REFERAT GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI
I URBANISTYKI (GU)
Kierownik Referatu: Anna Chmielak
tel. (0-43) 678-25-80 wew. 228
pok. 101 (I piętro)
Stanowiska pracy:
stanowisko ds. zagospodarowania przestrzennego
|
I piętro
|
pok. 103
|
wew. 238
|
stanowisko ds. gospodarki gruntami i numeracji nieruchomości
|
I piętro
|
pok. 106
|
wew. 278
|
stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami
|
I piętro
|
pok. 101
|
wew. 228
|
Referat Gospodarki Nieruchomościami i Urbanistyki realizuje zadania:
- w zakresie gospodarki nieruchomościami, a w szczególności:
- sprzedaży i oddawania w użytkowanie wieczyste nieruchomości stanowiących własność Gminy w trybie przetargowym i bezprzetargowym,
- oddawania w najem, dzierżawę, użytkowanie bądź użyczenie osobom prawnym i fizycznym nieruchomości komunalnych,
- przyjmowania oświadczeń woli samorządowych osób prawnych
o zrzeczeniu się prawa własności lub użytkowania wieczystego na rzecz Gminy,
- zamiany nieruchomości gminnych na nieruchomości osób fizycznych
i prawnych,
- darowania przez Gminę nieruchomości na cele publiczne,
- oddawania gminnym jednostkom organizacyjnym nieruchomości w trwały zarząd na cele związane z ich działalnością,
- zabezpieczenia wierzytelności Gminy przez wpisanie w księdze wieczystej hipoteki oraz wydawania zaświadczeń o spłacie wierzytelności,
- prowadzenie spraw związanych z podziałami nieruchomości, scaleniem i podziałem nieruchomości pod budownictwo mieszkaniowe,
- wykonywania prawa pierwokupu nieruchomości,
- tworzenie gminnego zasobu nieruchomości w drodze komunalizacji mienia i nabycia nieruchomości w postępowaniu cywilno - prawnym i administracyjnym,
- ustalania opłat adiacenckich z tytułu scalania i podziału nieruchomości oraz wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej,
- aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości oraz trwałego zarządu,
- przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
- zlecanie prac geodezyjnych mających na celu ustalenie przebiegu granic nieruchomości stanowiących własność Gminy lub będących w jej posiadaniu,
- reprezentowanie Gminy w czynnościach dotyczących ustalania przebiegu granic nieruchomości,
- w zakresie zadań Gminy określonych przepisami Prawa geodezyjnego i kartograficznego:
- umieszczanie i utrzymywanie tablic z nazwami ulic i placów,
- ustalanie numerów porządkowych nieruchomości zabudowanych oraz nieruchomości przeznaczonych pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a także prowadzenie i aktualizowanie ewidencji numeracji porządkowej,
- prowadzenie spraw związanych z rozgraniczaniem nieruchomości,
- sporządzanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i opracowywanie jego zmian,
- sporządzanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- opracowywanie zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego i decyzji o warunkach zabudowy,
- ustalanie opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwalaniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Gminy lub ze studium,
- realizacja roszczeń w związku z uchwaleniem planu miejscowego albo jego zmianą,
- wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu terenów w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego lub w studium,
- prowadzenie spraw związanych z dokumentacją dotyczącą akt własności ziemi,
- przygotowywanie projektów wykazu uprawnionych do udziału we wspólnotach gruntowych,
- prowadzenie spraw związanych z nabywaniem, sprzedażą, najmem i dzierżawą lokali użytkowych stanowiących własność Gminy.
|