>
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Poddębice , ul. Łódzka 17/21, 99-200 Poddębice, woj. łódzkie, tel. 43 678-25-80, faks 43 678 39 95.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.poddebice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót budowlano-montażowych w ramach zadania pn. Utworzenie Publicznego Centrum Sportu i Rekreacji w Sworawie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlano-montażowych w ramach zadania pn. Utworzenie Publicznego Centrum Sportu i Rekreacji w Sworawie polegające na remoncie, przebudowie, termomodernizacji i zmianie sposobu użytkowania istniejących budynków na zaplecze szatniowo-sanitarno-magazynowe przy tworzonych boiskach wielofunkcyjnych i placu zabaw. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik Nr 9 do SIWZ. Przedsięwzięcie inwestycyjne współfinansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 Odnowa i Rozwój Wsi. 3. Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych. Zamawiający informuje jednocześnie, że wskazane w dokumentacji przetargowej nazwy materiałów i producentów mają charakter przykładowy. Zostały one bowiem przywołane jedynie w celu sprecyzowania parametrów i wymogów techniczno-użytkowych przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych po uzyskaniu akceptacji inspektora nadzoru i Zamawiającego. Przywołane pozycje katalogów, nakładów rzeczowych w przedmiarach robót i kosztorysach nakładczych stanowią jedynie podstawę - wskazówki do ustalenia szczegółowego opisu i zakresu robót. Natomiast nie muszą stanowić podstawy dla wykonawcy do ustalenia nakładów rzeczowych i cen w jego ofercie..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.21.00.00-2, 45.26.27.00-8, 45.26.25.00-6, 45.26.23.00-4, 45.26.23.10-7, 45.32.10.00-3, 45.26.12.10-9, 45.40.00.00-1, 45.42.10.00-4, 45.41.00.00-4, 45.43.11.00-8, 45.43.12.00-9, 45.44.30.00-4, 45.26.21.00-2, 45.33.00.00-9, 45.33.11.00-7, 45.33.24.00-7, 45.23.21.40-5, 45.23.24.10-9, 45.23.11.10-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert określonego w niniejszej SIWZ 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 8 000,00 zł, słownie: osiem tysięcy złotych. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku wymienionych poniżej formach: 3.1 w pieniądzu, 3.2 w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3.3 w gwarancjach bankowych, 3.4 w gwarancjach ubezpieczeniowych, 3.5 w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr: 33 9263 0000 0000 0013 2000 0007 Banku Spółdzielczego w Poddębicach. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. Kserokopię potwierdzenia złożenia wadium w formie pieniężnej należy dołączyć do oferty. 5. Wadium wnoszone w innych formach, zgodnie z punktem 3.2 - 3.5 należy załączyć do oferty w formie kopii dokumentu, a oryginał złożyć w oddzielnej kopercie oznaczonej oryginał wadium, która będzie załączona do oferty (wewnątrz opakowania oferty) 6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej dokument gwarancyjny winien spełniać poniższe wymogi: 6.1 mieć postać gwarancji bezwarunkowej, tj. gwarancji umożliwiającej wypłatę sumy gwarancyjnej na pierwsze żądanie Zamawiającego, 6.2 być ważny do czasu upływu terminu związania ofertą, 6.3 określać beneficjenta - zamawiającego, 6.4 winno wynikać, iż określona kwota pieniężna stanowi zabezpieczenie niezbędne do wzięcia udziału przez wykonawcę w konkretnym postępowaniu, oraz że w przypadku nie wywiązania się przez wykonawcę z warunków wskazanych w gwarancji na rzecz zamawiającego przekazana zostanie gwarantowana kwota, 6.5 treść gwarancji winna ściśle odpowiadać przesłankom wymienionym w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46. 8. W przypadku nie zabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Wykonawca spełnia warunek, jeżeli w okresie ostatnich pięciu lat przed wszczęciem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie/ przebudowie, remoncie budynków o wartości nie mniejszej niż 200.000,00 PLN, Wykonawca spełnia warunek, jeżeli przedłoży dokumenty potwierdzające, że robota budowlana została wykonana w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo zakończona. Dowodami, o których mowa powyżej są poświadczenia lub inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia w niniejszym postępowaniu dopuszczalne jest złożenie zamiast poświadczeń, o których mowa powyżej, dokumentów potwierdzających, że roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z zasadą sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Jeżeli roboty budowlane wykazane w wykazie zostały wykonane na rzecz zamawiającego Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w/w warunków dotyczyć będzie wszystkich wykonawców łącznie.
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Wykonawca spełnia warunek, jeżeli dysponuje bądź będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, posiadającymi wymagane polskim prawem budowlanym uprawnienia danej specjalności do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie spełniającymi co najmniej następujące wymagania tj: kierownikiem robót budowlanych z uprawnieniami w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, kierownikiem robót elektrycznych z uprawnieniami w specjalności instalacyjnej lub instalacyjno - inżynieryjnej w zakresie sieci i instalacji elektrycznych, kierownikiem robót sanitarnych z uprawnieniami w specjalności instalacyjnej lub instalacyjno -inżynieryjnej w zakresie sieci i instalacji sanitarnych. Kierownik robót budowlanych jest także kierownikiem budowy jak również koordynatorem wszystkich kierowników robót. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w/w warunków dotyczyć będzie wszystkich wykonawców łącznie.
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Wykonawca spełnia warunek, jeżeli posiada własne środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 200.000,00 zł. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w/w warunków dotyczyć będzie wszystkich wykonawców łącznie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę. Formularz cenowy- wypełniony i podpisany przez wykonawcę. Kosztorys ofertowy- sporządzony i podpisany przez wykonawcę. Potwierdzenie wniesienia wadium. (zgodnie z zapisami w cz. VIII SIWZ) . Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty (w części dotyczącej terminów oraz wynagrodzenia), na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli zajdzie którykolwiek z niżej wymienionych warunków: 1) wystąpi konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, sposobie lub technologii wykonania przedmiotu umowy a zmiany te będące korzystnymi dla Zamawiającego, zarazem ułatwią lub przyspieszą wykonanie przedmiotu umowy, 2) wystąpi konieczność zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia na skutek: a) warunków atmosferycznych uniemożliwiających ze względów technologicznych wykonanie przedmiotu umowy w ustalonym terminie lub negatywnie wpływających na jakość wykonania lub trwałość przedmiotu umowy; b) działania siły wyższej. 2. Zmiany zawartej umowy wymagają pisemnego uzasadnienia. 3.Za okoliczności siły wyższej uznaje się między innymi: pożar, powódź, huragan,eksplozję, awarie energetyczne, wojnę, operacje wojskowe, rozruchy, niepokoje społeczne, ograniczenia i zakazy wydane przez organy administracji publicznej, a także inne nadzwyczajne zjawiska losowe i przyrodnicze, wszystkie z nich powstające poza kontrolą Stron, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a jeżeli możliwe były do przewidzenia nie można było im zapobiec. 4. Zaistnienie siły wyższej powinno być udokumentowane przez Stronę powołującą się na nią. 5. Wstrzymanie robót z powodu określonych powyżej winno być potwierdzone w dzienniku budowy i zaakceptowane przez inspektora nadzoru. Wstrzymanie robót budowlanych ze względu na warunki atmosferyczne typowe (właściwe dla danej pory roku i miesiąca), lub zła organizacja robót nie uzasadnia zmiany umowy. 6.Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz danych zawartych w ofercie. 7. Postanowienia umowy zawarto w projekcie umowy, który stanowi załącznik Nr 7 do SIWZ
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.poddebice.pl oraz http://poddebice.signform.pl/poddebice/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Poddębicach ul. Łódzka 17/21, 99-200 Poddębice.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.07.2013 godzina 10:45, miejsce: Urząd Miejski w Poddębicach ul. Łódzka 17/21, 99-200 Poddębice, pok. nr 116.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedsięwzięcie inwestycyjne współfinansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 Odnowa i Rozwój Wsi.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Burmistrz Poddębic
(-) Piotr Sęczkowski
|
Lp. |
|
Nazwa dokumentu |
|
Opis dokumentu |
|
Pobierz |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
SIWZ |
|
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia |
|
|
|
|
|
|
|
|
2013-06-19 |
|
2 |
|
Zał. Nr 1 |
|
Formularz ofertowy |
|
|
|
|
|
|
|
|
2013-06-19 |
|
3 |
|
Zał. Nr 2 |
|
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania |
|
|
|
|
|
|
|
|
2013-06-19 |
|
4 |
|
Zał. Nr 3 |
|
Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne |
|
|
|
|
|
|
|
|
2013-06-19 |
|
5 |
|
Zał. Nr 4 |
|
Oświadczenie dotyczące grupy kapitałowej |
|
|
|
|
|
|
|
|
2013-06-19 |
|
6 |
|
Zał. Nr 5 |
|
Wykaz robót budowlanych |
|
|
|
|
|
|
|
|
2013-06-19 |
|
7 |
|
Zał. Nr 6 |
|
Formularz cenowy |
|
|
|
|
|
|
|
|
2013-06-19 |
|
8 |
|
Zał. Nr 6 |
|
Formularz cenowy |
|
|
|
|
|
|
|
|
2013-06-19 |
|
9 |
|
Zał. Nr 7 |
|
Projekt umowy |
|
|
|
|
|
|
|
|
2013-06-19 |
|
10 |
|
Zał. Nr 8 |
|
Oświadczenie że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia |
|
|
|
|
|
|
|
|
2013-06-19 |
|
11 |
|
Zał. Nr 9 |
|
Opis przedmiotu zamówienia |
|
|
|
|
|
|
|
|
2013-06-19 |
|
12 |
|
Zał. Nr 9 |
|
Opis przedmiotu zamówienia |
|
|
|
|
|
|
|
|
2013-06-19 |
|
13 |
|
Wyjaśnienia treści SIWZ |
|
Wyjaśnienia treści SIWZ (1) |
|
|
|
|
|
|
|
|
2013-06-27 |
|
14 |
|
Zmiana treści SIWZ |
|
Zmiana treści SIWZ (1) |
|
|
|
|
|
|
|
|
2013-06-27 |
|
15 |
|
Ogłoszenie |
|
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia |
|
|
|
|
|
|
|
|
2013-06-27 |
|
16 |
|
Zał. Nr 9 |
|
Opis przedmiotu zamówienia |
|
|
|
|
|
|
|
|
2013-06-27 |
|
17 |
|
Zawiadomienie |
|
Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania |
|
|
|
|
|
|
|
|
2013-07-22 |
|
|
|