poddębic z dnia 28.03.2008 r. (ul. Grunwaldzka)

Ogłoszenie Burmistrza Poddębic z dnia 28.03.2008 r. (ul. Partyzantów, Leśna, Pogodna)

Ogłoszenie o zamówieniu: Kolonia Niewiesz - Sempółki

Ogłoszenie o zamówieniu: Malenie

Nabycie lokali mieszkalnych

Ogłoszenie o zamówieniu - usługi

Ogłoszenie o zamówieniu - Kraina bez barier

Informacja o realizacji programu "Pokonuję trudności, odkrywam siebie"

Przetarg - Pudłów Nowy i ul. Partyzantów w Poddębicach

Ogłoszenie o zamówieniu - Byczyna

Ogłoszenie o zamówieniu - Plac Kościuszki w Poddębicach

Ogłoszenie o zamówieniu - ul. Północna w Poddębicach

Ogłoszenie o zamówieniu - ul. Młynarska w Poddębicach

Ogłoszenie o zamówieniu - Kraina bez barier - postępowanie z dnia 15.07.2008 r.

Ogłoszenie o zamówieniu - Kraina bez barier - postępowanie z dnia 25.07.2008 r.

Informacja o realizacji programu "Równaj do najlepszych"

Przetarg na sprzedaż nieruchomości w Niewieszu i Panaszewie

Ogłoszenie o zamówieniu - budowa boiska wielofunkcyjnego

Ogłoszenie o zamówieniu - budowa stacji uzdatniania wody w Poddębicach

Ogłoszenie o zamówieniu - dostawa mięsa

Ogłoszenie o zamówieniu - ul. Wyzwolenia i ul. 22 Lipca

Ogłoszenie o zamówieniu - ul. Kosmonautów

Ogłoszenie o zamówieniu - prace w parku

Ogłoszenie o zamówieniu - ul. Ogrodowa

Ogłoszenie o zamówieniu - ul. Sobieskiego

Ogłoszenie o zamównieu - modernizacja drogi w Zagórzycach

Ogłoszenie o zamówieniu - droga Byczyna

Ogłoszenie o zamówieniu - droga Nowy Pudłów

Zaproszenie na spotkanie w sprawie Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Poddębice na lata 2008-2015

Ogłoszenie o zamówieniu - stacja uzdatniania wody - postępowanie z dnia 4.09.2008 r.

Ogłoszenie o zamówieniu - wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego

Ogłoszenie o zamówieniu - zakup samochodu

Ogłoszenie o zamówieniu - dowozy uczniów

Ogłoszenie o zamówieniu - droga Praga

Ogłoszenie o zamówieniu - wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego - postępowanie z dnia 2.10.2008 r.

Ogłoszenie o zamówieniu - dostawa sprzętu rehabilitacyjnego

Ogłoszenie o zamówieniu - usługi - udzielenie kredytu

Ogłoszenie o zamówieniu - zarządzanie budynkami mieszkalnymi

Ogłoszenie o zamówieniu - utrzymanie porządku i czystości

Informacja dotycząca Lokalnego Programu Rewitalizacji

Ogłoszenie o zamówieniu - zakup nowego sprzętu rehabilitacyjnego

Ogłoszenie o zamówieniu - utrzymanie zieleni

Ogłoszenie o programie pilotażowym "Uczeń na wsi"

Ogłoszenie o dofinansowaniu podręczników 2008

Ogłoszenie o przystąpieniu

Ogłoszenie o konkursie na dyrektora Szkoły Podstawowej w Niewieszu

Ogłoszenie MGOPS Poddębice

Archiwum 2011

Oświadczenia majątkowe
Działalność Gminy
Jednostki organizacyjne Gminy Poddębice
Jednostki Pomocnicze Gminy
Mienie Komunalne
Współpraca i Kontakty
Budżet
Plany i Programy
BIP
Prawo
Rejestr Instytucji Kultury
Wybory
Podmioty:

Redaktor strony
admin admin
Rejestr zmian
Data utworzenia: 2008-03-17 11:02
Ostatnia zmiana: 2008-03-17 11:36
Licznik odwiedzin
Aktualna strona:393
Wszystkie strony:1785326

Wersja do wydruku

Instrukcja obsługi
Kontakt
Urząd Miejski w Poddębicach
ul. Łódzka 17/21
telefon: (0-43) 6782580
fax: (0-43) 6783995
e-mail: gmina@poddebice.pl
strona: www.poddebice.pl


Specyfikacja - zał. nr 6


 

 

Załącznik Nr 6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SPECYFIKACJA  TECHNICZNA  WYKONANIA  I  ODBIORU

 

USŁUG W ZAKRESIE

 

 

NAPRAWY  NAWIERZCHNI  GRUNTOWYCH

 

 

 

DRÓG GMINNYCH I WEWNĘTRZNYCH ORAZ ULIC

 

BĘDĄCYCH  W  ZARZĄDZIE  GMINY  PODDĘBICE

 

 

 

 

 

 

 

1. Wstęp.

 

 

1. Przedmiotem  niniejszej  Specyfikacji    technicznej    wymagania  dotyczące  wykonania i odbioru robót związanych z wykonaniem naprawy nawierzchni gruntowych.

2. Zakres  stosowania   Specyfikacji   technicznej   wykonania  i  odbioru  usług stanowi  podstawę  stosowania  jako  dokument   przetargowy  i kontraktowy  przy zlecaniu  i realizacji robót na drogach i ulicach.

3. Ustalenia  zawarte w  niniejszej  specyfikacji  dotyczą zasad prowadzenia usług związanych z wykonaniem i odbiorem naprawy nawierzchni gruntowych   naturalnych (profilowanych)   i ulepszonych, obejmujących  naprawy  cząstkowe,  naprawy z profilowaniem nawierzchni.

4. Określenia podstawowe.

    1/ Nawierzchnia  gruntowa  -  nawierzchnia   z   gruntu   naturalnego   albo      ulepszonego

        mechanicznie, odporna na działanie ruchu.  

    2/ Nawierzchnia  gruntowa naturalna (profilowana) - wydzielony pas terenu, przeznaczony do ruchu  lub  postoju  pojazdów  oraz  ruchu  pieszych,  w   którym  występujący  grunt podłoża  jest     wyrównywany  i  odpowiednio  ukształtowany   w   profilu podłużnym i przekroju poprzecznym oraz zagęszczony.

     3/ Nawierzchnia gruntowa  ulepszona - wydzielony pas terenu,  przeznaczony do ruchu lub postoju   pojazdów   oraz   ruchu  pieszych,  w  którym  występujący  grunt  podłoża jest ulepszony   mechanicznie,   wyrównany   i   odpowiednio   ukształtowany   w profilu podłużnym i przekroju poprzecznym oraz zagęszczony,

     4/ Mieszanka   optymalna   gruntowa – mieszanka   gruntu   rodzimego  z  innym  gruntem ulepszającym skład granulometrycznym i właściwości gruntu rodzimego.

     5/ Remont cząstkowy – naprawa pojedynczych uszkodzeń nawierzchni (wybojów, kolein) o powierzchni do około 5m2.

      6/ Profilowanie  drogi  gruntowej – mechaniczne  poprawienie  poprzecznego   przekroju drogi w celu wyrównania wybojów i kolein w celu zapewnienia lepszego odwodnienia drogi.

      7/ Pozostałe  określenia   podstawowe      zgodne  z   obowiązującymi,    odpowiednimi, polskimi normami i definicjami podanymi w specyfikacji technicznej.

      8/ Ogólne wymagania dotyczące robót podano w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru usług.

 

 

2. Materiały.

 

 

1. Ogólne   wymagania   dotyczące   materiałów,   ich   pozyskiwania  i  składowania   podano w niniejszej Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru uslug.

2. Grunt jest podstawowym materiałem przy naprawie nawierzchni gruntowej.

 

Grunty  należy  klasyfikować  zgodnie  z  normą  PN-B-02480.  Przy budowie nawierzchni gruntowej  należy  kierować  się  zasadą  wykorzystania  w  maksymalnym  stopniu  gruntu  zalegającego  w  podłożu.  Rozpoznanie  gruntu  należy przeprowadzić na podstawie badań makroskopowych  określonych  w  normie   PN-B-04452 [2];   badania  uziarnienia według normy PN-B-04481 [3] lub PN-B-06714-15 [5].

Podział gruntów pod względem wysadzinowości podaje tablica 1.


 

   Tablica 1. Podział gruntów pod względem wysadzinowości

 

 

 

 

 

Wymagania

 

Lp.

 

Właściwości

 

Grunty niewysadzinowe

 

Grunty

 

wątpliwe

 

Grunty wysadzinowe

 

1

 

Wskaźnik nośności według BN-70/8931-05 [17], %, (Wnoś)

 

Wnoś > 10

 

Wnoś od 5  do 10

 

Wnoś < 5

 

2

 

Wskaźnik piaskowy (WP) według BN-64/8931-01 [13]

 

WP > 35

 

WP od 25  do 35

 

WP < 25

 

3

 

Zawartość cząstek poniżej 0,063 mm według PN-B-06714-15 [5], %

 

poniżej 20

 

od 20 do 30

 

powyżej 30

 

4

 

Zawartość cząstek poniżej 0,02 mm według PN-B-04481 [3], %

 

poniżej 3

 

od 3 do 10

 

powyżej 10

 

5

 

Kapilarność bierna według PN-B-04493 [4], m

 

Hkb< 1,0

 

Hkb od 1,0 do 1,3

 

Hkb > 1,3

 

 

 

     Badaniami  powinny  być objęte  próbki  gruntów pobrane co najmniej na głębokość strefy przemarzania (od 0,8 do 1,4 m od  poziomu terenu).

 

 3. Materiały do ulepszenia mechanicznego nawierzchni gruntowej.

     Przy   naprawie   nawierzchni   gruntowej   można   stosować   mieszanki   do    ulepszaniamechanicznego: gliniasto piaskowego, gliniasto – żwirowego i z kruszywa odpadowego.

     Materiały  do ulepszania  mechanicznego  powinny odpowiadać wymaganiom określonym w Specyfikacji technicznej lub ustalonym indywidualnie.

     1/ Mieszanka gliniasto – piaskowa.  Optymalna  mieszanka  gliniasto-piaskowa    powinna mieć  ramowy  skład  uziarnienia  według  tablicy  3.   Krzywa   uziarnienia    mieszanki powinna posiadać uziarnienie ciągłe i leżeć w obszarze określonym na rysunku 1.  

     2/ Mieszanka gliniasto-żwirowa.   Optymalna  mieszanka gliniasto-żwirowa powinna mieć ramowy skład  uziarnienia  według  tablicy 4.  Krzywa  uziarnienia  mieszanki  powinna posiadać  uziarnienie  ciągłe  i  leżeć  w obszarach określonych na rysunku 2. Mieszanki  gruntów z kruszywami odpadowymi.

     Do mechanicznego ulepszania nawierzchni gruntowych zaleca się stosować:                                                                

 

- odpady  kruszywa  łamanego  (frakcje  od  0 do 4 mm,  od  0 do 8 mm, od 0 do 12 mm, od 0 do 16 mm),

 

- żużle paleniskowe i hutnicze po zakończeniu procesu ich rozpadu (frakcje od 2 do 31,5 m) wg PN-B-06731 [7].

 

     Materiały   te   powinny   mieć   odpowiednio   zróżnicowane  frakcje,  a  ich wskaźnik różnoziarnistości powinien spełniać warunek wyrażony wzorem: ³  5

 

 

Tablica 3. Ramowy skład uziarnienia optymalnej mieszanki gliniasto-piaskowej

 

Lp.

 

Właściwość

 

Wymagania

 

1

 

Zawartość frakcji żwirowej (powyżej # 2 mm), %

 

od 0 do 10

 

2

 

Zawartość frakcji piaskowej (od 0,05 do 2,00 mm), %

 

od 70 do 85

 

3

 

Zawartość frakcji pyłowej (od 0,002 do 0,05 mm), %

 

od 12 do 23

 

4

 

Zawartość frakcji iłowej (poniżej 0,002 mm), %

 

od 3 do 7

 

 

 

 

 


 

 

Rysunek 1. Obszar uziarnienia optymalnej mieszanki gliniasto-piaskowej

 

 

Tablica 4. Ramowy skład uziarnienia optymalnych mieszanek gliniasto-żwirowych

Wymiary oczek

Przechodzi przez sito,   %

kwadratowych sit   (mm)

 

na warstwę dolną

 

na warstwę górną

 

40

 

-

 

100

 

-

 

-

 

20

 

100

 

70

 

-

 

100

 

2

 

90

 

30

 

90

 

40

 

0,05

 

25

 

10

 

25

 

10

 

0,002

 

7

 

4

 

7

 

4

 

 

 

 

 


 

 

Rysunek 2. Obszar uziarnienia optymalnych mieszanek gliniasto-żwirowych

 

 

3. Sprzęt.

 

   1.  Ogólne  wymagania  dotyczące  sprzętu  podano  w   niniejszej  Specyfikacji  technicznej

        wykonania i obmiaru usług.

   2.  W  zależności  od   zakresu   robót  oraz  sposobu  ich wykonania, Wykonawca powinien

        wykazać się możliwością korzystania z następującego sprzętu:

        - równiarka, spycharka lub sprzęt rolniczy (brony, glebogryzarki, kultywatory,  pługi) do   

           rozkładania materiałów, mieszania, spulchniania i profilowania,

        - rozsypywarka, do rozsypywania kruszyw i spoiw,

        - przewoźny zbiornik na wodę, wyposażony w urządzenia do rozpryskiwania wody,

        - walec statyczny, gładki  lub  ogumiony, samojezdny  lub doczepny,   walec wibracyjny lub płytowy, zagęszczarka wibracyjna,

        - ręczny sprzęt do drobnych robót naprawczych, jak łopaty, oskardy , ubijaki ręczne itp.

4.Transport.

   1.  Ogólne wymagania dotyczące transportu  podano  w  niniejszej Specyfikacji  technicznej 

        wykonania i odbioru usług.

   2.  Transport gruntu i materiałów do ulepszania nawierzchni może odbywać się  dowolnymi 

        środkami  transportu,  przy  zabezpieczeniu  ich  przed  zanieczyszczeniem, zmieszaniem 

        z innymi materiałami i nadmiernym zawilgoceniem.

5.Wykonanie robót.

   1.  Ogólne   zasady  wykonania  robót  podano   w   niniejszej   Specyfikacji     technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.

   2.  Sposób  wykonywania   robót   przy  naprawie   nawierzchni    powinien  być  zgodny  ze Specyfikacją   techniczną   oraz   odpowiadać   normą  technicznym  i  przepisom   prawa budowlanego.

        Podstawowe czynności przy wykonywaniu robót obejmują

        - roboty przygotowawcze,

        - naprawę nawierzchni,

        - roboty wykończeniowe.

 

Przy naprawie nawierzchni rozróżnia się następujące sposoby wykonania robót:

a/ dla nawierzchni gruntowej profilowanej z gruntu naturalnego:

-         remont cząstkowy,

-         profilowanie drogi,

 

-         naprawa kapitalna,   

 

b/ dla nawierzchni z mieszanki optymalnej gruntowej:

-         remont cząstkowy,

-         profilowanie drogi,

 

-         odnowa nawierzchni.

 

   3. Zapobieganie częstym  naprawom  nawierzchni  wymaga  starannej  i  stałej  konserwacji w  okresie istnienia.   Zapewnienie   prawidłowego  stanu    nawierzchni,   niezależnie  od sposobu  wykonania  konstrukcji  jezdni  oraz  od  pory  roku  powinno  dotyczyć  przede wszystkim:

-         należytego utrzymania profilu poprzecznego i podłużnego, w celu szybkiego

      odpływu wód deszczowych z jezdni i korony drogi,

-         utrzymania   przepływu  wody   w   rowach   przez   likwidację   zanieczyszczeń     

      (zamulenia,   zarastania  trawą,  rozmycia),  tj.  oczyszczenie   rowów,   naprawę uszkodzeń  i  przywrócenie  im  pierwotnego  kształtu oraz spadków podłużnych,uprzątania  resztek  śniegu z drogi, w okresie wiosennym, w celu nie hamowania odpływu  z  drogi  wód  po  stopieniu śniegu i zapobiegania przed rozmiękaniem korpusu drogowego.

   4. Przed  przystąpieniem   do  robót  należy,  na  podstawie  Specyfikacji  technicznej lub wskazań  inspektora  nadzoru  ustalić  lokalizację terenu robót - przeprowadzić pomiary geodezyjne niezbędne do szczegółowego wytyczenia robót.

   5. Roboty ziemne ewentualnie występujące należy wykonać  w sposób  zgodny  z niniejszą  Specyfikacją  techniczną  wykonania   i  odbioru   usług  lub  wskazaniami inspektora nadzoru.

   6. Naprawa nawierzchni gruntowej profilowanej z gruntu naturalnego.

       1/ Remont  cząstkowy  nawierzchni  z  gruntu  naturalnego,  obejmujący  usuwanie nieznacznych wybojów lub kolein, polega na:

           - wypełnieniu,  po  wysuszeniu  wyboju  lub  koleiny – gruntem  tego samego  rodzaju co pozostała część  nawierzchni,  pochodzącym  o  ile  możności  z  otoczenia   drogi,

           - zagęszczeniu gruntu warstwami grubości 10 do 15 cm, np. ubijarkami ręcznymi, zagęszczarkami płytowymi, a przy większym zakresie robót (np. z kilkoma wybojami położonymi  blisko  siebie  lub  dłuższą  koleiną)  lekkim  walcem  samojezdnym  lub przyczepnym do ciągnika,

           - wysuszeniu  wyboju  lub  koleiny,  który   zaleca   się  wykonywać  przez  wykopanie rowków odwadniających, odprowadzających wodę poza drogę.

       2/ Profilowanie  drogi  na  dłuższym  odcinku,  na   którym  znajduje  się  większa  liczba wybojów,   kolein  itp.,  ma   za  zadanie  poprawienie  poprzecznego  przekroju  drogi i wyrównanie jej nierówności w celu lepszego odwodnienia drogi.

           Profilowanie drogi zaleca się wykonywać równiarkami, lecz dopuszcza  się  też użycie innego sprzętu, np. spycharek i włoków.

           Profilowanie    najlepiej   jest   wykonywać   po   średnim   deszczu,    gdy   grunt   jest nawilgocony,   co   ułatwia   zarówno  ścinanie   gruntu  na  wygórowaniu,  jak i jego zagęszczenie. Liczba przejazdów równiarek do uzyskania należytego profilu jest różna i  zależy od  stopnia  zniszczenia  nawierzchni,  rodzaju gruntu i sposobu  profilowania.   

          

 

     W czasie profilowania równiarka powinna:

  - wyrównać   wyboje  ziemią   otrzymaną    przez   ścięcie   wygórowań,  powstałych z materiału wyniesionego z wybojów przez koła pojazdów w czasie suchej pogody oraz nierównomiernego zagęszczenia jezdni,

  - odtworzyć  profil  pierwotny  przez  ścięcie poboczy i przesunięcie otrzymanej stąd ziemi ku środkowi drogi z jednoczesnym wyrównaniem kolein.

 Profilowaną drogę, w zależności od decyzji inspektora nadzoru, można:

  -  nie wałować, zwłaszcza jeśli zakłada się krótkotrwałość zagęszczenia,

  -  wałować,   np.   walcem   drogowym,   zwłaszcza  przy spulchnieniu i rozścieleniu gruntu na drodze.

Profilowaną  drogę zaleca się, ze względów organizacyjnych, podzielić na odcinki,   które równiarka może naprawi w ciągu 1 do 2 dni.

Na bardzo krótkich odcinkach drogi dopuszcza się ręczne wykonanie profilowania przy użyciu łopat, oskardów i ubijarek.             

 

          3/ Naprawa kapitalna nawierzchni gruntu naturalnego ma na celu podniesienie wartości drogi przez:

-         poprawienie odwodnienia,

-         nadanie odporności nawierzchni na działanie ruchu.

Naprawa kapitalna obejmuje wykonanie profilowania z poprawieniem profilu podłużnego  i  poprzecznego  drogi  oraz  profilu rowów. W stosunku do profilowania poprzecznego przekroju drogi wg pkt. 2/, naprawa kapitalna powinna obejmować przesuw gruntu nie tylko poprzeczny ale i podłużny.

Sposób profilowania drogi powinien odpowiadać, w głównych zarysach, zaleceniom podanym w pkt. 2.

Naprawy kapitalne zaleca się wykonywać co 2 lata (w niektórych wypadkach częściej). Zalecaną porą wykonania robót jest wczesna wiosna.

       7.  Naprawa nawierzchni z mieszanki optymalnej gruntowej.

            1/Remont cząstkowy nawierzchni z mieszanki optymalnej gruntowej powinien

               obejmować:

-         osuszenie wybojów lub kolein za pomocą rowków odwadniających,

-         wypełnienie wybojów lub kolein gruntem o właściwości mieszanek optymalnych

 

(optymalne   mieszanki   gliniasto – piaskowe   i   gliniasto – żwirowe   zgodnie z technologią), względnie za zgodą inspektora nadzoru materiałem gruntowym ze ścięcia wygórowań nawierzchni,

-         zagęszczenie gruntu warstwami.

         2/Odnowa nawierzchni z mieszanki optymalnej gruntowej obejmuje:

-         sprofilowanie przekroju poprzecznego drogi oraz jej profilu podłużnego

-         dodanie gruntu, mającego właściwości mieszanek optymalnych oraz pogrubienie warstwy mieszanki optymalnej.

 

            Przed przystąpieniem do odnowy nawierzchni  należy  pomierzyć  jej  grubość, próbki nawierzchni   poddać   badaniu   laboratoryjnemu   w    celu   ustalenia  ilości i rodzaju gruntów,   które  należy   dodać  do  nawierzchni,  aby  ponownie otrzymać mieszankę o właściwościach optymalnych. Mieszanka optymalna gruntowa powinna odpowiadać wymaganiom normowym.

           Przy  odnowie  (naprawie  kapitalnej  nawierzchni)  zaleca  się   wykonać   następujące czynności:

 

- spulchnić nawierzchnię pługiem lemieszowym lub talerzowym w ten sposób, aby wyrównać wyboje i koleiny oraz nadać nawierzchni potrzebny spadek poprzeczny, który powinien wynosić po zagęszczeniu 4%,

- istniejącą nawierzchnie profilować równiarką na całej szerokości oraz głębokości odpowiadającej żądanej grubości nawierzchni przy uwzględnieniu ewentualnych dodatków,

- rozścielić równą warstwą ustaloną ilość materiału doziarniającego za pomocą samochodów wywrotek lub układarek drobnego kruszywa oraz równiarki,

- rozścielony doziarniający materiał wymieszać bronami talerzowymi w jednorodną masę ze spulchnioną istniejącą nawierzchnią, skrapiając jednocześnie z wodą  z beczkowozów  w celu zapewnienia mieszance wilgotności optymalnej,

- sprofilować za pomocą równiarki i dokładnie zagęścić wymieszaną masę walcami ogumionymi lub gładkimi.

       8.  Roboty  wykończeniowe  powinny  być  zgodne  z  niniejszą specyfikacją techniczną wykonania  i  odbioru  usług. Do robót wykończeniowych należą prace związane z dostosowaniem wykonanych robót do istniejących warunków terenowych, takich jak:

            - niezbędne uzupełnienia zniszczonej w czasie robót roślinności (zatrawienia)

              krzewów, drzew, rowów czy poboczy,

            - roboty porządkujące otoczenie terenu robót.             

    6. Kontrola jakości robót.

 

       1. Ogólne   zasady  kontroli  jakości  robót  podano w niniejszej Specyfikacji technicznej

           wykonania i odbioru robót budowlanych.

       2. Przed przystąpieniem do robót Wykonawca powinien:

           - uzyskać  wymagane  dokumenty,  dopuszczające  wyroby  budowlane  do  obrotu i powszechnego stosowania (certyfikaty na znak bezpieczeństwa, aprobaty techniczne, certyfikaty zgodności, deklaracje zgodności, ew. badania materiałów przez dostawców itp.),

         - wykonać badania materiałów przeznaczonych do wykonania robót,

           Wszystkie dokumenty oraz wyniki badań Wykonawca przedstawi inspektorowi  

            nadzoru do akceptacji.

      3. Badania w czasie robót, częstotliwość badań i pomiarów, które należy wykonać w  czasie robót:

         1/ Wyznaczenie  powierzchni  do naprawy – 1 raz – tylko niezbędna powierzchnia,

         2/ Roboty przygotowawcze – ocena ciągła – wg  pktu.  5,

         3/ Wykonanie naprawy nawierzchni (remontu cząstkowego, profilowania, naprawy

             kapitalnej, odnowy) - ocena ciągła – wg pktu 5,

         4/ Roboty wykończeniowe  - ocena ciągła – wg. pktu 5.

             Badania  i  pomiary  w  czasie robót powinny uwzględniać zalecenia Specyfikacji technicznej oraz inspektora nadzoru.    

   7. Ogólne zasady obmiaru robót.

 

       Podano w niniejszej Specyfikacji technicznej wykonania i obmiaru usług, zaś jednostką obmiarową jest m2 (metr kwadratowy)wykonanej naprawy nawierzchni.

   8.Odbiór robót.

 

      Ogólne zasady odbioru robót podano w niniejszej Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru usług. Usługi uznaje się za wykonane zgodnie dokumentacją, Specyfikacją techniczną i wymaganiami inspektora nadzoru, wszystkie pomiary i badania z zachowaniem tolerancji według pktu 6 dały wyniki pozytywne.

      Odbiór tych robót powinien być zgodny z wymaganiami specyfikacji technicznej.

 

  9. Podstawa Płatności.

 

      Cena jednostki obmiarowej tj. wykonania 1 m2 naprawy nawierzchni obejmuje:

-         prace pomiarowe i roboty przygotowawcze.

-         oznakowanie robót,

-         przygotowanie podłoża,

-         dostarczenie materiałów i sprzętu,

-         wykonanie naprawy nawierzchni według ustaleń specyfikacji technicznej,

-         przeprowadzenie pomiarów i badań wymaganych w niniejszej specyfikacji technicznej,

-         odwiezienie sprzętu.

 

 10. Przepisy związane:

      1)Normy.

         1/ PN-B-02480      Grunty budowlane. Określenia, symbole, podział i opis gruntów

         2/ PN-B-04452      Grunty budowlane. Badania polowe

         3/ PN-B-04481      Grunty Budowlane. Badania próbek gruntu

         4/ PN-B-04493      Grunty Budowlane. Oznaczenia kapilarności biernej

         5/ PN-B-06714-15 Kruszywa mineralne. Badania. Oznaczanie składu ziarnowego

         6/ PN-B-06714-28 Kruszywa mineralne. Badania. Oznaczanie zawartości siarki metodą bromową

         7/ PN-B-06731      Żużel wielkopiecowy kawałkowy. Kruszywo budowlane i drogowe. Badania techniczne.

         8/ BN-64/8931-01 Drogi samochodowe. Oznaczenie wskaźnika piaskowego

         9/ BN-75/8931-03 Pobieranie próbek gruntów do celów drogowych i lotniskowych

       10/ BN-70/8931-05 Drogi samochodowe. Oznaczenia wskażnika nośności gruntu jako podłożą nawierzchni podatnych

       11/ BN-77/8931-12 Oznaczenie wskaźnika zagęszczenia gruntu.

     2)Inne Materiały jak podręczniki i przepisy utrzymania dróg.