Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego i umieszczenie w nim urządzeń
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. Nr 204 z 2004 r., poz. 2086)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. Nr 140, poz.1481)
- Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim mają odpowiadać drogi i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz. 430)
- Uchwała Nr XIX/125/04 Rady Miejskiej w Poddębicach z dnia 4 czerwca 2004 r. w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego na cele nie związane z potrzebami zarządzania lub potrzebami ruchu, dla których zarządcą jest Gmina Poddębice
Wymagane dokumenty:
1. Wypełniony wniosek na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej i wewnętrznej.
2. Załączniki:
- Ogólny plan orientacyjny w skali 1:10000 lub 1:25000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego oraz informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu.
- Oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej.
- Zezwolenie na lokalizację obiektu w pasie drogowym.
- Oświadczenie inwestora wskazujące osobę (pomiot), która wniesie opłatę wynikającą z decyzji (umowy) za zajęcie pasa drogowego.
- Oświadczenie inwestora wskazujące osobę (podmiot), która wniesie opłatę wynikającą z decyzji na umieszczenie urządzenia w pasie drogowym.
- Projekt budowlany obiektu umieszczonego w pasie drogowym.
- Harmonogram robót w pasie drogowym (zwłaszcza w przypadku etapowego prowadzenia robót).
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Poddębicach
Sekretariat, I piętro, pokój 116
od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00, tel. (43) 678 25 80 w. 225 lub 678 30 26
ul. Łódzka 17/21
99-200 Poddębice
Komórka odpowiedzialna za realizację:
Referat Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, II piętro pokój nr 225,223
tel. 678 25 80, wew. 275, 274
Sposób załatwienia sprawy:
- Przed ostatecznym złożeniem wniosku na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej i wewnętrznej proponuje się dokonanie jego konsultacji pod względem poprawności formalnej w Referacie Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej.
- Złożenie wniosku wraz z wymaganymi załącznikami.
- Wydanie decyzji lub umowy dotyczącej zajęcia pasa drogowego następuje w pokoju nr 216 Urzędu Miejskiego w Poddębicach. Dokumenty należy odbierać osobiście.
Czas realizacji sprawy:
Do 30 dni.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji o odmowie dokonania wpisu wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu, Plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz, za pośrednictwem Burmistrza Poddębic. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni licząc od daty doręczenia decyzji stronie.
Opłaty:
Opłata skarbowa:
- za wniosek – 5 zł;
- za każdy załącznik – 0,50 zł;
- za odwołanie – 5 zł.
Informacje dodatkowe:
- Opłaty za zajęcie pasa drogowego i umieszczenie w nim urządzeń wyliczane są zgodnie ze stawkami zatwierdzonymi przez Radę Miejską w Poddębicach uchwałą wskazaną w podstawie prawnej. Opłaty uiszcza się na rachunek Urzędu Miejskiego w Poddębicach nr: 87 9263 0000 0000 0013 2000 0005
w ciągu:
a) 14 dni od daty uprawomocnienia się decyzji,
b) 21 dni od daty podpisania umowy.
-
Złożenie wniosku nie upoważnia do zajęcia pasa drogowego. Zajęcie może nastąpić po uzyskaniu decyzji (podpisaniu umowy) oraz po protokolarnym przekazaniu terenu przez zarządcę drogi.
- Każda zmiana wymaga złożenia nowego wniosku i wydania nowej decyzji (podpisania umowy).
-
Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej.
Wydanie I
|