Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U.z 2004 r.
Nr 261, poz. 2603 z późniejszymi zmianami), art. 93 ust. 4 , art. 94 ust. 1,
art. 97 ust. 1 i 2
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu
i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz.U. Nr 268 poz. 2663)
3. Ustawa z dnia 9 września 2000 r. o opłacie skarbowej (Dz.U z 2004 r. Nr 253,
poz. 2532), art. 2 ust.1 pkt 1 lit. g
Wymagane dokumenty:
Do Etapu I
1. Wniosek o podział nieruchomości.
2. Załączniki :
1) dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (aktualny odpis
z księgi wieczystej; w przypadku braku księgi wieczystej – inny dokument
stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości),
2) wypis i wyrys z ewidencji gruntów nieruchomości,
3) decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu jeżeli była wydana
przed dniem złożenia wniosku o podział obowiązująca w dniu złożenia
wniosku,
4) wstępny projekt podziału sporządzony przez uprawnionego geodetę w ilości :
ilość stron postępowania + 2 egz., z wyjątkiem podziałów, o których mowa
w art. 95 wskazanej w podstawie prawnej powołanej wyżej ustawy
o gospodarce nieruchomościami,
5) w przypadku, gdy o podział wnioskuje osoba prawna – do wniosku należy
dołączyć aktualny wypis z krajowego rejestru sadowego.
Do Etapu II
1) protokół z przyjęcia granic nieruchomości,
2) wykaz zmian gruntowych,
3) wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze
nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej,
4) mapa z projektem podziału.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Poddębicach
Sekretariat, I piętro, pokój 106,
od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00 tel. (43) 678 25 80 w. 234 lub 678 30 26
ul. Łódzka 17/21
99-200 Poddębice
Komórka odpowiedzialna za realizację :
Referat Gospodarki Nieruchomościami i Urbanistyki, I piętro, pokój 103
od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00 tel. (43) 678 25 80 w. 228
Sposób załatwienia sprawy :
Postępowanie dwuetapowe
I etap:
1. Złożenie wniosku wraz z załącznikami o podział nieruchomości.
2. Na podstawie przedłożonych dokumentów Burmistrz – w formie postanowienia –
opiniuje wstępny projekt podziału.
3. Geodeta dokonuje podziału nieruchomości na gruncie i sporządza mapę
z projektem podziału.
II etap
1. Złożenie przez wnioskodawcę mapy z projektem podziału wraz z wymaganymi dla
II etapu dokumentami.
2. Wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości.
Czas realizacji sprawy :
I etap – wydanie postanowienia opiniującego wstępny projekt podziału – w ciągu
miesiąca;
II etap – wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości – w ciągu miesiąca od
dnia złożenia przez wnioskodawcę wymaganych dla II etapu dokumentów.
Tryb odwoławczy :
· zażalenie na postanowienie (I etap) – wnosi się (za pośrednictwem Burmistrza
Poddębic) w terminie 7 dni od daty jego doręczenia do Samorządowego Kolegium
Odwoławczego w Sieradzu, 99-200 Sieradz, Plac Wojewódzki 3;
· odwołanie od decyzji o umorzeniu administracyjnego postępowania
rozgraniczeniowego (II etap) – wnosi się (za pośrednictwem Burmistrza
Poddębic) w terminie 14 dni od daty jej doręczenia do Samorządowego Kolegium
Odwoławczego w Sieradzu, 99-200 Sieradz, Plac Wojewódzki 3.
Opłaty:
Opłata skarbowa :
- za odwołanie – 5 zł;
- za każdy załącznik do zażalenia lub odwołania – 0,50 zł.
Wydanie I |