Strona główna
Menu:
Urząd Miejski
Poradnik Interesanta Jak załatwić sprawe?

Dowody osobiste

Urodzenia, małżeństwa, zgony

Meldunki

Zameldowanie osoby

Wymeldowanie osoby

Uzyskanie licencji na przewóz osób taksówką osobową

Działalność gospodarcza

Zezwolenia na sprzedaż alkoholu

Infrastruktura techniczna - zezwolenia

Lokale mieszkalne i użytkowe

Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne

Nieruchomości

Rolnictwo i ochrona środowiska

Stypendia

Podatki i opłaty lokalne

Pomoc społeczna

Inne

OGŁOSZENIA
Oświadczenia majątkowe
Działalność Gminy
Jednostki organizacyjne Gminy Poddębice
Jednostki Pomocnicze Gminy
Mienie Komunalne
Współpraca i Kontakty
Budżet
Plany i Programy
BIP
Prawo
Rejestr Instytucji Kultury
Wybory
Podmioty:

Redaktor strony
Arkadiusz Charuba
Rejestr zmian
Data utworzenia: 2005-06-14 09:20
Ostatnia zmiana: 2010-09-01 11:33
Licznik odwiedzin
Aktualna strona:1101
Wszystkie strony:1785194

Wersja do wydruku

Instrukcja obsługi
Kontakt
Urząd Miejski w Poddębicach
ul. Łódzka 17/21
telefon: (0-43) 6782580
fax: (0-43) 6783995
e-mail: gmina@poddebice.pl
strona: www.poddebice.pl


Wymeldowanie osoby


 
Wymeldowanie z pobytu stałego i czasowego
 
Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych ( Dz. U. z 2001r. Nr 87, poz.960 z późn zm.)
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 24 grudnia 2002 roku w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2002r. Nr 236, poz. 1999),
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca1960 r.-Kodeks Postępowania Administracyjnego( tekst. jedn.: Dz. U. z 2000 r. nr 98, poz.1071 z późn.zm.).
  4. Ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczpospolitej Polskiej /tekst jedn. z 2002 r. nr 21, poz. 205, z późn. zm.)
 
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Stanu Cywilnego I piętro, pok. 112 od poniedziałku do piątku w godzinach od 800-1600 telefon (0-43) 678-25-80 wew. 222.
 
Sposób załatwienia sprawy:
Przy wymeldowaniu z pobytu stałego lub czasowego należy zgłosić dane niezbędne do wymeldowania na formularzu „Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego” (druk do pobrania), natomiast przy wymeldowaniu z pobytu czasowego trwającego ponad 2 miesiące na formularzu Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego trwającego ponad 2 miesiące”( druk do pobrania)
 
Wymagane dokumenty ( do okazania): 
  • dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach - inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości,
  • odpis skrócony aktu urodzenia – osoba niepełnoletnia, która nie posiada dowodu osobistego,
  • książeczkę wojskową - osoba podlegająca powszechnemu obowiązkowi obrony przedstawia wojskowy dokument osobisty (mężczyźni – którzy nie ukończyli 50 roku życia, a w stopniu oficerskim 60 lat, kobiety – które nie ukończyły 40 roku życia, a w stopniu oficerskim 50 lat) lub potwierdzenie zgłoszenia się do rejestracji przedpoborowych - osoby kończące w danym roku kalendarzowym 18 lat,
 
Dodatkowe informacje:
  • Wymeldowania należy dokonywać osobiście, natomiast w przypadku osób niepełnoletnich lub ubezwłasnowolnionych obowiązku wymeldowania dokonują rodzice lub opiekun prawny.
  • Wymeldowanie z pobytu stałego osoby zmarłej dokonuje się na podstawie odpisu skróconego aktu zgonu, przesłanego przez Urząd Stanu Cywilnego, który akt ten sporządził. Wymeldowanie osoby zmarłej nie wymaga wypełnianie druku zgłoszenia wymeldowania.
 
Opłaty:
Zwolnione od opłaty skarbowej.
 
Czas załatwienia sprawy:
W dniu zgłoszenia się osoby
 
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.