Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 29 września 1986 r. – Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2004 r.
Nr 161 poz.1688)
Wymagane dokumenty:
1. Karta zgonu wydana przez lekarza dla osoby zmarłej na terenie gminy Poddębice.
2. Dowód osobisty osoby zmarłej.
3. Książeczka wojskowa osoby zmarłej podlegającej powszechnemu obowiązkowi
obrony.
4. Dowód osobisty współmałżonka osoby zmarłej (do wglądu).
5. Dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon (do wglądu).
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Poddębicach
Urząd Stanu Cywilnego, I piętro, pokój 111,
od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00, tel. (43) 678 25 80 w. 231
ul. Łódzka 17/21
99-200 Poddębice
Komórka odpowiedzialna za realizację:
j.w.
Czas realizacji sprawy:
Sporządzenie aktu zgonu następuje w dniu przybycia osoby zgłaszającej zgon. Odpisy skrócone, w liczbie 3 egzemplarzy, wydawane są bezpośrednio po sporządzeniu aktu zgonu.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem kierownika Urzędu Stanu Cywilnego Poddębice.
Opłaty:
Zwolnione od opłat
Informacje dodatkowe:
Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od daty zgonu
Wydanie I |