Załącznik nr 8 do SIWZ
P R O J E K T U M O W Y
W dniu ......................... 2007 roku w Poddębicach pomiędzy Gminą Poddębice
w imieniu której działa
Piotr Sęczkowski – Burmistrz Poddębic
zwaną dalej „Zamawiającym”
a
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
reprezentowanym przez:
........................................................................................................................................
zwanym dalej „Wykonawcą”.
w wyniku wyboru ofert Wykonawcy na podstawie przeprowadzonego postępowania o udzieleniu zamówienia publicznego, zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych /Dz. U. z 2006 r Nr 164 poz. 1163 z póź. zmianami.) w trybie przetargu nieograniczonego, została zawarta umowa następującej treści:
§ 1.
1. Zamawiający powierza a Wykonawca przyjmuje do wykonania następujące zadanie: „Modernizacja nawierzchni drogi dojazdowej do gruntów rolnych od drogi powiatowej Pudłówek – Ruda do granicy gminy w kierunku wsi Żerniki o długości 0,4 km”.
2. Szczegółowy zakres robót objętych niniejszą umową określają:
a) dokumentacja projektowa,
b) przedmiar robót wraz z kosztorysem,
c) specyfikacja istotnych warunków zamówienia,
d) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.
3. Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z warunkami realizacji zamówienia, zakresem robót, dokumentacją projektową, terenem budowy.
4. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, zasadami współczesnej wiedzy technicznej, normami technicznymi oraz obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
§ 2.
Oferta Wykonawcy stanowi załącznik do niniejszej umowy.
§ 3.
Ustala się następujące terminy wykonania przedmiotu umowy:
a/ rozpoczęcie.............2007 r.
b/ zakończenie............2007 r.
§ 4.
W terminie do dnia rozpoczęcia wykonania przedmiotu umowy Zamawiający przekaże protokolarnie Wykonawcy:
1/ dokumentację projektową
2/ zgłoszenie na modernizację drogi wymienionej w § 1. ust. 1.
3/ teren budowy.
-2-
§ 5.
1.Nadzór inwestorski będzie pełniony przez ..............................................................................
Inspektor nadzoru działa w granicach umocowania określonego przepisami ustawy Prawo
budowlane wraz z obowiązkiem dokonania rozliczeń finansowych budowy.
2.Wykonawca ustala kierownika budowy w osobie .............................................................
§ 6.
1. Do obowiązków Wykonawcy należy:
1) umożliwienie Zamawiającemu w każdym czasie przeprowadzenia kontroli realizowanych
robót,
2) zabezpieczenie we własnym zakresie pomieszczeń magazynowych dla swoich potrzeb oraz
pomieszczeń socjalnych dla zatrudnionych pracowników,
3)wywóz odpadów i śmieci powstałych w wyniku wykonywania zamówienia na Jego koszt,
4)przestrzeganie warunków BHP, p.poż. podczas wykonywania robót,
5)współpraca z inspektorem nadzoru.
2. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilnoprawną za szkody wynikłe podczas prowadzonych prac budowlanych.
§ 7.
1. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy z materiałów własnych odpowiadających, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania
w budownictwie (art. 10 ustawy Prawo budowlane).
|
2. Na każde żądanie Zamawiającego (inspektora nadzoru ) Wykonawca zobowiązany jest okazać w stosunku do wskazanych materiałów: certyfikat na znak bezpieczeństwa, deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną.
§ 8.
1. Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia budowy i robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku ze zdarzeniami losowymi oraz odpowiedzialności cywilnej.
2. Ubezpieczeniu podlegają w szczególności:
a) roboty, urządzenia oraz wszelkie mienie związane bezpośrednio z wykonywaniem robót od
ognia, katastrofy budowlanej, huraganu, powodzi, deszczu nawalnego i innych zdarzeń
losowych,
b) odpowiedzialność cywilna za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących
pracowników i osób trzecich, a powstałych z prowadzonymi robotami budowlanymi, w tym
także ruchem pojazdów mechanicznych.
§ 9.
Wykonawca zobowiązany jest do:
|
1) informowania inspektora nadzoru o konieczności wykonania robót zamiennych w terminiedaty dwóch dni od stwierdzenia konieczności ich wykonania i uzyskania akceptacji, co do konieczności
|
wykonania tych robót w protokóle z akceptacją Zamawiającego,
|
1) zawiadomienia, z co najmniej dwudniowym wyprzedzeniem inspektora nadzoru o terminie zakrycia robót ulegających zakryciu oraz terminie odbioru robót zanikających.
- 3 -
|
|
W przypadku nie dokonania zawiadomienia zobowiązany jest odkryć roboty lub wykonać niezbędne otwory do zbadania robót, a następnie przywrócić roboty do stanu poprzedniego na własny koszt.
|
|
|
§ 10.
Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy i przekazania go Zamawiającemu w terminie określonym w § 3.
§ 11.
1. Za wykonanie przedmiotu umowy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego wynagrodzenie ustalone w formie ryczałtu w kwocie ............................................................................................... (słownie zł..............................................................................................................................................
Wynagrodzenie obejmuje podatek VAT wg obowiązujących stawek.
2. Wynagrodzenie płatne będzie w drodze polecenia przelewu z rachunku Zamawiającego w Banku Spółdzielczym Poddębice Nr .......................................................... na rachunek Wykonawcy w Banku Nr ............................................ w .....................................................w terminie 30 dni od daty doręczenia przez Wykonawcę faktury.
3. Wykonawca wystawi fakturę VAT w terminie 14 dni po odbiorze końcowym .
§ 12.
1.Wykonawca wniósł zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny całkowitej podanej przez Wykonawcę w ofercie tj. ................................................
słownie ...................................................................................................................................
2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy zostało wniesione w formie:
.....................................................................................................................................
3. Zwrot zabezpieczenia nastąpi w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane.
|
4.Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji jakości będzie równa 30 % wysokości zabezpieczenia. Kwota ta podlega zwrotowi w ciągu 15 dni po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancję jakości.
§ 13.
1. Wykonawca zgłosi Zamawiającemu termin odbioru całości robót, co najmniej na 7 dni wcześniej.
2. Z czynności odbioru sporządza się protokół.
3. Na dzień odbioru Wykonawca przygotuje niezbędne świadectwa jakości, atesty aprobaty i inne dokumenty wymagane do odbioru końcowego.
4. Jeżeli w toku czynności odbioru zostaną stwierdzone wady, to Zamawiającemu przysługują następujące uprawnienia:
1) jeżeli wady nadają się do usunięcia, Zamawiający odmówi odbioru do czasu usunięcia wad,
2) jeżeli wady nie nadają się do usunięcia to:
a) jeżeli nie umożliwiają one użytkowania przedmiotu, zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiający
może obniżyć odpowiednio wynagrodzenie,
- 4 -
b)jeżeli wady uniemożliwiają użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiający może
odstąpić od umowy lub żądać wykonania przedmiotu umowy po raz drugi.
§ 14.
1.Strony ustalają, że z tytułu nie wykonania lub nienależytego wykonania umowy są zobowiązane do zapłaty kar umownych w następujących wypadkach i wysokościach:
1). Wykonawca płaci Zamawiającemu kary umowne:
a/ za odstąpienie od umowy przez Zamawiającego na skutek okoliczności za które odpowiada
Wykonawca w wysokości 10% wynagrodzenia umownego,
b/ za zwłokę w wykonaniu przedmiotu zamówienia w wysokości 0,1 % wynagrodzenia
umownego za każdy dzień zwłoki,
c/ za zwłokę w usunięciu wad w wysokości 0,1% wynagrodzenia umownego licząc od dnia
wyznaczonego przez Zamawiającego na usunięcie wad.
2). Zamawiający płaci Wykonawcy karę umowną za odstąpienie od umowy na skutek
okoliczności, za które odpowiada Zamawiający w wysokości 10% wynagrodzenia umownego.
2. Nie zastosowanie się Wykonawcy do obowiązku usunięcia wad w wyznaczonym terminie spowoduje usunięcie ich przez Zamawiającego na koszt i odpowiedzialność Wykonawcy.
§ 15.
1. Strony postanawiają iż niezależnie od zakresu uprawnień jakie przysługują Zamawiającemu wobec Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady przedmiotu umowy Wykonawca udziela pisemnej gwarancji w ramach której , zobowiązuje się do usunięcia wad stwierdzonych w okresie 14 dni od daty zawiadomienia go przez Zamawiającego o ujawnionej wadzie, względnie w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, jeżeli usunięcie wady w takim terminie będzie niemożliwe.
2. Termin gwarancji wynosi ... miesięcy licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy.
§ 16.
1.Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany.
2.Niedopuszczalna jest jednak zmiana postanowień zawartych w umowie w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy chyba, że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego.
§ 17.
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy Prawo budowlane i inne przepisy szczególne właściwe do przedmiotu umowy.
§ 18.
Umowę niniejszą sporządzono w czterech jednobrzmiących egzemplarzach po dwa egzemplarze dla każdej ze stron.
ZAMAWIAJĄCY: WYKONAWCA: