Strona główna
Menu:
Urząd Miejski
Poradnik Interesanta Jak załatwić sprawe?

Dowody osobiste

Urodzenia, małżeństwa, zgony

Meldunki

Uzyskanie licencji na przewóz osób taksówką osobową

Działalność gospodarcza

Zezwolenia na sprzedaż alkoholu

Infrastruktura techniczna - zezwolenia

Lokale mieszkalne i użytkowe

Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne

Nieruchomości

Sprzedaż komunalnego lokalu mieszkalnego na rzecz najemcy

Sprzedaż lub oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości gruntowej dla poprawienia warunków zagospodarowania działek przyległych

Wydanie zaświadczenia stwierdzającego spłatę całej należności za nabytą nieruchomość lokalową bądź gruntową

Udzielenie wieczystym użytkownikom 50% bonifikaty do opłaty rocznej z tytułu wieczystego użytkowania nieruchomości gruntowej

Wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości

Rozgraniczenie nieruchomości

Nadanie numeru porządkowego nieruchomości

Odpisy aktów własności ziemi lub umowy o przekazaniu gospodarstwa rolnego na rzecz następcy w zamian za rentę

Przedłużenie umowy dzierżawy gruntu

Użyczenie nieruchomości komunalnych

Wydanie zaświadczenia dotyczącego uwłaszczeniowego postępowania administracyjnego

Sprostowanie oczywistej omyłki w akcie własności ziemi

Rolnictwo i ochrona środowiska

Stypendia

Podatki i opłaty lokalne

Pomoc społeczna

Inne

OGŁOSZENIA
Oświadczenia majątkowe
Działalność Gminy
Jednostki organizacyjne Gminy Poddębice
Jednostki Pomocnicze Gminy
Mienie Komunalne
Współpraca i Kontakty
Budżet
Plany i Programy
BIP
Prawo
Rejestr Instytucji Kultury
Wybory
Podmioty:

Redaktor strony
Rafał Majewski
Rejestr zmian
Data utworzenia: 2005-06-14 09:47
Ostatnia zmiana: 2007-03-14 09:04
Licznik odwiedzin
Aktualna strona:1127
Wszystkie strony:1785196

Wersja do wydruku

Instrukcja obsługi
Kontakt
Urząd Miejski w Poddębicach
ul. Łódzka 17/21
telefon: (0-43) 6782580
fax: (0-43) 6783995
e-mail: gmina@poddebice.pl
strona: www.poddebice.pl


Wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości


 
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U.z 2004 r.
    Nr 261, poz. 2603 z późniejszymi zmianami), art. 93 ust. 4 , art. 94 ust. 1,
    art. 97 ust. 1 i 2
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu
    i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz.U. Nr 268 poz. 2663)
3. Ustawa z dnia 9 września 2000 r. o opłacie skarbowej (Dz.U z 2004 r. Nr 253,
    poz. 2532), art. 2 ust.1 pkt 1 lit. g
 
Wymagane dokumenty:
Do  Etapu I
1. Wniosek o podział nieruchomości.
2. Załączniki :
    1) dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (aktualny odpis
        z księgi wieczystej; w przypadku braku księgi wieczystej – inny dokument
        stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości),
    2) wypis i wyrys z ewidencji gruntów nieruchomości,
    3) decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu jeżeli była wydana
        przed dniem złożenia wniosku o podział obowiązująca  w dniu złożenia
        wniosku,
    4) wstępny projekt podziału sporządzony  przez uprawnionego geodetę w ilości  :
        ilość stron postępowania + 2 egz., z wyjątkiem podziałów, o których mowa 
        w art. 95  wskazanej w podstawie prawnej powołanej wyżej ustawy 
        o gospodarce nieruchomościami,
    5) w przypadku, gdy o podział wnioskuje osoba prawna – do wniosku należy
        dołączyć aktualny wypis z krajowego rejestru sadowego.
 
Do Etapu II
    1) protokół z przyjęcia granic nieruchomości,
    2) wykaz zmian gruntowych,
    3) wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze
        nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej,
    4) mapa z projektem podziału.
 
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Poddębicach
Sekretariat, I piętro, pokój 106,
od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00 tel. (43) 678 25 80 w. 234 lub 678 30 26
ul. Łódzka 17/21
99-200 Poddębice
 
Komórka odpowiedzialna  za realizację :
Referat Gospodarki Nieruchomościami i Urbanistyki, I piętro, pok. 103
tel. (43) 678 25 80 w. 228 
 
Sposób załatwienia sprawy :
Postępowanie dwuetapowe
I etap:
1. Złożenie  wniosku wraz z załącznikami o podział nieruchomości.
2. Na podstawie przedłożonych dokumentów Burmistrz – w formie postanowienia –
    opiniuje wstępny projekt podziału.
3. Geodeta dokonuje podziału nieruchomości na gruncie i sporządza mapę
    z projektem podziału.
II etap
1. Złożenie przez wnioskodawcę mapy z projektem podziału wraz z wymaganymi
    dla II etapu dokumentami.
2. Wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości.
 
Czas realizacji  sprawy :
I etap – wydanie postanowienia opiniującego wstępny projekt podziału – w ciągu 
            miesiąca;
II etap – wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości – w ciągu  miesiąca
              od dnia złożenia przez wnioskodawcę wymaganych dla II etapu dokumentów.
 
Tryb odwoławczy :
· zażalenie na postanowienie (I etap) – wnosi się (za pośrednictwem Burmistrza
  Poddębic) w terminie 7 dni od daty jego doręczenia do Samorządowego Kolegium
  Odwoławczego w Sieradzu,  99-200  Sieradz,  Plac Wojewódzki 3;
· odwołanie od decyzji o umorzeniu administracyjnego postępowania
  rozgraniczeniowego (II etap) –  wnosi się (za pośrednictwem Burmistrza
  Poddębic) w terminie 14 dni od daty jej doręczenia do Samorządowego Kolegium
  Odwoławczego w Sieradzu,  99-200  Sieradz,  Plac Wojewódzki 3.
 
Opłaty:
Opłata skarbowa :
  • za zażalenie – 5 zł;
  • za odwołanie – 5 zł;
  • za każdy załącznik do zażalenia lub odwołania – 0,50 zł.
 
 
 
 
Wydanie I