Umorzenie zaległości w podatkach:
rolnym, leśnym, od nieruchomości i od środków transportowych
Podstawa prawna:
art. 67 a § 1 pkt 3, art. 207 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa /Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 z póź. zm./ oraz ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej /Dz.U. Nr 123, poz. 1291 z póź. zm./.
Wymagane dokumenty:
1. podanie o umorzenie wraz z uzasadnieniem,
2. dokumenty stanowiące o sytuacji majątkowej i rodzinnej podatnika:
- zaświadczenie o dochodach osiąganych przez podatnika oraz członków rodziny
pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym,
- o stanie zdrowia, jeżeli w rodzinie podatnika występuje choroba przewlekła,
- inne (motywujące podanie).
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Poddębicach
ul. Łódzka 17/21, 99-200 Poddębice
Sekretariat, I piętro, pokój 116,
od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00
Komórka odpowiedzialna za realizację:
Referat Finansowy, parter, pokój 6, tel. (43) 678-25-80, wew. 212
Sposób załatwienia sprawy:
1. sporządzenie protokołu,
2. decyzja.
Czas realizacji sprawy:
1 miesiąc, a w sprawach szczególnie skomplikowanych 2 miesiące, licząc od daty złożenia przez wnioskodawcę kompletu wymaganych dokumentów.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji za pośrednictwem Burmistrza Poddębic.
POUCZENIE:
Stosownie do art. 222 Ordynacji Podatkowej odwołanie od decyzji powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie. Wniesienie odwołania od decyzji nie wstrzymuje jej wykonania (art. 224 § 1 Ordynacji Podatkowej).
Opłaty: Wolne od opłaty skarbowej.
|