Strona główna
Menu:
Urząd Miejski
Poradnik Interesanta Jak załatwić sprawe?

Dowody osobiste

Urodzenia, małżeństwa, zgony

Meldunki

Uzyskanie licencji na przewóz osób taksówką osobową

Udzielanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką

Zmiana treści licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką

Zawieszenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką

Wygaszenie licencji wydanej na wykonywanie transportu drogowego taksówką

Działalność gospodarcza

Zezwolenia na sprzedaż alkoholu

Infrastruktura techniczna - zezwolenia

Lokale mieszkalne i użytkowe

Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne

Nieruchomości

Rolnictwo i ochrona środowiska

Stypendia

Podatki i opłaty lokalne

Pomoc społeczna

Inne

OGŁOSZENIA
Oświadczenia majątkowe
Działalność Gminy
Jednostki organizacyjne Gminy Poddębice
Jednostki Pomocnicze Gminy
Mienie Komunalne
Współpraca i Kontakty
Budżet
Plany i Programy
BIP
Prawo
Rejestr Instytucji Kultury
Wybory
Podmioty:

Redaktor strony
Arkadiusz Charuba
Rejestr zmian
Data utworzenia: 2013-05-15 13:40
Ostatnia zmiana: 2013-05-15 14:23
Licznik odwiedzin
Aktualna strona:148
Wszystkie strony:1783889

Wersja do wydruku

Instrukcja obsługi
Kontakt
Urząd Miejski w Poddębicach
ul. Łódzka 17/21
telefon: (0-43) 6782580
fax: (0-43) 6783995
e-mail: gmina@poddebice.pl
strona: www.poddebice.pl



Udzielanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką



 
Podstawa prawna:
1. ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 125, poz. 874 z późn. zm.),
2. ustawa kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.),
3. rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 grudnia 2007 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. Nr 235, poz. 1726 z późn. zm.),
4. ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. – o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
 
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką (druk do pobrania),
2. Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie transportu drogowego taksówką, potwierdzone zdanym egzaminem, wnioskodawcy osobiście wykonującego przewozy oraz kierowców zatrudnianych przez wnioskodawcę. W przypadku gdy wnioskodawca osobiście wykonujący przewozy oraz kierowcy zatrudniani przez wnioskodawcę posiadają co najmniej 5 letnią praktykę w zawodzie w zakresie wykonywania transportu drogowego taksówką osobową należy przedłożyć dokumenty potwierdzające tę praktykę (np. zaświadczenie z urzędu skarbowego) [w przypadku spółki cywilnej – dotyczy wspólników spółki osobiście wykonujących przewozy],
3. Zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego lub oświadczenie o niekaralności [w przypadku spółki cywilnej – dotyczy każdego ze wspólników spółki] (druk oświadczenia do pobrania),
4. Kserokopia świadectwa kwalifikacji określonego w przepisach prawa o ruchu drogowym lub badania lekarskie (orzeczenie) stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy – art. 39a ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r., Nr 125, poz. 874 z późn. zm.) i badanie psychologiczne (orzeczenie) stwierdzające brak przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy – art. 39a ust. 1 pkt 4 wyżej cytowanej ustawy [w przypadku spółki cywilnej – dotyczy wspólników spółki osobiście wykonujących przewozy],
5. Kserokopia krajowego dokumentu dopuszczającego pojazd do ruchu z wpisem taksówka osobowa,
6. Kserokopia dokumentu potwierdzającego prawo dysponowania pojazdem zgłaszanym do przewozów, jeżeli wnioskodawca nie jest jego właścicielem tj. np. umowa użyczenia,
7. Kserokopia świadectwa legalizacji taksometru,
8. Kserokopia umowy spółki – w przypadku gdy wniosek składany jest przez wspólników spółki cywilnej, chcących uzyskać wspólną licencję,
9. Kserokopię prawa jazdy.
 
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Poddębicach
ul. Łódzka 17/21
99-200 Poddębice
II piętro, pokój 215,
od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00, tel. (43) 678 25 80 w. 248

Komórka odpowiedzialna za realizację:
Referat Promocji Gminy i Spraw Społecznych.
 
Czas realizacji sprawy:
Zgodnie z art. 35 kodeksu postępowania administracyjnego załatwienie sprawy (wniosku) następuje:
1. sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego – nie później niż w ciągu miesiąca od dnia wszczęcia postępowania
2. sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
 
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji organu zezwalającego do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu, Plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz, za pośrednictwem Burmistrza Poddębic. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
 
Opłata:
Gdy licencja jest wydana wyłącznie na obszar Gminy Poddębice:
 
Okres ważności licencji
w latach:
Opłata w zł:
od 2 do 15
200
powyżej 15 do 30
250
powyżej 30 do 50
300
 
Opłata skarbowa:
· 17 złotych za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii
 
Zwolnienia od powyższej opłaty dotyczą:
1. dokumentów stwierdzających udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisów, wypisów lub kopii poświadczonych notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów
2. jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu
 
Wpłaty należy dokonać na poniższe konto bankowe:

87 9263 0000 0000 0013 2000 0005
Urząd Miejski w Poddębicach
ul. Łódzka 17/21
99-200 Poddębice
 
UWAGI:
Udzielenie, odmowa udzielenia, zmiana lub cofnięcie licencji następuje:
1. Licencję udziela się na czas oznaczony, nie krótszy niż 2 lata i nie dłuższy niż 50 lat, uwzględniając wniosek przedsiębiorcy.
2. Burmistrz Poddębic udziela licencji na określony pojazd i obszar miasta.
3. Licencji nie można odstępować osobom trzecim ani przenosić z niej wynikających praw na osobę trzecią.
Zgodnie z art. 95a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, od dnia 1 marca 2011r.:
            Kto, będąc przedsiębiorcą:
· nie zgłasza na piśmie organowi, który udzielił licencji, wszelkich zmian danych, o których mowa w art. 8 ust. 2 ustawy o transporcie drogowym, (tj. zmiany: w zakresie oznaczenia; siedziby i adresu; numeru w rejestrze przedsiębiorców - KRS lub w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej; pojazdu eksploatowanego w ramach posiadanej licencji), w terminie 14 dni od dnia ich powstania,
· nie zwraca licencji lub wypisów z licencji organowi, który udzielił licencji w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja o cofnięciu licencji stała się ostateczna
            - podlega karze pieniężnej w wysokości 1000 zł.
Kary powyższe nakłada w drodze decyzji administracyjnej organ właściwy w sprawach udzielenia licencji.