Strona główna
Menu:
Urząd Miejski

Dni i godziny otwarcia urzędu

Przyjmowanie wniosków i skarg

Regulamin i schemat organizacyjny urzędu

Organizacja urzędu

Burmistrz Poddębic

Zastępca Burmistrza

Sekretarz Poddębic

Skarbnik Poddębic

Referat Inwestycji Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej

Referat Gospodarki Nieruchomościami i Urbanistyki

Referat Rolnictwa i Ochrony Środowiska

Referat Organizacyjny

Referat Finansowy

Urząd Stanu Cywilnego

Biuro Rady Miejskiej

Rejestry, ewidencje,archiwum

Wyniki kontroli przeprowadzonych w urzędzie

Poradnik Interesanta Jak załatwić sprawe?
OGŁOSZENIA
Oświadczenia majątkowe
Działalność Gminy
Jednostki organizacyjne Gminy Poddębice
Jednostki Pomocnicze Gminy
Mienie Komunalne
Współpraca i Kontakty
Budżet
Plany i Programy
BIP
Prawo
Rejestr Instytucji Kultury
Wybory
Podmioty:

Redaktor strony
Rafał Majewski
Rejestr zmian
Data utworzenia: 2005-09-28 12:36
Ostatnia zmiana: 2006-10-03 12:11
Licznik odwiedzin
Aktualna strona:2157
Wszystkie strony:1783865

Wersja do wydruku

Instrukcja obsługi
Kontakt
Urząd Miejski w Poddębicach
ul. Łódzka 17/21
telefon: (0-43) 6782580
fax: (0-43) 6783995
e-mail: gmina@poddebice.pl
strona: www.poddebice.pl



Referat Gospodarki Nieruchomościami i Urbanistyki



 
REFERAT GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI
I URBANISTYKI (GU)
 
 
Kierownik Referatu: Anna Chmielak
tel. (0-43) 678-25-80 wew. 228
pok. 101 (I piętro)
 
Stanowiska pracy:
 
stanowisko ds. zagospodarowania przestrzennego
I piętro
pok. 103
wew. 238
stanowisko ds. gospodarki gruntami i numeracji nieruchomości
I piętro
pok. 106
wew. 278
stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami
I piętro
pok. 101
wew. 228
 
 
Referat Gospodarki Nieruchomościami i Urbanistyki realizuje zadania:
  1. w zakresie gospodarki nieruchomościami, a w szczególności:
  • sprzedaży i oddawania w użytkowanie wieczyste nieruchomości stanowiących własność Gminy w trybie przetargowym i bezprzetargowym,
  • oddawania w najem, dzierżawę, użytkowanie bądź użyczenie osobom prawnym i fizycznym nieruchomości komunalnych,
  • przyjmowania oświadczeń woli samorządowych osób prawnych
    o zrzeczeniu się prawa własności lub użytkowania wieczystego na rzecz Gminy,
  • zamiany nieruchomości gminnych na nieruchomości osób fizycznych
    i prawnych,
  • darowania przez Gminę nieruchomości na cele publiczne,
  • oddawania gminnym jednostkom organizacyjnym nieruchomości w trwały zarząd na cele związane z ich działalnością,
  • zabezpieczenia wierzytelności Gminy przez wpisanie w księdze wieczystej hipoteki oraz wydawania zaświadczeń o spłacie wierzytelności,
  • prowadzenie spraw związanych z podziałami nieruchomości, scaleniem i podziałem nieruchomości pod budownictwo mieszkaniowe,
  • wykonywania prawa pierwokupu nieruchomości,
  • tworzenie gminnego zasobu nieruchomości w drodze komunalizacji mienia i nabycia nieruchomości w postępowaniu cywilno - prawnym i administracyjnym,
  • ustalania opłat adiacenckich z tytułu scalania i podziału nieruchomości oraz wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej,
  • aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości oraz trwałego zarządu,
  • przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
  • zlecanie prac geodezyjnych mających na celu  ustalenie przebiegu granic nieruchomości stanowiących własność Gminy lub będących w jej posiadaniu,
  • reprezentowanie Gminy w czynnościach dotyczących ustalania przebiegu granic nieruchomości,
  1. w zakresie zadań Gminy określonych przepisami Prawa geodezyjnego i kartograficznego:  
  • umieszczanie i utrzymywanie tablic z nazwami ulic i placów,
  • ustalanie numerów porządkowych nieruchomości zabudowanych oraz nieruchomości przeznaczonych pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a także prowadzenie i aktualizowanie ewidencji  numeracji porządkowej,
  • prowadzenie spraw związanych z  rozgraniczaniem  nieruchomości,
  1. w zakresie urbanistyki:
  • sporządzanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i opracowywanie jego zmian,
  • sporządzanie  miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  • opracowywanie zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  • wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego i  decyzji o warunkach zabudowy,
  • ustalanie opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwalaniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
  • wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów  zagospodarowania przestrzennego Gminy lub ze studium,
  • realizacja roszczeń  w związku  z uchwaleniem planu miejscowego albo jego zmianą,
  • wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu terenów w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego lub w studium,
  1. prowadzenie spraw związanych z dokumentacją dotyczącą akt własności ziemi,
  2. przygotowywanie projektów wykazu uprawnionych do udziału we wspólnotach gruntowych,
  3. prowadzenie spraw związanych z nabywaniem, sprzedażą, najmem i dzierżawą lokali użytkowych stanowiących własność Gminy.