Do zadań Referatu Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej należą sprawy z zakresu:
- infrastruktury technicznej, a w szczególności:
- koordynacja spraw związanych z funkcjonowaniem systemów inżynierskich Gminy takich jak sieci wodociągowe, kanalizacyjne (sanitarna i deszczowa)
i ciepłownicze,
- opiniowanie dokumentacji technicznej dotyczącej zadań prowadzonych na terenie należącym do Gminy,
- prowadzenie i koordynacja robót związanych z remontami i konserwacją oświetlenia ulicznego,
- sporządzanie inwentaryzacji urządzeń oświetlenia ulicznego na terenie Gminy,
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem w należytym stanie nawierzchni dróg, chodników, jezdni, obiektów mostowych oraz innych urządzeń związanych z drogą,
- prowadzenie spraw związanych z konserwacją i remontami nawierzchni gruntowych, dróg i chodników,
- prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych,
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie robót w pasie drogowym oraz umieszczenie w pasie drogi urządzeń infrastruktury i budowli,
- wydawanie zezwoleń na wykonanie zjazdu z drogi,
- wydawanie zezwoleń na przejazdy po drogach będących własnością Gminy pojazdów nienormatywnych,
- nadzór nad prawidłowym przywróceniem pasa drogowego do stanu pierwotnego po wykonaniu robót,
- naliczanie, w drodze decyzji administracyjnej kar pieniężnych za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi, za przekraczanie terminu zajęcia określonego w zezwoleniu i za zajęcie większej niż w zezwoleniu powierzchni,
- prowadzenie remontów bieżących i konserwacji oznakowania pionowego
i poziomego ulic oraz innych urządzeń zabezpieczenia ruchu drogowego,
- koordynowanie i uzgadnianie projektów organizacji ruchu związanych
z robotami prowadzonymi w pasie drogowym,
- opracowywanie planu zimowego odśnieżania terenu Gminy i kontrola jego realizacji,
- wykonywanie innych czynności należących do zarządcy drogi,
- nadzór nad realizacją zadań związanych z obsługą zbiorowej komunikacji publicznej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
- wydawanie zezwoleń na korzystanie z przystanków autobusowych na terenie Gminy,
- prowadzenie i koordynacja zadań w zakresie organizowania robót publicznych i prac interwencyjnych,
- gospodarki komunalnej i mieszkaniowej:
- realizacja zadań związanych z utrzymaniem czystości, porządku i zieleni
w Gminie,
- utrzymanie i opieka nad grobami, cmentarzami wojennymi i miejscami pamięci,
- prowadzenie ewidencji miejsc pamięci,
- realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o ochronie praw lokatorów i uchwały Rady w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy,
- koordynacja i nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem gospodarki mieszkaniowej w Gminie zgodnie z uchwałą Rady w sprawie programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy,
- współpraca z zarządcami nieruchomości w których Gmina jest właścicielem lub jednym ze współwłaścicieli,
- przygotowywanie propozycji wysokości stawki czynszu w zasobach komunalnych,
- nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem gminnego zasobu lokali użytkowych,
- prowadzenie i koordynacja zadań związanych z funkcjonowaniem targowisk,
- nadzór nad funkcjonowaniem szaletu miejskiego,
realizacja zadań związanych z utrzymaniem czystości, porządku i zieleni w Gminie,
- inwestycji:
- przygotowywanie propozycji planów realizacji inwestycji gminnych,
- przygotowywanie dokumentacji technicznej i prawnej dotyczącej przewidywanych do realizacji zadań,
- przygotowywanie i zawieranie umów na wykonanie dokumentacji technicznej, ekspertyz, kosztorysów i nadzoru inwestorskiego,
- przygotowywanie danych o inwestycjach niezbędnych w celu sporządzenia wniosków o dotacje i kredyty,
- koordynacja robót związanych z prowadzeniem inwestycji gminnych,
- opracowywanie projektów umów na realizację robót inwestycyjnych,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do przeprowadzania przetargu na roboty inwestycyjne, remontowe i inne prowadzone przez Referat,
- rozliczanie i odbiór zadań,
- podejmowanie działań w celu pozyskiwania środków pozabudżetowych na działania inwestycyjne, w tym pochodzących z funduszy zewnętrznych,
- monitoring realizacji projektów inwestycyjnych,
- prowadzenie adaptacji remontów w budynku Urzędu wymagających zgłoszenia budowy lub uzyskania pozwolenia na budowę oraz współpraca w tym zakresie z Referatem Organizacyjnym.
|