Strona główna
Menu:
Urząd Miejski

Dni i godziny otwarcia urzędu

Przyjmowanie wniosków i skarg

Regulamin i schemat organizacyjny urzędu

Organizacja urzędu

Burmistrz Poddębic

Zastępca Burmistrza

Sekretarz Poddębic

Skarbnik Poddębic

Referat Inwestycji Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej

Referat Gospodarki Nieruchomościami i Urbanistyki

Referat Rolnictwa i Ochrony Środowiska

Referat Organizacyjny

Referat Finansowy

Urząd Stanu Cywilnego

Biuro Rady Miejskiej

Rejestry, ewidencje,archiwum

Wyniki kontroli przeprowadzonych w urzędzie

Poradnik Interesanta Jak załatwić sprawe?
OGŁOSZENIA
Oświadczenia majątkowe
Działalność Gminy
Jednostki organizacyjne Gminy Poddębice
Jednostki Pomocnicze Gminy
Mienie Komunalne
Współpraca i Kontakty
Budżet
Plany i Programy
BIP
Prawo
Rejestr Instytucji Kultury
Wybory
Podmioty:

Redaktor strony
admin admin
Rejestr zmian
Data utworzenia: 2005-09-28 12:35
Ostatnia zmiana: 2008-03-12 08:38
Licznik odwiedzin
Aktualna strona:2455
Wszystkie strony:1785193

Wersja do wydruku

Instrukcja obsługi
Kontakt
Urząd Miejski w Poddębicach
ul. Łódzka 17/21
telefon: (0-43) 6782580
fax: (0-43) 6783995
e-mail: gmina@poddebice.pl
strona: www.poddebice.pl


Referat Inwestycji Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej


 
Do zadań Referatu Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej należą sprawy z zakresu:
 
  1. infrastruktury technicznej, a w szczególności:
  • koordynacja spraw związanych z funkcjonowaniem systemów inżynierskich Gminy takich jak sieci wodociągowe, kanalizacyjne (sanitarna i deszczowa)
    i ciepłownicze,
  • opiniowanie dokumentacji technicznej dotyczącej zadań prowadzonych na terenie należącym do Gminy,
  • prowadzenie i koordynacja robót związanych z remontami i konserwacją oświetlenia ulicznego,
  • sporządzanie inwentaryzacji urządzeń oświetlenia ulicznego na terenie Gminy,
  • prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem w należytym stanie nawierzchni dróg, chodników, jezdni, obiektów mostowych oraz innych urządzeń związanych z drogą,
  • prowadzenie spraw związanych z konserwacją i remontami nawierzchni gruntowych,  dróg i chodników,
  • prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych,
  • wydawanie zezwoleń na prowadzenie robót w pasie drogowym oraz umieszczenie w pasie drogi urządzeń infrastruktury i budowli,
  • wydawanie zezwoleń na wykonanie zjazdu z drogi,
  • wydawanie zezwoleń na przejazdy po drogach będących własnością Gminy pojazdów nienormatywnych,
  • nadzór nad prawidłowym przywróceniem pasa drogowego do stanu pierwotnego po wykonaniu robót,
  • naliczanie, w drodze decyzji administracyjnej kar pieniężnych za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi, za przekraczanie terminu zajęcia określonego w zezwoleniu i za zajęcie większej niż w zezwoleniu powierzchni,
  • prowadzenie remontów bieżących i konserwacji oznakowania pionowego
    i poziomego  ulic oraz innych urządzeń zabezpieczenia ruchu drogowego,
  • koordynowanie i uzgadnianie projektów organizacji ruchu związanych
    z robotami prowadzonymi w pasie drogowym,
  • opracowywanie planu zimowego odśnieżania terenu Gminy i kontrola jego realizacji,
  • wykonywanie innych czynności należących do zarządcy drogi,
  • nadzór nad realizacją zadań związanych z obsługą zbiorowej komunikacji publicznej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
  • wydawanie zezwoleń na korzystanie z przystanków autobusowych na terenie Gminy,
  • prowadzenie i koordynacja zadań w zakresie organizowania robót publicznych  i prac interwencyjnych,
  1. gospodarki komunalnej i mieszkaniowej:
  • realizacja zadań związanych z utrzymaniem czystości, porządku i zieleni
    w Gminie,
  • utrzymanie i opieka nad grobami, cmentarzami wojennymi i miejscami pamięci,
  • prowadzenie ewidencji miejsc pamięci,
  • realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o ochronie praw lokatorów i uchwały Rady w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład  mieszkaniowego zasobu Gminy,
  • koordynacja i nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem gospodarki mieszkaniowej w Gminie zgodnie z uchwałą Rady w sprawie programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy,
  • współpraca z zarządcami nieruchomości w których Gmina jest właścicielem lub jednym ze współwłaścicieli,
  • przygotowywanie propozycji wysokości stawki czynszu w zasobach komunalnych,
  • nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem gminnego zasobu lokali użytkowych,
  • prowadzenie i koordynacja zadań związanych z funkcjonowaniem targowisk,
  • nadzór nad funkcjonowaniem szaletu miejskiego,
  • realizacja zadań związanych z utrzymaniem czystości, porządku i zieleni w Gminie,
  1. inwestycji:
  • przygotowywanie propozycji planów realizacji inwestycji gminnych,
  • przygotowywanie dokumentacji technicznej i prawnej dotyczącej przewidywanych do realizacji zadań,
  • przygotowywanie i zawieranie umów na wykonanie dokumentacji technicznej,  ekspertyz, kosztorysów i nadzoru inwestorskiego,
  • przygotowywanie danych o inwestycjach niezbędnych w celu sporządzenia wniosków o dotacje i kredyty,
  • koordynacja robót związanych z prowadzeniem inwestycji gminnych,
  • opracowywanie projektów umów na realizację robót inwestycyjnych,
  • przygotowywanie dokumentów niezbędnych do przeprowadzania przetargu na roboty inwestycyjne, remontowe i inne prowadzone przez Referat,
  • rozliczanie i odbiór zadań,
  • podejmowanie działań w celu pozyskiwania środków pozabudżetowych na działania inwestycyjne, w tym pochodzących z funduszy zewnętrznych,
  • monitoring realizacji projektów inwestycyjnych,
  • prowadzenie adaptacji remontów w budynku Urzędu wymagających zgłoszenia budowy lub uzyskania pozwolenia na budowę oraz współpraca w tym zakresie z Referatem Organizacyjnym.