BURMISTRZ PODDĘBIC
Funkcję Burmistrza Poddębic sprawuje: Roman Bachera
tel. (0-43) 678-30-26 lub 678-25-80 wew. 235
pok. 116 (I piętro)
Burmistrz koordynuje działania w zakresie ważniejszych problemów społeczno-gospodarczych i kulturalnych Gminy, nadzoruje działania Zastępcy, Skarbnika oraz Kierowników.
Do głównych zadań Burmistrza należy:
- kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i reprezentowanie Jej na zewnątrz,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady oraz określenie sposobu ich wykonywania,
- gospodarowanie mieniem komunalnym Gminy,
- wykonywanie budżetu Gminy,
- powoływanie i odwoływanie Zastępcy,
- występowanie do Rady z wnioskiem o powołanie i odwołanie Sekretarza oraz Skarbnika,
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- ustalanie polityki kadrowej i płacowej Urzędu,
- wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- składanie sprawozdań z bieżącej działalności na sesjach Rady,
- reprezentowanie Gminy i jej organów w postępowaniu sądowym i administracyjnym, także przed Trybunałem Konstytucyjnym i organami administracji rządowej,
- uczestniczenie w pracach związków gmin, stowarzyszeń i porozumień komunalnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień,
- udzielanie pełnomocnictw procesowych,
- wydawanie aktów prawnych na podstawie delegacji zawartych w przepisach prawa oraz aktów o charakterze instrukcyjnym,
- wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej Gminy,
- rozpatrywanie wniosków posłów i senatorów oraz interpelacji radnych,
- nadzór nad prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Burmistrza przepisami prawa.
|