Ulga inwestycyjna
Podstawa prawna:
art. 13, 13d ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym /Dz.U. z 2007 r. Nr 109, poz. 747 z póź. zm./ i art. 207 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r., Ordynacja podatkowa /Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z póź. zm./.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o zastosowanie ulgi z tytułu:
- budowy i modernizacji budynku inwentarskiego,
- budowy obiektów służących ochronie środowiska,
- zainstalowania deszczowni,
- zainstalowania urządzeń melioracyjnych,
- zainstalowania urządzeń zaopatrzenia gospodarstwa w wodę,
- zainstalowania urządzeń do wykorzystania na cele produkcyjne naturalnych źródeł energii.
- Załączniki:
- rachunki potwierdzające wysokość poniesionych wydatków,
- zestawienie wyżej wymienionych wydatków.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Poddębicach
ul. Łódzka 17/21, 99 – 200 Poddębice
Referat Finansowy, parter, pokój 1
od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 16:00, tel. (43) 678-25-80, wew. 209
Komórka odpowiedzialna za realizację:
Referat Finansowy, parter, pokój 1
od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 16:00, tel. (43) 678-25-80, wew. 209
Sposób załatwienia sprawy:
- Złożenie wniosku o zastosowanie ulgi w podatku rolnym po ukończeniu danej inwestycji w pokoju 1,
- Wraz z podaniem należy dołączyć rachunki nakładów inwestycyjnych,
- Ulga inwestycyjna przyznawana jest po zakończeniu inwestycji i polega na odliczeniu od należnego podatku rolnego od gruntów położonych na terenie gminy kwoty w wysokości
25 % udokumentowanych rachunkami nakładów inwestycyjnych,
- Przed wydaniem decyzji Urząd Miejski w Poddębicach dokonuje oględzin na miejscu położenia danej inwestycji i sprawdza wiarygodność poniesionych kosztów,
- Procedura w sprawie udzielenia ulgi inwestycyjnej kończy się wraz z wydaniem decyzji Burmistrza Poddębic.
Czas załatwienia sprawy:
- do 30 dni ( ustawowy termin załatwienia sprawy),
- w sprawach szczególnie zawiłych i wymagających dodatkowego postępowania wyjaśniającego termin ten wynosi 2 miesiące.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu za pośrednictwem Burmistrza Poddębic w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
POUCZENIE:
Stosownie do art. 222 Ordynacji Podatkowej odwołanie od decyzji powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.
Opłaty: Wolne od opłaty skarbowej.
Informacje dodatkowe:
1 Podatnikom podatku rolnego przysługuje ulga inwestycyjna jeżeli wydatki te nie zostały sfinansowane w całości lub w części z udziałem środków publicznych,
2 Ulga z tytułu inwestycji nie może być stosowana dłużej niż 15 lat,
3 Podatnik traci prawo do odliczenia od podatku rolnego nie wykorzystanej kwoty ulgi inwestycyjnej w przypadku sprzedaży obiektów i urządzeń, od których została przyznana ta ulga,
4 Kwota ulgi inwestycyjnej niewykorzystanej przez podatnika, przechodzi na jego następców, jeżeli gospodarstwo zostało nabyte stosownie do przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników,
5 Zwolnienia i ulgi podatkowe udzielane na wniosek podatnika stosuje się od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożono wniosek.
Wniosek o zastosowanie ulgi inwestycyjnej
|