Strona główna
Menu:
Urząd Miejski

Dni i godziny otwarcia urzędu

Przyjmowanie wniosków i skarg

Regulamin i schemat organizacyjny urzędu

Organizacja urzędu

Burmistrz Poddębic

Zastępca Burmistrza

Sekretarz Poddębic

Skarbnik Poddębic

Referat Inwestycji Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej

Referat Gospodarki Nieruchomościami i Urbanistyki

Referat Rolnictwa i Ochrony Środowiska

Referat Organizacyjny

Referat Finansowy

Urząd Stanu Cywilnego

Biuro Rady Miejskiej

Rejestry, ewidencje,archiwum

Wyniki kontroli przeprowadzonych w urzędzie

Poradnik Interesanta Jak załatwić sprawe?
OGŁOSZENIA
Oświadczenia majątkowe
Działalność Gminy
Jednostki organizacyjne Gminy Poddębice
Jednostki Pomocnicze Gminy
Mienie Komunalne
Współpraca i Kontakty
Budżet
Plany i Programy
BIP
Prawo
Rejestr Instytucji Kultury
Wybory
Podmioty:

Redaktor strony
admin admin
Rejestr zmian
Data utworzenia: 2005-09-28 12:53
Ostatnia zmiana: 2007-11-13 15:05
Licznik odwiedzin
Aktualna strona:2181
Wszystkie strony:1785194

Wersja do wydruku

Instrukcja obsługi
Kontakt
Urząd Miejski w Poddębicach
ul. Łódzka 17/21
telefon: (0-43) 6782580
fax: (0-43) 6783995
e-mail: gmina@poddebice.pl
strona: www.poddebice.pl


Referat Finansowy


 
REFERAT FINANSOWY (FN)
 
 
Kierownik Referatu: Elżbieta Kaźmierczak
tel. (0-43) 678-25-80 wew. 297
pok. 110 (I piętro)
 
 
Stanowiska pracy:
 
Stanowisko ds. księgowości budżetowej dochodów
parter
pok. 7
wew. 210
Stanowisko ds. płacowych pracowników
parter
pok. 7
wew. 210
Stanowisko ds. sprawozdawczości budżetowej
parter
pok. 5
wew. 219
Stanowisko ds. księgowości budżetowej wydatków
parter
pok. 5
wew. 219
Stanowisko ds. wymiaru i księgowości podatku od środków transportu
parter
pok. 1
wew. 209
Stanowisko ds. wymiaru podatku od nieruchomości
z terenu miasta Poddębic
parter
pok. 1
wew. 209
Stanowisko ds. wymiaru podatku rolnego ze wsi
parter
pok. 2
wew. 211
Stanowisko ds. księgowości podatkowej
parter
pok. 4
wew. 218
Stanowisko ds. umorzeń i odroczeń terminów płatności podatków i opłat lokalnych
parter
pok. 6
wew. 212
Stanowisko ds. księgowości inwestycji realizowanych przez Gminę
parter
pok. 6
wew. 212
 
 
Do zadań Referatu Finansowego należy:
  
  1. opracowywanie projektu budżetu Gminy, a w szczególności:
  • instruktaż, nadzór i koordynacja prac związanych ze sporządzaniem projektów planów finansowych gminnych jednostek organizacyjnych,
  • kompletowanie i analiza  materiałów, wniosków oraz projektów załączników stanowiących podstawę do projektowanego budżetu,  
  1. przygotowywanie projektów zarządzeń Burmistrza w zakresie:
  • układu wykonawczego budżetu,
  • harmonogramu realizacji dochodów i wydatków,
  1. przygotowywanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza  w sprawie zmian w budżecie w oparciu o  informacje dotyczące zmian w planie dochodów i wydatków, dokonywane okresowe analizy wykonania  budżetu oraz wnioski Referatów i gminnych jednostek organizacyjnych,
  2. przyjmowanie i analiza sprawozdań i informacji z realizacji budżetu poszczególnych jednostek Gminy,
  3. sporządzanie sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami
    w zakresie sprawozdawczości budżetowej,
  4. sporządzanie okresowych informacji z realizacji budżetu,
  5. nadzór nad przestrzeganiem  dyscypliny i zachowaniem równowagi budżetowej,
  6. dokonywanie kontroli jednostek Gminy w zakresie prawidłowości gospodarowania środkami budżetowymi,
  7. zapewnienie obsługi finansowo - księgowej Urzędu,
  8. prowadzenie ewidencji księgowej:
  • dochodów,
  • wydatków,
  • przychodów i rozchodów,
  1. prowadzenie rejestru wpływających faktur i rachunków,
  2. sprawdzanie dowodów księgowych pod względem formalno – rachunkowym,
  3. sporządzanie poleceń przelewów zapłaty,
  4. przekazywanie  środków budżetowych dla poszczególnych jednostek Gminy,
  5. uzgadnianie uruchamianych środków budżetowych z planem finansowym
    i ewidencją księgową,
  6. sporządzanie list wynagrodzeń i innych wypłat, rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych i składek na ubezpieczenia społeczne,
  7.  prowadzenie ksiąg inwentarzowych i rozliczanie inwentaryzacji,
  8. prowadzenie ewidencji sprzedaży czynności opodatkowanych podatkiem VAT, rozliczanie podatku i sporządzanie deklaracji,
  9. prowadzenie spraw związanych z wymiarem podatku rolnego, leśnego, podatków
    i opłat lokalnych, a w szczególności:
  • opracowywanie projektów uchwał dotyczących: wzorów informacji i deklaracji podatkowych,  stawek podatków oraz sposobu ich poboru,
  •  kompletowanie dokumentacji stanowiących podstawę wymiaru i udzielanych ulg podatkowych,
  • opracowywanie projektów decyzji wymiarowych i dokonywanie niezbędnych zmian,
  • prowadzenie ewidencji podatników,
  • dokonywanie kontroli podatkowej pod względem rzetelności składanych informacji i deklaracji,
  • sporządzanie wniosków o rekompensatę dochodów utraconych z tytułu ulg
    i zwolnień ustawowych,
  1. ewidencjonowanie należności i wpływów z tytułu podatków opłat i innych należności,
  2. prowadzenie egzekucji podatków, opłat i innych należności,
  3. prowadzenie ewidencji tytułów wykonawczych,
  4. wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych,
  5. sporządzanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
  6. rozliczanie inkasentów,
  7. wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i osiąganych dochodach z tytułu posiadanego gospodarstwa rolnego,
  8. przygotowywanie decyzji dotyczących zwolnień i ulg podatkowych oraz odroczeń i rozkładania na raty podatków i opłat,
  9. sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej.