Odraczanie terminu płatności podatków:
rolnego, leśnego, od nieruchomości środków transportowych
Podstawa prawna:
art. 207 i 210 w związku z art. 67 a § 1 pkt. 1 ustawy z dnia i od 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa /Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 z póź. zm./ oraz ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej /Dz.U. Nr 123,poz. 1291 z póź. zm./.
Wymagane dokumenty:
1. wniosek o odroczenie terminu płatności wraz z uzasadnieniem,
2. załączniki: dokumenty świadczące o sytuacji majątkowej i rodzinnej podatnika:
-
zaświadczenie o dochodach osiąganych przez podatnika oraz członków rodziny pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym,
-
o stanie zdrowia, jeżeli w rodzinie podatnika występuje choroba przewlekła,
-
inne ( motywujące podanie),
-
w przypadku przedsiębiorcy, zobowiązany jest do złożenia informacji i wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w ciągu trzech ostatnich lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Poddębicach
ul. Łódzka17/21, 99-200 Poddębice
Sekretariat, I piętro, pokój 116,
od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 16:00
Komórka odpowiedzialna za realizację:
Referat Finansowy, parter, pokój 6, tel. (43) 678-25-80, wew. 212
Sposób załatwienia sprawy:
1. sporządzenie protokołu o stanie majątkowym i rodzinnym,
2. decyzja podatkowa,
Czas realizacji sprawy:
1 miesiąc, a w sprawach szczególnie skomplikowanych 2 miesiące, licząc od daty złożenia przez wnioskodawcę kompletu wymaganych dokumentów.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji, za pośrednictwem Burmistrza Poddębic.
POUCZENIE:
Stosownie do art. 222 Ordynacji Podatkowej odwołanie od decyzji powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.
Opłaty: Wolne od opłaty skarbowej. |