Załącznik Nr 4 do SIWZ
U M O W A Nr ……./2008/IGKM/7026
W dniu ……………………………2008 roku w Poddębicach pomiędzy Gminą Poddębice
w imieniu której działa
Piotr Sęczkowski – Burmistrz Poddębic
zwaną dalej „Zamawiającym”
a
……………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………….
zwanym dalej „Wykonawcą”.
w wyniku wyboru ofert Wykonawcy na podstawie przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych /Dz. U. z 2007 r. Nr 233 poz. 1655 z póź. zmianami.) w trybie przetargu nieograniczonego została zawarta umowa następującej treści:
§ 1.
1. Zamawiający powierza a Wykonawca przyjmuje do wykonania zadanie pod nazwą „Naprawa nawierzchni gruntowych dróg gminnych i wewnętrznych oraz ulic będących w zarządzie Gminy Poddębice” :
a) profilowanie nawierzchni gruntowej równiarkami o powierzchni 950 000 m2,
b) remont cząstkowy żwirem 5 500 m2,
c) remont cząstkowy żużlem paleniskowym 4 000m2.
2. Strony ustalają, iż ilość poszczególnych robót może ulec zmianie, w przypadku gdy wykonanie ilości, o których mowa w ust. 1 nie będzie leżało w interesie publicznym Zamawiającego. Zmiana ta nie powoduje zmiany umowy.
2. Szczegółowy zakres robót objętych niniejszą umową określa:
a)obmiar robót ustalany sukcesywnie przed przystąpieniem do wykonywania poszczególnych części zamówienia w terenie według potrzeb Zamawiającego,
b) specyfikacja istotnych warunków zamówienia,
c) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót drogowych,
3. Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z warunkami realizacji zamówienia, zakresem
robót, terenem budowy.
4. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy zgodnie zasadami współczesnej wiedzy technicznej, normami technicznymi oraz obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
§ 2.
Oferta Wykonawcy stanowi załącznik do niniejszej umowy.
§ 3.
Ustala się następujące terminy wykonania przedmiotu umowy:
a/ rozpoczęcie 1 kwietnia 2008 r.,.
b/ zakończenie 31 grudnia 2008 r.
§ 4
1.Nadzór inwestorski będzie pełnić Pani Agnieszka Jońca
Inspektor nadzoru działa w granicach umocowania określonego przepisami ustawy
Prawo budowlane wraz z obowiązkiem dokonania rozliczeń finansowych budowy.
2.Wykonawca ustala kierownika robót w osobie Pana ……………………………..
§ 5.
Do obowiązków Zamawiającego należy:
1). wskazanie granic terenu objętego umową,
2. udostępnienie Wykonawcy miejsc poboru wody w zakresie niezbędnym do wykonania
przedmiotu umowy.
§ 6.
Do obowiązków Wykonawcy należy:
1) zabezpieczenie i oznakowanie prowadzonych robót, niezbędnych pomieszczeń magazynowych i socjalnych oraz dbanie o prawidłowość oznakowania przez cały czas trwania realizacji zadania,
2) wywóz odpadów i śmieci powstałych w wyniku wykonywania prac
3) współpraca ze służbami Zamawiającego,
4) przestrzeganie przepisów bhp i ppoż.,
5) zapewnienie kadry i nadzoru z wymaganymi uprawnieniami,
6) zapewnienie sprzętu spełniającego wymagania norm technicznych.
§ 7.
1.Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy z materiałów własnych odpowiadających, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie (art. 10 ustawy Prawo budowlane).
2.Na każde żądanie Zamawiającego (inspektora nadzoru ) Wykonawca zobowiązany jest okazać w stosunku do wskazanych materiałów: certyfikat na znak bezpieczeństwa, deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną.
§ 8.
1.Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilnoprawną za szkody wynikłe podczas prowadzonych robót.
2.Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku ze zdarzeniami losowymi oraz odpowiedzialności cywilnej.
3. Ubezpieczeniu podlegają w szczególności:
a) roboty, urządzenia oraz wszelkie mienie związane bezpośrednio z zwykonywaniem robót od ognia , katastrofy budowlanej, huraganu, powodzi deszczu nawalnego i innych zdarzeń losowych,
b)odpowiedzialność cywilna za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich, a powstałych z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych.
§ 9.
Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu robót i przekazania go Zamawiającemu w terminie określonym w § 3.
§ 10.
1.Wynagrodzenie wykonawcy za wykonanie robót, o których mowa w § 12 niniejszej umowy ustalone będzie każdorazowo po wykonaniu i odebraniu elementu robót. Wartość poszczególnych elementów wyliczona będzie przy zastosowaniu cen jednostkowych ryczałtowych przedstawionych w ofercie Wykonawcy zgodnie z przeprowadzonym przetargiem i na podstawie ilości robót ustalonych w odbiorach końcowych.
2.Ceny jednostkowe przyjęte zgodnie z przetargiem wynoszą:
1) za 1 m2 profilowania nawierzchni gruntowej równiarkami ………………….……zł. słownie złotych: …………………………………………………………….………..
2) za 1 m2 remontu cząstkowego nawierzchni gruntowej żwirem ……………….….. zł., słownie złotych: ……………………………………………………………………..
3) za 1 m2 remontu cząstkowego nawierzchni gruntowej żużlem paleniskowym ………………….. zł., słownie złotych: ……………………………………………..
4) wynagrodzenie podane w pkt 1 ÷ 4 niniejszego paragrafu obejmuje podatek VAT według obowiązujących stawek.
3. Wartość umowy nie przekroczy kwoty ……………………….. ( słownie: ……………..
……………………………………………………………………………..) złotych.
§ 11.
1. Rozliczenie robót będzie się odbywało fakturami za wykonane części robót. Faktury wystawiane będą po wykonaniu i odbiorze robót przez inspektora nadzoru w terminie 14 dni.
2. Wynagrodzenie płatne będzie w drodze polecenia przelewu z rachunku Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Poddębicach nr ……………………………………………. na rachunek Wykonawcy w Banku …………………………………………………….. Nr ………………………………………………………………………………………. w terminie 30 dni od daty doręczenia faktury przez Wykonawcę.
§ 12.
-
Strony ustalają, że przedmiotem odbiorów jest bezusterkowe wykonanie elementów zamówienia objętych niniejszą umową, potwierdzone protokółem odbioru robót. Data podpisania protokółu odbioru robót przez Zamawiającego jest datą zakończenia realizacji elementu zamówienia.
-
Odbiorom końcowym będą podlegały części zamówienia z tym, że odbiór tych elementów przez Zamawiającego nastąpi po zgłoszeniu przez Wykonawcę, w terminie nie dłuższym jednak niż 7 dni.
-
Z czynności odbioru zostanie sporządzony protokół, który zawierać będzie wszystkie ustalenia i zalecenia poczynione w trakcie odbioru.
-
Dla dokonania odbioru elementu Wykonawca przedłoży niezbędne dokumenty, a w szczególności świadectwa jakości, certyfikaty, świadectwa wykonanych prób i atesty dotyczące odebranego elementu robót.
-
Jeżeli w toku czynności odbioru zostaną stwierdzone wady, to Zamawiającemu przysługują następujące uprawnienia:
1) jeżeli wady nadają się do usunięcia, Zamawiający odmówi odbioru do czasu usunięcia wad,
2) jeżeli wady nie nadają się do usunięcia to:
a) jeżeli nie uniemożliwiają one użytkowania przedmiotu, zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiający może obniżyć odpowiednio wynagrodzenie,
b) jeżeli wady uniemożliwiają użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiający może odstąpić od umowy lub żądać wykonania przedmiotu umowy po raz drugi.
§ 13
Strony ustalają, że z tytułu nie wykonania lub nienależytego wykonania umowy są zobowiązane do zapłaty kar umownych w następujących wypadkach i wysokościach:
1). Wykonawca płaci Zamawiającemu kary umowne:
a/ za odstąpienie od umowy przez Zamawiającego na skutek okoliczności za które
odpowiada Wykonawca w wysokości 10% kwoty, o której mowa w § 10 ust. 3 umowy,
b/ za zwłokę w wykonaniu przedmiotu zamówienia w wysokości 0,1 % kwoty, o której mowa w § 10 ust. 3 umowy,,
c/ za zwłokę w usunięciu wad w wysokości 0,1% kwoty, o której mowa w § 10 ust. 3
umowy, licząc od dnia wyznaczonego przez Zamawiającego na usunięcie wad.
2). Zamawiający płaci Wykonawcy karę umowną za odstąpienie od umowy na skutek
okoliczności, za które odpowiada Zamawiający w wysokości 10% kwoty, o której mowa w § 10 ust. 3 umowy,.
3).Nie zastosowanie się Wykonawcy do obowiązku usunięcia wad w wyznaczonym terminie spowoduje usunięcie ich przez Zamawiającego na koszt i odpowiedzialność Wykonawcy.
§ 14.
1.Strony postanawiają, iż niezależnie od zakresu uprawnień jakie przysługują Zamawiającemu wobec Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady przedmiotu umowy Wykonawca udziela pisemnej gwarancji w ramach której , zobowiązuje się do usunięcia wad stwierdzonych w okresie 14 dni od daty zawiadomienia go przez Zamawiającego o ujawnionej wadzie, względnie w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, jeżeli usunięcie wady w takim terminie będzie niemożliwe.
2.Wykonawca udzieli Zamawiającemu 12 miesięcznej gwarancji i rękojmi licząc od daty odbioru końcowego elementu umowy.
§ 15.
1.Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany.
2.Niedopuszczalna jest jednak zmiana postanowień zawartych w umowie w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy chyba, że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego.
-
§ 16.
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy Prawo budowlane i inne przepisy szczególne właściwe do przedmiotu umowy.
§ 17.
Umowę niniejszą sporządzono w czterech jednobrzmiących egzemplarzach, po dwa
egzemplarze dla każdej ze stron.
ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA
|