REFERAT FINANSOWY (FN)
Kierownik Referatu: Elżbieta Kaźmierczak
tel. (0-43) 678-25-80 wew. 279
pok. 110 (I piętro)
Stanowiska pracy:
Stanowisko ds. księgowości budżetowej dochodów
|
parter
|
pok. 7
|
wew. 210
|
Stanowisko ds. płacowych pracowników
|
parter
|
pok. 7
|
wew. 210
|
Stanowisko ds. sprawozdawczości budżetowej
|
parter
|
pok. 5
|
wew. 219
|
Stanowisko ds. księgowości budżetowej wydatków
|
parter
|
pok. 5
|
wew. 219
|
Stanowisko ds. wymiaru i księgowości podatku od środków transportu
|
parter
|
pok. 1
|
wew. 209
|
Stanowisko ds. wymiaru podatku od nieruchomości
z terenu miasta Poddębic
|
parter
|
pok. 1
|
wew. 209
|
Stanowisko ds. wymiaru podatku rolnego ze wsi
|
parter
|
pok. 2
|
wew. 211
|
Stanowisko ds. księgowości podatkowej
|
parter
|
pok. 4
|
wew. 218
|
Stanowisko ds. umorzeń i odroczeń terminów płatności podatków i opłat lokalnych
|
parter
|
pok. 6
|
wew. 212
|
Stanowisko ds. księgowości inwestycji realizowanych przez Gminę
|
parter
|
pok. 6
|
wew. 212
|
Do zadań Referatu Finansowego należy:
- opracowywanie projektu budżetu Gminy, a w szczególności:
- instruktaż, nadzór i koordynacja prac związanych ze sporządzaniem projektów planów finansowych gminnych jednostek organizacyjnych,
- kompletowanie i analiza materiałów, wniosków oraz projektów załączników stanowiących podstawę do projektowanego budżetu,
- przygotowywanie projektów zarządzeń Burmistrza w zakresie:
- układu wykonawczego budżetu,
- harmonogramu realizacji dochodów i wydatków,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza w sprawie zmian w budżecie w oparciu o informacje dotyczące zmian w planie dochodów i wydatków, dokonywane okresowe analizy wykonania budżetu oraz wnioski Referatów i gminnych jednostek organizacyjnych,
- przyjmowanie i analiza sprawozdań i informacji z realizacji budżetu poszczególnych jednostek Gminy,
- sporządzanie sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami
w zakresie sprawozdawczości budżetowej,
- sporządzanie okresowych informacji z realizacji budżetu,
- nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny i zachowaniem równowagi budżetowej,
- dokonywanie kontroli jednostek Gminy w zakresie prawidłowości gospodarowania środkami budżetowymi,
- zapewnienie obsługi finansowo - księgowej Urzędu,
- prowadzenie ewidencji księgowej:
- dochodów,
- wydatków,
- przychodów i rozchodów,
- prowadzenie rejestru wpływających faktur i rachunków,
- sprawdzanie dowodów księgowych pod względem formalno – rachunkowym,
- sporządzanie poleceń przelewów zapłaty,
- przekazywanie środków budżetowych dla poszczególnych jednostek Gminy,
- uzgadnianie uruchamianych środków budżetowych z planem finansowym
i ewidencją księgową,
- sporządzanie list wynagrodzeń i innych wypłat, rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych i składek na ubezpieczenia społeczne,
- prowadzenie ksiąg inwentarzowych i rozliczanie inwentaryzacji,
- prowadzenie ewidencji sprzedaży czynności opodatkowanych podatkiem VAT, rozliczanie podatku i sporządzanie deklaracji,
- prowadzenie spraw związanych z wymiarem podatku rolnego, leśnego, podatków
i opłat lokalnych, a w szczególności:
- opracowywanie projektów uchwał dotyczących: wzorów informacji i deklaracji podatkowych, stawek podatków oraz sposobu ich poboru,
- kompletowanie dokumentacji stanowiących podstawę wymiaru i udzielanych ulg podatkowych,
- opracowywanie projektów decyzji wymiarowych i dokonywanie niezbędnych zmian,
- prowadzenie ewidencji podatników,
- dokonywanie kontroli podatkowej pod względem rzetelności składanych informacji i deklaracji,
- sporządzanie wniosków o rekompensatę dochodów utraconych z tytułu ulg
i zwolnień ustawowych,
- ewidencjonowanie należności i wpływów z tytułu podatków opłat i innych należności,
- prowadzenie egzekucji podatków, opłat i innych należności,
- prowadzenie ewidencji tytułów wykonawczych,
- wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych,
- sporządzanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
- rozliczanie inkasentów,
- wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i osiąganych dochodach z tytułu posiadanego gospodarstwa rolnego,
- przygotowywanie decyzji dotyczących zwolnień i ulg podatkowych oraz odroczeń i rozkładania na raty podatków i opłat,
- sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej.
|