Strona główna
Menu:
Urząd Miejski

Dni i godziny otwarcia urzędu

Przyjmowanie wniosków i skarg

Regulamin i schemat organizacyjny urzędu

Organizacja urzędu

Burmistrz Poddębic

Zastępca Burmistrza

Sekretarz Poddębic

Skarbnik Poddębic

Referat Inwestycji Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej

Referat Gospodarki Nieruchomościami i Urbanistyki

Referat Rolnictwa i Ochrony Środowiska

Referat Organizacyjny

Referat Finansowy

Urząd Stanu Cywilnego

Biuro Rady Miejskiej

Rejestry, ewidencje,archiwum

Wyniki kontroli przeprowadzonych w urzędzie

Poradnik Interesanta Jak załatwić sprawe?
OGŁOSZENIA
Oświadczenia majątkowe
Działalność Gminy
Jednostki organizacyjne Gminy Poddębice
Jednostki Pomocnicze Gminy
Mienie Komunalne
Współpraca i Kontakty
Budżet
Plany i Programy
BIP
Prawo
Rejestr Instytucji Kultury
Wybory
Podmioty:

Redaktor strony
Rafał Majewski
Rejestr zmian
Data utworzenia: 2005-09-28 12:02
Ostatnia zmiana: 2006-12-05 21:29
Licznik odwiedzin
Aktualna strona:2876
Wszystkie strony:1785193

Wersja do wydruku

Instrukcja obsługi
Kontakt
Urząd Miejski w Poddębicach
ul. Łódzka 17/21
telefon: (0-43) 6782580
fax: (0-43) 6783995
e-mail: gmina@poddebice.pl
strona: www.poddebice.pl


Burmistrz Poddębic


 
BURMISTRZ PODDĘBIC
 
 
 
Funkcję Burmistrza Poddębic sprawuje: Roman Bachera
tel.  (0-43) 678-30-26 lub 678-25-80 wew. 235
pok. 116 (I piętro)
 
 
Burmistrz koordynuje działania w zakresie ważniejszych problemów społeczno-gospodarczych i kulturalnych Gminy, nadzoruje działania Zastępcy, Skarbnika oraz Kierowników.
 
Do głównych zadań Burmistrza należy:
 
  • kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i reprezentowanie Jej na zewnątrz,
  • przygotowywanie projektów uchwał Rady oraz określenie sposobu ich wykonywania,
  • gospodarowanie mieniem komunalnym Gminy,
  • wykonywanie budżetu Gminy,
  • powoływanie i odwoływanie Zastępcy,
  • występowanie do Rady z wnioskiem o powołanie i odwołanie Sekretarza oraz Skarbnika,
  • zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
  • wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
  • ustalanie polityki kadrowej i płacowej Urzędu,
  • wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
  • składanie sprawozdań z bieżącej działalności na sesjach Rady,
  • reprezentowanie Gminy i jej organów w postępowaniu sądowym i administracyjnym, także przed Trybunałem Konstytucyjnym i organami administracji rządowej,
  • uczestniczenie w pracach związków gmin, stowarzyszeń i porozumień komunalnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień,
  • udzielanie pełnomocnictw procesowych,
  • wydawanie aktów prawnych na podstawie delegacji zawartych w przepisach prawa oraz aktów o charakterze instrukcyjnym,
  • wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej Gminy,
  • rozpatrywanie wniosków posłów i senatorów oraz interpelacji radnych,
  • nadzór nad prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych,
  • wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Burmistrza przepisami prawa.