Numer sprawy: IGKM. 341-11/08 Poddębice, 2008-07-10
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego - usługi
Nazwa zadania:
Skanalizowanie terenów Byczyny, ul. Mickiewicza i Targowej w Poddębicach pod obszar przedsiębiorczości i rekreację wraz z budową kolektora sanitarnego od targowiska do stadionu miejskiego w Poddębicach
I. Nazwa (firma) i adres zamawiającego:
Nazwa zamawiającego: Gmina Poddębice
Ulica: Łódzka 17/21
Kod Miejscowość: 99-200 Poddębice
tel 0 43 678 25 80
fax 0 43 678 39 95
Strona WWW: www.poddebice.pl
E-mail: gmina@poddebice.pl
Godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku od 8.00-16.00
DEFINICJE I SKRÓTY
Wyrażenia i skróty używane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oznaczają:
1) Zamawiający – Gmina Poddębice ,
2) Wykonawca – podmiot ubiegający się o udzielenie zamówienia,
3) SIWZ – specyfikacja istotnych warunków zamówienia,
4) Ustawa – ustawa z 29.1.2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U z 2007 Nr 223, poz. 1655).
5) Konsorcjum – Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia
II. Tryb udzielenia zamówienia
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych
Podstawa prawna udzielenia zamówienia publicznego: art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U z 2007 Nr 223, poz. 1655).
Podstawa prawna opracowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
1) Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ((t. j. Dz. U z 2007 Nr 223, poz. 1655).
2) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006 r. Nr 87, poz. 605),
3) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2007 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczenia wartości zamówień publicznych ( Dz.U. Nr 241, poz. 1763)
III. Opis przedmiotu zamówienia
1. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
2. Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie projektu budowlano-wykonawczego kanalizacji sanitarnej z przykanalikami do granicy działek w rejonie Byczyny, ul. Mickiewicza i Targowej w Poddębicach pod obszar przedsiębiorczości i rekreację wraz z budową kolektora sanitarnego od targowiska do stadionu miejskiego w Poddębicach;
Przy projektowaniu należy uwzględnić:
-kanał grawitacyjny o długości ok. 5300 m,
-przykanaliki – ok. 80 szt. o długości łącznej ok. 800 m
-kolektor sanitarny grawitacyjny o długości ok. 800 m,
-pompownie ścieków
-rurociąg tłoczny o długości ok. 1300 m.
Zakres rzeczowy dokumentacji projektowo-kosztorysowej
-wykonanie map sytuacyjno-wysokościowych do celów projektowych w skali 1:500,
-wyrys i wypis z ewidencji gruntów obejmujący teren objęty opracowaniem,
-sporządzenie i podpisanie oświadczeń lub umów cywilno-prawnych z osobami fizycznymi i prawnymi, dające prawo do dysponowania gruntem na cele budowlane,
-uzyskanie w imieniu Inwestora niezbędnych warunków technicznych, opinii i uzgodnień, których potrzeba wyniknie w trakcie projektowania,
-opracowanie dokumentacji geotechnicznej w zakresie niezbędnym do realizacji
przedmiotowych sieci,
-projekt budowlany (4 egz.) wraz z niezbędnymi opiniami, uzgodnieniami w tym ZUD,
pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczegółowymi niezbędnymi do uzyskania pozwolenia na budowę, wraz z informacją dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
-projekt wykonawczy (3 egz.) który powinien uzupełniać i uszczegółowiać projekt
budowlany w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do sporządzenia przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego, przygotowania oferty przez wykonawcę i realizacji robót budowlanych,
-opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,
-opracowanie przedmiaru robót po 2 egz.
-opracowanie kosztorysu inwestorskiego i tzw. ślepego po 2 egz.
Wykonawca ponosi koszty wszystkich niezbędnych uzgodnień, opinii, decyzji oraz aktualizacji map.
Forma opracowania:
Dokumentację projektowo-kosztorysową należy opracować w formie tradycyjnej (papierowej) oraz na nośniku elektronicznym z zapisem na CD w formacie ogólnodostępnym (pdf, doc.) dostosowanym do przeprowadzenia postępowań przetargowych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych
Inne dane i informacje istotne dla przedmiotu zamówienia.
1/Części składowe dokumentacji technicznej winny spełniać wszelkie wymogi obowiązującego rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 2.09.2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej (Dz. U. z 16.09.2004r. Nr 202, poz. 2072 z późn. zm).
2/Projekt budowlany winien być kompleksowym opracowaniem wykonanym zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, posiadającym wymagane przepisami uzgodnienia i opinie, na podstawie, którego Zamawiający będzie mógł uzyskać decyzję pozwolenia na budowę oraz realizować roboty budowlane.
3/Wykonawcę obowiązuje uzyskanie w imieniu Inwestora niezbędnych warunków technicznych, opinii i uzgodnień, których potrzeba wyniknie w trakcie projektowania.
4/Przedmiar robót i kosztorys inwestorski należy wykonać zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r.w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130 poz. 139).
5/Do projektów budowlanych należy załączyć:
– kserokopie (poświadczone za zgodność z oryginałem) uprawnień budowlanych (projektowych) oraz aktualnych (ważnych na dzień przekazania projektu Zamawiającemu) zaświadczeń o przynależności projektantów do właściwej izby samorządu zawodowego,
– oświadczenie projektantów oraz sprawdzającego o sporządzeniu projektu budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej.
6/ Wszelkie załączone kserokopie i odpisy: map, uzgodnień itp. winny posiadać
potwierdzenie zgodności z oryginałem.
7/ Projektant odpowiada za wady dokumentacji projektowej do czasu odbioru robót
zrealizowanych na podstawie tej dokumentacji. Projektant zobowiązany poprawić wady dokumentacji niezwłocznie po ich ujawnieniu.
kod CPV:
74232000-4 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
3. Zamawiający dopuszcza wykonanie zamówienia z udziałem podwykonawców. W takim przypadku wymagane jest podanie w Formularzu oferty zakresu robót powierzonych podwykonawcom do wykonania.
4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
5. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej.
6. Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego.
IV. Termin wykonania zamówienia
Wymagany termin wykonania zamówienia
126 dni od dnia podpisania umowy
V. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków
1. O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy potwierdzający spełnienie warunków wynikające z art. 22 ust.1 ustawy, tzn :
1.1 Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
1.2 Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponujący potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.
- wykażą się odpowiednim doświadczeniem - w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizowali co najmniej 1 usługę o wartości nie mniejszej od wartości zamówienia i podobnym charakterze,
- potwierdzą dysponowanie osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do wykonania przedmiotu zamówienia oraz przynależność tych osób Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa;
1.3 Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj. posiadają polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, ze Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej;
1.4 Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
2. W przypadku, gdy o udzielenie zamówienia ubiega się konsorcjum, wówczas wymaga się, aby żaden z jego członków nie podlegał wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie:
3.1 ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania,
3.2 zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów;
3.3 pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną; fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów, wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem;
3.4 jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający może przed zawarciem umowy wezwać pełnomocnika do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
4. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów - spełnia/nie spełnia.
VI. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu
A. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki:
A.1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę
A.2) Parafowany projekt umowy
B. Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w rozdziale V niniejszej specyfikacji Wykonawcy muszą przedstawić następujące dokumenty:
B.1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
B.2) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych.
B.3) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu wynikających z art. 22 Prawa zamówień publicznych.
B.4) Polisę oc, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
B.5) Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców wraz z załączonymi dokumentami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane należycie.
B.6) Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych.
B.7) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie niezbędnych do realizacji zamówienia oraz dokument potwierdzający przynależność do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
B.8) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
B.9) Aktualne zaświadczenie oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
C. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej:
C.1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
C.2 Oferta winna zawierać: oświadczenia i dokumenty opisane w pkt.B dla każdego partnera z osobna, pozostałe dokumenty składane są wspólnie.
D. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów
D.1 Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez Wykonawcę lub osobę / osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem "za zgodność z oryginałem".
D.2 Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.
VII. Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami
1. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie. Pytania muszą być skierowane na:
Adres zamawiającego podany w pkt. I niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2. Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się za pomocą faksu na nr faksu
podany w pkt. I niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz innych informacji przekazanych za pomocą faksu
3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości porozumiewania się drogą elektroniczną.
4. Osobą ze strony zamawiającego upoważnioną do kontaktowania się z wykonawcami jest:
stanowisko inspektor
imię i nazwisko Grzegorz Burski
tel. 0 43 678 25 80
fax. 0 43 678 39 95
w terminach w godzinach pracy zamawiającego
imię i nazwisko Michał Srogosz – Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Poddębicach
tel. 043 678-43-66
w terminach w godzinach 8.00 – 15.00
5. Osobą ze strony zamawiającego upoważnioną do potwierdzenia wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz innych informacji przekazanych za pomocą teleksu, telefaksu jest:
stanowisko inspektor
imię i nazwisko Maria Sieradzka
tel. 0 43 678 25 80
fax. 0 43 678 39 95
w terminach godz. pomiędzy 8.00 a 15.00
6. Zamawiający udziela odpowiedzi wszystkim wykonawcom, którzy otrzymali specyfikację istotnych warunków zamówienia chyba, że pytanie wpłynęło do zamawiającego na mniej niż 6 dni przed upływem terminu składania ofert.
7. Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z wykonawcami.
8. Nie udziela się żadnych ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do zamawiającego zapytania w sprawach wymagających zachowania pisemności postępowania.
9. W szczególnie uzasadnionych przypadkach zamawiający może, w każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert, zmodyfikować treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
10. Wprowadzone w ten sposób modyfikacje, zmiany lub uzupełnienia przekazane zostaną, z zachowaniem formy pisemnej, wszystkim wykonawcom, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia.
11. Wszelkie modyfikacje, uzupełnienia i ustalenia oraz zmiany, w tym zmiany terminów, jak również pytania Wykonawców wraz z wyjaśnieniami stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert. O przedłużeniu terminu składania ofert, jeżeli będzie to niezbędne dla wprowadzenia w ofertach zmian wynikających z modyfikacji, zawiadomieni zostaną wszyscy wykonawcy, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia. Wszelkie prawa i zobowiązania wykonawcy odnośnie wcześniej ustalonych terminów będą podlegały nowemu terminowi.
VIII. Wymagania dotyczące wadium
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium przez wykonawców.
IX. Termin związania ofertą
Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.
X. Opis sposobu przygotowania oferty
A. Przygotowanie oferty
1) Wykonawca może złożyć jedną ofertę, w formie pisemnej, w języku polskim, pismem czytelnym.
2) Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi składający ofertę.
3) Oferta oraz wymagane formularze, zestawienia i wykazy składane wraz z ofertą wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym oraz przepisami prawa.
4) Oferta podpisana przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy wymaga załączenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego.
5) Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia, załączniki i inne dokumenty, o których mowa w treści niniejszej specyfikacji.
6) Dokumenty winny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez zamawiającego wzorcami (załącznikami), zawierać informacje i dane określone w tych dokumentach.
7) Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby/ osób podpisującej ofertę.
8) Wskazane jest, aby wszystkie strony oferty były spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwości dekompletacji zawartości oferty.
B. Oferta wspólna
W przypadku, kiedy ofertę składa kilka podmiotów, oferta tych wykonawców musi spełniać następujące warunki:
1. Oferta winna być podpisana przez każdego z wykonawców występujących wspólnie lub upoważnionego przedstawiciela / partnera wiodącego.
2. Upoważnienie do pełnienia funkcji przedstawiciela / partnera wiodącego wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców występujących wspólnie/ partnerów - należy załączyć do oferty
3. Przedstawiciel /wiodący partner winien być upoważniony do reprezentowania wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Podmioty występujące wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań.
W przypadku dokonania wyboru oferty wykonawcy występującego wspólnie przed przystąpieniem do zawarcia umowy o zamówienie publiczne przedłożona zostanie umowa regulującą współpracę wykonawców występujących wspólnie. Termin, na jaki została zawarta umowa wykonawców nie może być krótszy od terminu określonego na wykonanie zamówienia.
C. Inne wymagania dotyczące przygotowania oferty:
1.Opakowanie oferty
Wykonawca powinien umieścić ofertę wraz z wymaganymi dokumentami w nieprzejrzystym, zamkniętym opakowaniu zaadresowanym na adres Zamawiającego i zawierającym oznaczenie: „Skanalizowanie terenów Byczyny, ul. Mickiewicza i Targowej w Poddębicach pod obszar przedsiębiorczości i rekreację wraz z budową kolektora sanitarnego od targowiska do stadionu miejskiego w Poddębicach”.
„Nie otwierać przed 21 lipca 2008 roku, godz. 11 00 oraz adres Wykonawcy”.
2. Tajemnica przedsiębiorstwa
Jeżeli Wykonawca zastrzega, że informacje, objęte tajemnicą przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, nie mogą być udostępniane, informacje te należy umieścić w oddzielnej kopercie wewnątrz opakowania oferty, oznaczonej napisem: “Informacje stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa”. Informację o zastrzeżeniu dokumentów stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa należy podać również w formularzu oferty.
3.Zmiana lub wycofanie oferty:
1) Wykonawca może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ją wycofać, pod warunkiem że uczyni to przed terminem składania ofert. Zarówno zmiana, jak i wycofanie oferty wymagają formy pisemnej. Zmiany dotyczące treści oferty powinny być przygotowane, opakowane i zaadresowane w ten sam sposób jak oferta. Dodatkowo opakowanie, w którym jest przekazywana zmieniona oferta, należy opatrzyć napisem “zmiana”.
2) Oświadczenie o wycofaniu oferty powinno być podpisane przez osobę/y uprawnioną/e do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy oraz opakowane i zaadresowane w ten sam sposób jak oferta. Dodatkowo opakowanie, w którym jest przekazywane to powiadomienie, należy opatrzyć napisem „wycofane”.
XI. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert
Oferty należy składać do dnia: 2008-07-21 do godz. 10.45
w siedzibie zamawiającego: Urząd Miejski w Poddębicach
Ul. Łódzka 17/21
99-200 Poddębice
Pokój nr: 116
Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie składania ofert zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
Oferty zostaną otwarte dnia: 2008-07-21 o godz. 11.00 w siedzibie zamawiającego Urząd Miejski w Poddębicach
Ul. Łódzka 17/21
99-200 Poddębice
Pokój nr: 201
XII. Opis sposobu obliczenia ceny
Cena oferty uwzględnia wszystkie zobowiązania, musi być podana w PLN cyfrowo i słownie, z wyodrębnieniem należnego podatku VAT - jeżeli występuje.
Cena podana w ofercie winna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia oraz warunkami stawianymi przez Zamawiającego.
Cena może być tylko jedna za oferowany przedmiot zamówienia, nie dopuszcza się wariantowości cen.
Cena nie ulega zmianie przez okres ważności oferty (związania ofertą).
Cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia należy przedstawić w „Formularzu ofertowym" stanowiącym załącznik do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Cenę oferty należy określać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, stosując zasadę § 12 ust. 6 z Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom (...), /Dz.U. nr 97, poz. 971/.
XIII. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert
Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium
Cena 100%
1. Sposób obliczania wartości punktowej kryterium
C= Cmin/Cox100x100% gdzie Cmin- cena oferty z najniższą ceną, C o- cena oferty badanej.
2. Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta, która zgodnie z powyższymi kryteriami oceny ofert uzyska najwyższą liczbę punktów spośród ofert nie podlegających odrzuceniu.
XIV. Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
1. Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej SIWZ oraz danych zawartych w ofercie.
2. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryteriów przyjętych w niniejszej specyfikacji.
3. W przypadku gdyby wyłoniona w prowadzonym postępowaniu oferta została złożona przez dwóch lub więcej wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający zażąda umowy regulującej współpracę tych podmiotów przed przystąpieniem do podpisania umowy o zamówienie publiczne.
4. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie: - zamieszczone w siedzibie Zamawiającego poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń, - zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego,
5. Wykonawcy, którzy złożyli oferty zostaną zawiadomieni niezwłocznie o dokonanym wyborze.
6. Umowa zostanie zawarta w formie pisemnej po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu. O miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi odrębnym pismem.
XV. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
Zamawiający nie przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy
XVI. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy
Postanowienia umowy zawarto w projekcie umowy, który stanowi załącznik numer 5 do SIWZ
XVII. Pouczenie o środkach ochrony prawnej.
W toku postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcom, a także innym osobom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w Dziale VI ustawy.
XVIII. Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Kodeks cywilny.
XIX. Załączniki
Załączniki składające się na integralną cześć specyfikacji:
Załącznik Nr 1 - Formularz oferty
Załącznik Nr 2 - Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
Załącznik Nr 3 - Wykaz wykonanych usług
Załącznik Nr 4 - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia
Załącznik Nr 5 - Projekt umowy
Załącznik Nr 6 – załącznik graficzny
Zatwierdzam:
Załącznik Nr 1 do SIWZ
FORMULARZ OFERTOWY WYKONAWCY
Dane dotyczące wykonawcy
Nazwa: ................................................
Siedziba: ................................................
Adres poczty elektronicznej: ................................................
Strona internetowa: ................................................
Numer telefonu: 0 (**) ......................................
Numer faksu: 0 (**) ......................................
Numer REGON: ................................................
Numer NIP: ................................................
Dane dotyczące zamawiającego
Nazwa zamawiającego: Gmina Poddębice
Ulica: Łódzka 17/21
99-200 Poddębice
Zobowiązania wykonawcy
Nawiązując do ogłoszenia o zamówieniu publicznym na "......................................................................
.........................................................................................................................................................”
oferujemy wykonanie zamówienia, zgodnie z wymogami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia za cenę:
Cena oferty
Cena netto .........................................zł (słownie:......................................................................................................................................... )
Podatek VAT ...........%, tj...........................zł
Cena brutto ........................................zł
(słownie: .........................................................................................................................................)
w tym:
Oświadczam, że:
Wykonam zamówienie publiczne w terminie do dnia: …………………….
Termin płatności:.......... dni
Okres gwarancji (wyrażony w liczbie miesięcy):.............
Niżej wymieniony zakres prac zamierzamy wykonać z udziałem podwykonawców / całość prac wykonamy we własnym zakresie *
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
Osoby do kontaktów z Zamawiającym
Osoba / osoby do kontaktów z Zamawiającym odpowiedzialne za wykonanie zobowiązań umowy:
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... tel. kontaktowy, faks: .......... .......... .......... zakres odpowiedzialności
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... tel. kontaktowy, faks: .......... .......... .......... zakres odpowiedzialności
Pełnomocnik w przypadku składania oferty wspólnej
Nazwisko, imię ....................................................................................................
Stanowisko ...........................................................................................................
Telefon...................................................Fax.........................................................
Zakres*:
- do reprezentowania w postępowaniu
- do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
- do zawarcia umowy
Oświadczenie dotyczące postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
1. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, nie wnosimy żadnych zastrzeżeń oraz uzyskaliśmy niezbędne informacje do przygotowania oferty.
2. Oświadczamy, że uważamy się za związanych z ofertą przez czas wskazany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
5. Oświadczamy, że załączone do specyfikacji istotnych warunków zamówienia postanowienia umowy / wzór umowy zostały przez nas zaakceptowane bez zastrzeżeń i zobowiązujemy się w przypadku wyboru naszej oferty do zawarcia umowy w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
Dokumenty
Na potwierdzenie spełnienia wymagań do oferty załączam:
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
Zastrzeżenie wykonawcy
Niżej wymienione dokumenty składające się na ofertę nie mogą być ogólnie udostępnione:
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
Inne informacje wykonawcy:
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
.................................................................................(data i czytelny podpis wykonawcy)
*) niepotrzebne skreślić
Załącznik Nr 2 do SIWZ
OŚWIADCZENIE O SPEŁNIENIU WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU WYNIKAJĄCYCH Z ART. 22 USTAWY
z dnia 29.01.2004 r. – Prawo zamówień publicznych
Nazwa wykonawcy .................................................................................................
Adres wykonawcy .................................................................................................
Oświadczam, że spełniam niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu, a mianowicie:
1. Posiadam uprawnienia do wykonywania wymaganej przedmiotem zamówienia działalności, czynności zgodnie z wymogami ustawowymi,
2. Posiadam niezbędną wiedzą i doświadczenie oraz dysponuję potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
3. Znajduję się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
4. Nie podlegam wykluczeniu z postępowania o zamówienie publiczne na podstawie art. 24 prawa zamówień publicznych
Na każde żądanie Zamawiającego dostarczymy niezwłocznie odpowiednie dokumenty potwierdzające prawdziwość każdej z kwestii zawartych w oświadczeniu, wszystkie informacje są zgodne z prawdą.
.................................................................................
(data i czytelny podpis wykonawcy)
Załącznik nr 3 do SIWZ
WYKAZ WYKONANYCH W CIĄGU OSTATNICH 3 LAT
PRAC PROJEKTOWYCH
1.
|
Przedmiot umowy
|
|
Kraj
|
|
Nazwa podmiotu na rzecz którego wykonano usługi
|
|
Adres podmiotu na rzecz którego wykonano usługi
|
|
Zakres zamówienia
|
|
Całkowita wartość zamówienia
|
|
Wartość zamówienia wykonana przez Wykonawcę
|
|
Daty wykonania usług
(od – do)
|
|
2.
|
Przedmiot umowy
|
|
Kraj
|
|
Nazwa podmiotu na rzecz którego wykonano usługi
|
|
Adres podmiotu na rzecz którego wykonano usługi
|
|
Zakres zamówienia
|
|
Całkowita wartość zamówienia
|
|
Wartość zamówienia wykonana przez Wykonawcę
|
|
Daty wykonania usług
(od – do)
|
|
powtórzyć tabelę w razie konieczności
Do wykazu załączam dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót
......................................................................................
(data i podpis osoby uprawnionej
do reprezentacji Wykonawcy)
Załącznik nr 4 do SIWZ
WYKAZ OSÓB I PODMIOTÓW, KTÓRE BĘDĄ UCZESTNICZYĆ
W WYKONYWANIU ZAMÓWIENIA
Zakres wykonywanych czynności
|
Imię i nazwisko
|
Dane dotyczące kwalifikacji zawodowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
powtórzyć tabelę w razie konieczności
Do wykazu dołączam dokumenty potwierdzające uprawnienia do kierowania robotami oraz zaświadczenia z właściwej izby samorządu zawodowego.
......................................................................................
(data i podpis osoby uprawnionej
do reprezentacji Wykonawcy)
|