REFERAT ORGANIZACYJNY (OR)
Kierownik Referatu: Elżbieta Król
tel. (0-43) 678-25-80 wew. 230
pok. 121 (I piętro)
Stanowiska pracy:
Stanowisko ds. kadrowych
|
I piętro
|
pok. 121
|
wew. 240
|
Stanowisko ds. obsługi sekretariatu
|
I piętro
|
pok. 116
|
wew. 234
|
Stanowisko ds. wojskowych i obrony cywilnej
|
I piętro
|
pok. 122
|
wew. 232
|
Informatycy
|
I piętro
|
pok. 102
|
wew. 229
|
Stanowisko ds. obsługi interesanta
|
parter
|
pok. 8
|
wew. 202,220
|
Do zadań Referatu Organizacyjnego należy:
- obsługa sekretariatu Burmistrza i Zastępcy,
- obsługa kancelaryjna Urzędu, a w szczególności:
- ewidencjonowanie, rejestrowanie, rozdział i rozliczanie korespondencji oraz przesyłek,
- prowadzenie ewidencji wpływów specjalnych i wartościowych,
- wysyłanie korespondencji i przesyłek,
- udzielanie informacji interesantom, a w razie potrzeby - kierowanie do Referatów lub stanowisk pracy właściwych do załatwienia sprawy,
- prowadzenie rejestru kontroli przeprowadzanych w Urzędzie przez organy kontroli państwowej, administracji rządowej w ramach zadań zleconych i powierzonych oraz przez inne organy zewnętrzne,
- wystawianie, na polecenie Burmistrza, delegacji służbowych,
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków wpływających do Urzędu oraz nadzór nad ich terminowym załatwianiem,
- zamawianie, ewidencja, wydawanie i wycofywanie z użytku pieczęci urzędowych
i pieczątek,
- prowadzenie rejestru zarządzeń Burmistrza,
- prowadzenie rejestru wydanych upoważnień i pełnomocnictw,
- prowadzenie spraw związanych z pełnieniem przez Burmistrza funkcji Zgromadzenia Wspólników w stosunku do spółek Gminy,
- prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy i akt osobowych pracowników oraz kierowników jednostek organizacyjnych,
- kompletowanie wniosków emerytalno – rentowych,
- prowadzenie spraw socjalno-bytowych pracowników oraz emerytów i rencistów Urzędu,
- wydawanie legitymacji ubezpieczeniowych dla pracownika lub członka rodziny pracownika oraz legitymacji służbowych,
- rozpatrywanie spraw organizacyjnych, szkoleniowych i osobowych pracowników,
- prowadzenie archiwum zakładowego,
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem samochodu służbowego,
- współpraca w zakresie organizacji robót publicznych, prac interwencyjnych i stażów oraz innych aktywnych form wspierania zatrudnienia,
- zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie, w tym w materiały biurowe i kancelaryjne,
- obsługa poczty elektronicznej i współpraca w tym zakresie z innymi Referatami,
- tworzenie i uzupełnianie oficjalnej strony internetowej Urzędu,
- prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej,
- obsługa sprzętu poligraficznego,
- naprawa, konserwacja i rozbudowa sprzętu komputerowego i istniejącej sieci, a w szczególności:
- prowadzenie ewidencji sprzętu, oprogramowania i licencji,
- zakup sprzętu komputerowego, analiza i ocena jego przydatności,
- utrzymanie ciągłości pracy sprzętu komputerowego i sieci, usuwanie usterek,
- obsługa sieci komputerowej i internetowej,
- obsługa centrali telefonicznej,
- współpraca z operatorami świadczącymi usługi telekomunikacyjne,
- nadzór nad naprawą i konserwacją wyposażenia Urzędu,
- utrzymanie porządku i czystości w pomieszczeniach zajmowanych przez Urząd,
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem budynku i garaży,
- prowadzenie adaptacji, remontów i napraw oraz konserwacji budynku Urzędu,
- prowadzenie zbioru ewidencji obowiązujących aktów normatywnych oraz podręcznej biblioteczki prawnej,
- wykonywanie zadań należących do administratora bezpieczeństwa informacji,
a w szczególności:
- zabezpieczenie danych osobowych w systemie informatycznym,
- prowadzenie ewidencji osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych,
- przeciwdziałanie dostępowi osób niepowołanych do systemu, w którym przetwarzane są dane,
- podejmowanie działań w przypadku wykrycia naruszeń w systemie zabezpieczeń,
- opracowywanie instrukcji określających sposób zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych oraz instrukcji postępowania w sytuacji naruszenia ochrony danych osobowych,
- ustalenie odrębnych identyfikatorów i haseł dla każdego użytkownika systemu informatycznego,
- opracowywanie i wdrożenie polityki bezpieczeństwa,
- w zakresie obronności kraju:
- organizowanie akcji doręczania kart powołania żołnierzom rezerwy (mobilizacja sił zbrojnych),
- opracowywanie „Planu Reagowania Kryzysowego” w czasie pokoju i na wypadek „W”,
- opracowywanie planu i organizacji Stałego Dyżuru Burmistrza,
- opracowywanie planów osiągania wyższych stanów gotowości Urzędu do reagowania na zagrożenie zewnętrzne,
- analizowanie zagrożeń i opracowywanie odpowiednich planów reagowania kryzysowego,
- ostrzeganie w sytuacji zagrożenia,
- ewakuowanie ludności,
- organizowanie bezpośrednich działań ratowniczych w ramach Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego,
- logistyczne zabezpieczenie pracy Zespołu Reagowania Kryzysowego,
- prowadzenie ewidencji i konserwacji sprzętu obrony cywilnej,
- szkolenie ludności w zakresie samoobrony,
- koordynowanie przedsięwzięć odpowiednich służb w zakresie zapobiegania i prowadzenia akcji likwidacji skutków katastrof, klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska,
- prowadzenie Kancelarii Tajnej Urzędu, a w szczególności:
- rejestrowanie i przechowywanie dokumentów niejawnych,
- kontrola rejestrowania i oznaczenia dokumentów niejawnych w komórkach organizacyjnych Urzędu,
- udostępnianie, wydawanie i egzekwowanie zwrotu dokumentów niejawnych,
- w zakresie ochrony przeciwpożarowej:
- prowadzenie ewidencji wydanych kart drogowych na pojazdy pożarnicze i motopompy,
- miesięczne rozliczenie wydanych materiałów pędnych i paliw,
- sporządzanie kwartalnych rozliczeń udziału strażaków Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu Gminy w akcjach ratowniczo-gaśniczych,
- utrzymanie, wyszkolenie i zapewnienie gotowości bojowej jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej,
- zapewnienie sprawności technicznej sprzętu i urządzeń przeciwpożarowych, środków gaśniczych i urządzeń sygnalizacyjno – alarmowych (zlecanie zakupu części zamiennych, wykonania napraw i remontów),
- ubezpieczenie członków Ochotniczych Straży Pożarnych oraz sprzętu przeciwpożarowego,
- ochrona przeciwpożarowa budynku Urzędu,
- zapewnienie prawidłowego funkcjonowania systemu elektronicznego obiegu dokumentów w Urzędzie.
|