REFERAT GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI
I URBANISTYKI (GU)
Kierownik Referatu: Anna Chmielak
tel. (0-43) 678-25-80 wew. 228
pok. 103 (I piętro)
Stanowiska pracy:
stanowisko ds. zagospodarowania przestrzennego
|
I piętro
|
pok. 102
|
wew. 238
|
stanowisko ds. gospodarki gruntami i numeracji nieruchomości
|
I piętro
|
pok. 105
|
wew. 278
|
stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami
|
I piętro
|
pok. 103
|
wew. 228
|
Główne zadania Referatu:
· oddawanie w najem, dzierżawę, użytkowanie bądź użyczenie osobom prawnym i fizycznym nieruchomości komunalnych,
· przyjmowanie oświadczeń woli osób prawnych o zrzeczeniu się prawa własności lub użytkowania wieczystego na rzecz Gminy,
· oddawanie gminnym jednostkom organizacyjnym nieruchomości w trwały zarząd na cele związane z ich działalnością,
· zabezpieczanie wierzytelności Gminy przez wpisanie w księdze wieczystej hipoteki oraz wydawanie zaświadczeń o spłacie wierzytelności,
· prowadzenie spraw związanych z podziałami nieruchomości i scaleniem
nieruchomości pod budownictwo mieszkaniowe,
· tworzenie gminnego zasobu nieruchomości w drodze komunalizacji
mienia i nabywanie nieruchomości w postępowaniu cywilno - prawnym
i administracyjnym,
· ustalanie opłat adiacenckich z tytułu scalania i podziału nieruchomości oraz wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej,
· aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości oraz trwałego zarządu,
· przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
· umieszczanie i utrzymywanie tablic z nazwami ulic i placów,
· ustalanie numerów porządkowych nieruchomości zabudowanych oraz nieruchomości przeznaczonych pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a także prowadzenie i aktualizowanie ewidencji numeracji porządkowej,
· prowadzenie spraw związanych z rozgraniczaniem nieruchomości,
· sporządzanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i opracowywanie jego zmian,
· sporządzanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
· opracowywanie zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
· wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
i decyzji o warunkach zabudowy,
· wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Gminy lub ze studium,
· wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu terenów w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego lub w studium,
· prowadzenie spraw związanych z dokumentacją dotyczącą akt własności ziemi,
· przygotowywanie projektów wykazu uprawnionych do udziału we wspólnotach gruntowych.
|