projekt
UMOWA NR ………………
W dniu ……………… w Poddębicach pomiędzy Gminą Poddębice,
w imieniu której działa
Piotr Sęczkowski - Burmistrz Poddębic
zwaną dalej w treści umowy „Zamawiającym”,
a
…………………………………………………...... z siedzibą w ……………………………,
zarejestrowanym w Sądzie Rejonowym w ……………… Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: …………………..,
wpisanym do ewidencji działalności gospodarczej pod numerem: ………, prowadzonej przez ………………………….,
reprezentowanym przez:
1. …………………………………..
2. ……………………………..........
zwanym dalej w treści umowy „Wykonawcą”,
Po przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego w rozumieniu ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655), została zawarta umowa następującej treści:
§ 1
Zamawiający zamawia a Wykonawca zobowiązuje się do wykonania dokumentacji projektowo-kosztorysowej na zadanie pn.: „Wymiana wodociągowej sieci azbestowej i żeliwnej oraz modernizacja i wymiana sieci kanalizacji sanitarnej w mieście Poddębice – Plac Kościuszki i ulice przyległe: Pułaskiego, Sienkiewicza, Kaliska, Nadrzeczna, Przejazd, Łódzka, Konopnickiej.”
§ 2
1. Na przedmiot umowy określony w § 1 składa się zakres rzeczowy prac projektowo-kosztorysowych, specyfikacja istotnych warunków zamówienia, załącznik graficzny oraz oferta Wykonawcy, stanowiące integralną część umowy i obejmujące prace projektowo-kosztorysowe w n/w zakresie:
1) wykonanie map sytuacyjno-wysokościowych do celów projektowych w skali 1:500
2) wyrys i wypis z ewidencji gruntów obejmujący teren objęty opracowaniem,
3) sporządzenie i podpisanie umów cywilno-prawnych z osobami fizycznymi i prawnymi , dające prawo do dysponowania gruntem na cele budowlane,
4) uzyskanie w imieniu Zamawiającego niezbędnych warunków technicznych, opinii i uzgodnień, których potrzeba wyniknie w trakcie projektowania.
5) opracowanie dokumentacji geotechnicznej w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotowych sieci,
6) projekt budowlany (4 egz.) wraz z niezbędnymi opiniami, uzgodnieniami w tym ZUD, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczegółowymi niezbędnymi do uzyskania pozwolenia na budowę, wraz z informacją dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
7) projekt wykonawczy (3 egz.) który powinien uzupełniać i uszczegółowiać projekt budowlany w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do sporządzenia przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego, przygotowania oferty przez Wykonawcę i realizacji robót budowlanych,
8) opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno –użytkowego (Dz. U. nr 202, poz. 2072),
9) opracowanie przedmiaru robót - 2 egz.
10) opracowanie kosztorysu inwestorskiego i tzw. „ślepego” - po 2 egz.
2. Przedmiot umowy zostanie wykonany również w wersji elektronicznej, na płycie CD w formacie ogólno dostępnym ( pdf, doc.).
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany zakresu rzeczowego przedmiotu umowy lub zmiany terminu jego realizacji w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć przy zawarciu umowy.
4. Strony postanawiają, że w przypadku rezygnacji przez Zamawiającego z częściowego zakresu rzeczowego przedmiotu umowy, Wykonawcy nie będą przysługiwały roszczenia odszkodowawcze.
§ 3
1. Wykonawca oświadcza, że posiada odpowiednią wiedzę i uprawnienia do wykonania przedmiotu umowy.
2. Wykonawca zapewni opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, Polskimi Normami i zasadami wiedzy technicznej oraz oświadcza, że dokumentacja projektowo-kosztorysowa będzie kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć oraz zawierać będzie wymagane potwierdzenia sprawdzeń rozwiązań projektowych, a także wymagane opinie, uzgodnienia, zgody i pozwolenia w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów.
3. W rozwiązaniach projektowych będą zastosowane wyroby budowlane (materiały i urządzenia) dopuszczone do obrotu i powszechnego stosowania.
4. Wykonawca będzie na bieżąco informował Zamawiającego o postępie i zaawansowaniu prac projektowo-kosztorysowych. Zamawiający będzie miał zapewnioną możliwość zapoznania się w każdej chwili z rozwiązaniami projektowo-kosztorysowymi, a jego uwagi będą uwzględnione przez Wykonawcę.
5. Wykonawca zobowiązuje się do przedstawienia Zamawiającemu ewentualnych propozycji zmian w stosunku do zawartej umowy w każdym przypadku, gdyby zmiany te mogły wpłynąć na obniżenie kosztów realizacji (wykonawstwa) projektowanej inwestycji.
§ 4
Ustala się następujące terminy realizacji:
1) rozpoczęcie prac projektowych: od dnia podpisania umowy,
2) zakończenie prac : 126 dni od podpisania umowy.
§ 5
1. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu wykonanego przedmiotu umowy w siedzibie Zamawiającego.
2. Po otrzymaniu dokumentacji projektowo-kosztorysowej, określonej w § 2 , Zamawiający przystąpi w ciągu 7 dni do czynności odbioru dokumentacji projektowo-kosztorysowej, który zakończy się w terminie do 14 dni roboczych od dnia rozpoczęcia odbioru.
3. Odbiór i dokumentacji projektowej nastąpi na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego przygotowanego i podpisanego przez Wykonawcę oraz zatwierdzonego podpisem Inspektora z ramienia Zamawiającego.
4. Wraz z wykonaną dokumentacją Wykonawca przekaże Zamawiającemu spis opracowań składających się na komplet dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z oświadczeniem o jej zgodności z umową, obowiązującymi normami i przepisami oraz kompletności z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
§ 6
1. Strony postanawiają, że obowiązującą je formą wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy będzie wynagrodzenie ryczałtowe.
2. Wynagrodzenie ryczałtowe Wykonawcy wynosi …………………………………………………… zł
słownie : ……………………………………………………………………………………………………………..
Wynagrodzenie obejmuje podatek VAT.
3. Wynagrodzenie o którym mowa w ust. 2, zawiera wszelkie koszty związane z wypełnieniem wymogów zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a także inne niezbędne koszty wymagane dla kompleksowej realizacji przedmiotu zamówienia w tym wszelkie koszty wynikające z uzyskania niezbędnych opinii, uzgodnień, decyzji i aktualizacji map oraz koszt przeniesienia majątkowych praw autorskich o których mowa w § 14.
1. Rozliczenie wynagrodzenia Wykonawcy za realizację przedmiotu umowy nastąpi po wykonaniu przedmiotu zamówienia.
2. Podstawą wystawienia faktury będzie protokół zdawczo-odbiorczy, o który mowa w § 5 ust. 3.
3. Należność będzie regulowana przelewem z rachunku bankowego Zamawiającego na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze w terminie do 30 dni od daty doręczenia faktury.
4. Zamawiający oświadcza, że jest podatnikiem podatku od towarów i usług, a jego pełna nazwa dla celów identyfikacji podatkowej brzmi: Gmina Poddębice, 99-200 Poddębice, ul. Łódzka 17/21, NIP: 828-13-55-100.
§ 8
Wykonawca oświadcza, że posiada polisę ubezpieczeniową z tytułu odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
§ 9
1. Na przedmiot umowy Wykonawca udziela Zamawiającemu 24 miesiące gwarancji jakości.
2. Odpowiedzialność Wykonawcy zostaje rozszerzona z tytułu rękojmi za wady i Wykonawca odpowiada za wady dokumentacji projektowo-kosztorysowej do czasu odbioru robót zrealizowanych na podstawie tej dokumentacji nie dłużej jednak niż 24 miesiące od daty odbioru prac projektowych przez Zamawiającego. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest w tym okresie poprawić wady dokumentacji projektowo-kosztorysowej niezwłocznie po ich ujawnieniu.
3. Bieg terminu gwarancji jakości i rękojmi za wady rozpoczyna się od daty odbioru przedmiotu zamówienia na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego, podpisanego bez uwag.
4. Dokument gwarancyjny zostanie dołączony do protokołu zdawczo-odbiorczego, o którym mowa w ust. 3.
§ 10
1. Strony postanawiają, że Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w przypadku:
1) opóźnienia w wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 0,7 % wynagrodzenia umownego, za każdy dzień opóźnienia, liczonego od dnia określonego w § 4,
2) opóźnienia w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie gwarancji jakości lub rękojmi za wady w wysokości 0,7 % wynagrodzenia umownego, za każdy dzień opóźnienia liczonego od dnia wyznaczonego na usunięcie wad,
3) odstąpienia od umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy w wysokości 20 % wynagrodzenia umownego.
2. Strony postanawiają że Zamawiający zapłaci kary umowne w przypadku :
1) opóźnienia w odbiorze przedmiotu umowy w wysokości 0,7 % wynagrodzenia umownego, za każdy dzień opóźnienia liczonego od dnia upływu terminu wyznaczonego na zakończenie czynności odbioru, określonego w § 5 ust. 2 umowy,
2) odstąpienia od umowy z przyczyn zależnych od Zamawiającego, innych niż podane w § 11 ust. 1 pkt 1 umowy, w wysokości 20 % wynagrodzenia umownego.
3. W przypadku gdy zastrzeżone kary umowne nie pokryją faktycznie poniesionej szkody, Strony mogą dochodzić odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych określonych w Kodeksie cywilnym.
4. Zamawiający ma prawo dokonać potrąceń swoich wierzytelności z tytułu kar umownych lub odszkodowań z wynagrodzenia Wykonawcy określonego na fakturze.
§ 11
1. Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy w następujących przypadkach:
1) w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Odstąpienie od umowy w tym przypadku może nastąpić w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach, a Wykonawca może żądać wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy.
2) zostanie ogłoszona likwidacja Wykonawcy lub zaprzestanie prowadzenia działalności gospodarczej. Odstąpienie od umowy w tym przypadku może nastąpić w terminie do 14 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach,
3) w przypadku nie usunięcia przez Wykonawcę wad wykazanych w protokole zdawczo-odbiorczym w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie. Odstąpienie od umowy w tym przypadku może nastąpić w terminie do 14 dni, licząc od ostatniego dnia wyznaczonego przez Zamawiającego na usunięcie wad,
4) zostanie dokonane zajęcie majątku Wykonawcy. Odstąpienie od umowy w tym przypadku może nastąpić w terminie do 14 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach,
5) Wykonawca nie rozpoczął prac projektowych bez uzasadnionych przyczyn w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy. Odstąpienie od umowy w tym przypadku może nastąpić w terminie do 14 dni, licząc od ostatniego dnia terminu wyznaczonego na ostateczne rozpoczęcie prac projektowych,
6) Wykonawca przerwał bez uzasadnionych przyczyn prace projektowo-kosztorysowe i przerwa trwa dłużej niż 14 dni. Odstąpienie od umowy w tym przypadku może nastąpić w terminie do 14 dni, licząc od ostatniego dnia przerwy,
7) Wykonawca nienależycie wykonuje swoje zobowiązania wynikające z umowy, a w szczególności wykonuje prace projektowo-kosztorysowe niezgodnie z zakresem rzeczowym wskazanym w § 2 ust. 1. Odstąpienie od umowy w tym przypadku może nastąpić w terminie do 14 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
2. Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy w szczególności jeżeli :
1) Zamawiający odmawia bez uzasadnionych przyczyn odbioru dokumentacji projektowo-kosztorysowej lub odmawia podpisania protokołu zdawczo – odbiorczego w terminach określonych w § 5 ust. 2. Odstąpienie od umowy w tym przypadku może nastąpić w terminie do 14 dni, licząc od ostatniego dnia terminu wyznaczonego na odbiór lub na podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego,
2) Zamawiający zawiadomi Wykonawcę, w przypadku zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
3. Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności takiego oświadczenia. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy powinno zawierać uzasadnienie.
§ 12
1. W przypadku odstąpienia od umowy Wykonawca wspólnie z Zamawiającym sporządza w terminie 5 dni protokół inwentaryzacji wykonanych prac projektowych w toku według stanu na dzień odstąpienia od umowy.
2. Jeżeli odstąpienie od umowy nastąpiło z przyczyn zależnych od Zamawiającego, to Zamawiający zobowiązany jest przejąć wykonane prace projektowe oraz pokryć ich wartość.
§ 13
1. Wszelkie zmiany, jakie strony chciałyby wprowadzić do ustaleń wynikających z przedmiotowej umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej i zgody obu stron.
2. Na mocy ustawy Prawo zamówień publicznych niedopuszczalna jest jednak pod rygorem nieważności, zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy chyba, że konieczność wprowadzenia takich zmian wynikła z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego.
§ 14
1. Po zapłaceniu za przedmiot umowy zgodnie z warunkami płatności określonymi w umowie majątkowe prawa autorskie do przedmiotu umowy Wykonawca przenosi na Zamawiającego w następującym zakresie:
1) jednorazowej realizacji technicznej,
2) zwielokrotniania dowolną techniką dla celów realizacji dzieła,
3) publikacji i reklamy zrealizowanego dzieła dla celów Zamawiającego z zastrzeżeniem oznaczenia autorstwa.
2. Przejście autorskich praw majątkowych powoduje przeniesienie na własność Zamawiającego przedmiotu umowy określonego w § 1 i § 2.
3. Wykonawca oświadcza, że nie będzie wykonywał przysługujących mu praw autorskich osobistych w sposób ograniczający Zamawiającego w wykonywaniu praw do pracy konkursowej, w szczególności Wykonawca upoważnia Zamawiającego do decydowania o zachowaniu jego integralności.
4. Zamawiającemu przysługuje prawo zezwolenia na wykonanie zależnego prawa autorskiego.
§ 15
1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego i ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655) oraz inne właściwe przepisy w tym zakresie.
2. Spory wynikłe na tle wykonania umowy rozstrzygał będzie sąd powszechny właściwy miejscowo dla Zamawiającego.
§ 16
Umowę niniejszą sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach: jeden egzemplarz dla Wykonawcy i dwa egzemplarze dla Zamawiającego.
ZAMAWIAJĄCY: WYKONAWCA:
|