Strona główna
Menu:
Urząd Miejski

Dni i godziny otwarcia urzędu

Przyjmowanie wniosków i skarg

Regulamin i schemat organizacyjny urzędu

Organizacja urzędu

Burmistrz Poddębic

Zastępca Burmistrza

Sekretarz Poddębic

Skarbnik Poddębic

Referat Inwestycji Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej

Referat Gospodarki Nieruchomościami i Urbanistyki

Referat Rolnictwa i Ochrony Środowiska

Referat Organizacyjny

Referat Finansowy

Urząd Stanu Cywilnego

Biuro Rady Miejskiej

Rejestry, ewidencje,archiwum

Wyniki kontroli przeprowadzonych w urzędzie

Poradnik Interesanta Jak załatwić sprawe?
OGŁOSZENIA
Oświadczenia majątkowe
Działalność Gminy
Jednostki organizacyjne Gminy Poddębice
Jednostki Pomocnicze Gminy
Mienie Komunalne
Współpraca i Kontakty
Budżet
Plany i Programy
BIP
Prawo
Rejestr Instytucji Kultury
Wybory
Podmioty:

Redaktor strony
Rafał Majewski
Rejestr zmian
Data utworzenia: 2005-09-28 12:36
Ostatnia zmiana: 2006-10-03 12:11
Licznik odwiedzin
Aktualna strona:2158
Wszystkie strony:1785194

Wersja do wydruku

Instrukcja obsługi
Kontakt
Urząd Miejski w Poddębicach
ul. Łódzka 17/21
telefon: (0-43) 6782580
fax: (0-43) 6783995
e-mail: gmina@poddebice.pl
strona: www.poddebice.pl


Referat Gospodarki Nieruchomościami i Urbanistyki


 
REFERAT GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI
I URBANISTYKI (GU)
 
 
Kierownik Referatu: Anna Chmielak
tel. (0-43) 678-25-80 wew. 228
pok. 103 (I piętro)
 
Stanowiska pracy:
 
stanowisko ds. zagospodarowania przestrzennego
I piętro
pok. 103
wew. 238
stanowisko ds. gospodarki gruntami i numeracji nieruchomości
I piętro
pok. 106
wew. 278
stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami
I piętro
pok. 101
wew. 228
 
 
Główne zadania Referatu:
 
  • oddawanie w najem, dzierżawę, użytkowanie bądź użyczenie osobom prawnym i fizycznym nieruchomości komunalnych,
  • przyjmowanie oświadczeń woli osób prawnych o zrzeczeniu się prawa własności lub użytkowania wieczystego na rzecz Gminy,
  • oddawanie gminnym jednostkom organizacyjnym nieruchomości w trwały zarząd na cele związane z ich działalnością,
  • zabezpieczanie wierzytelności Gminy przez wpisanie w księdze wieczystej hipoteki oraz wydawanie zaświadczeń o spłacie wierzytelności,
  • prowadzenie spraw związanych z podziałami nieruchomości i scaleniem
    nieruchomości pod budownictwo mieszkaniowe,
  • tworzenie gminnego zasobu nieruchomości w drodze komunalizacji
    mienia i nabywanie nieruchomości w postępowaniu cywilno - prawnym
    i administracyjnym,
  • ustalanie opłat adiacenckich z tytułu scalania i podziału nieruchomości oraz wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej,
  • aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości oraz trwałego zarządu,
  • przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
  • umieszczanie i utrzymywanie tablic z nazwami ulic i placów,
  • ustalanie numerów porządkowych nieruchomości zabudowanych oraz nieruchomości przeznaczonych pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a także prowadzenie i aktualizowanie ewidencji  numeracji porządkowej,
  • prowadzenie spraw związanych z  rozgraniczaniem  nieruchomości,
  • sporządzanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i opracowywanie jego zmian,
  • sporządzanie  miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  • opracowywanie zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  • wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
    i  decyzji o warunkach zabudowy,
  • wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów  zagospodarowania przestrzennego Gminy lub ze studium,
  • wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu terenów w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego lub w studium,
  • prowadzenie spraw związanych z dokumentacją dotyczącą akt własności ziemi,
  • przygotowywanie projektów wykazu uprawnionych do udziału we wspólnotach gruntowych.