URZĄD STANU CYWILNEGO (USC)
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego: Halina Walisiak
tel. (0-43) 678-25-80 wew. 231
pok. 117 (I piętro)
stanowisko ds. ewidencji ludności
|
I piętro
|
pok. 115
|
wew. 222
|
stanowisko ds. dowodów osobistych
|
I piętro
|
pok. 115
|
wew. 222
|
stanowisko ds. realizacji ustawy
o aktach stanu cywilnego
|
I piętro
|
pok. 117
|
wew. 231
|
Urząd Stanu Cywilnego realizuje zadania:
- wynikające z ustawy o aktach stanu cywilnego:
- sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw i zgonów,
- przyjmowanie oświadczeń woli o wstąpieniu w związek małżeński,
- prowadzenie ksiąg stanu cywilnego oraz ich aktualizowanie
i przekazywanie do Archiwum Państwowego,
- sporządzanie odpisów z ksiąg stanu cywilnego,
- sporządzanie wzmianek i przypisów w księgach,
- przyjmowanie oświadczeń woli wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
- wydawanie decyzji, zezwoleń i zaświadczeń w sprawach wynikających
z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksu rodzinnego
i opiekuńczego,
- przyjmowanie zaświadczeń stanowiących podstawę sporządzania aktu małżeństwa zawartego w obecności duchownego,
- prowadzenie korespondencji z placówkami Konsularnymi Rzeczypospolitej Polskiej w sprawach wynikających z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
- sporządzanie sprawozdań dotyczących statystyki urodzeń, małżeństw
i zgonów,
- organizowanie uroczystości związanych z jubileuszami pożycia małżeńskiego,
- współpraca z Szefem Krajowego Centrum Informacji Kryminalnej
w zakresie niezbędnym do realizacji jego zadań ustawowych,
- wykonywanie innych czynności wynikających z ustawy o aktach stanu cywilnego,
- przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkodawcy,
- wydawanie decyzji w sprawach zmiany imion i nazwisk oraz ustalania pisowni lub brzmienia imienia i nazwiska,
- związane z prowadzeniem ewidencji ludności:
- przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania
- prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawach przestrzegania obowiązku meldunkowego,
- wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu,
- prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców oraz współpraca przy organizacji wyborów, referendum i spisów powszechnych,
- przygotowywanie danych dotyczących ludności w Gminie, w tym przesyłanie właściwym dyrektorom szkół informacji o aktualnym stanie w ewidencji dzieci
i młodzieży w wieku od 3 do 18 lat,
- sporządzanie wykazu osób zmarłych do Urzędu Skarbowego,
- związane z wydawaniem dowodów osobistych:
- przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego,
- weryfikacja danych osobowych we wniosku o wydanie dowodu osobistego,
- wprowadzanie danych podstawowych z wniosków o wydanie dowodu osobistego do Systemu Wydawania Dowodów Osobistych,
- przyjmowanie i wydawanie dowodów osobistych,
- prowadzenie rejestru utraconych dowodów osobistych,
- prowadzenie archiwum dowodów osobistych.
|