REGULAMIN
naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze
stanowiska urzędnicze w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej
w Poddębicach
Podstawa prawna :
1) Ustawa z dnia 22 marca 1990 roku o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1593 z późn. zm.),
2) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 roku w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (DZ. U. Nr 146, poz. 1222),
2) Regulamin Organizacyjny Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Poddębicach.
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§1
1) Celem wprowadzenia Regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze, w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór.
2) Regulamin określa szczegółowe zasady zatrudniania pracowników w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Poddębicach na podstawie umowy o pracę, z wyłączeniem stanowisk pracowniczych oraz pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych.
3) Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o:
a) Kierowniku – należy przez to rozumieć Kierownika Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Poddębicach
b) Komisji - należy przez to rozumieć Komisję Rekrutacyjną powołaną przez Kierownika Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Poddębicach
c) BIP - należy przez to rozumieć Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy Poddębice, o którym mowa w ustawie z dnia 6 września 2001roku o dostępie do informacji publicznej ( Dz. U. Nr 112, poz. 1198 z późn. zm.).
Rozdział 2
Rozpoczęcie procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze i
kierownicze stanowisko urzędnicze
§2
1) Kierownik dokonuje oceny potrzeby zatrudnienia. Analizy dokonuje w wyniku przeglądu stanowisk pracy, weryfikuje zasadność potrzeby zatrudnienia oraz ustala rodzaj zatrudnienia i możliwości finansowe zatrudnienia.
2) Kierownik dokonuje opisu stanowiska, zgodnie z wzorem określonym w załączniku Nr 1 do niniejszego Regulaminu.
3) Opis stanowiska zawiera:
a) dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków obciążających zajmującego te stanowiska,
b) określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji wobec osób, które je zajmują,
c) określenie uprawnień służących do wykonywania zadań oraz niezbędnego wyposażenia,
d) określenie odpowiedzialności
e) inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.
Rozdział 3
Komisja Rekrutacyjna
§3
1. Przed ogłoszeniem naboru Kierownik zarządzeniem powołuje komisję.
2. Do skuteczności czynności podejmowanych przez komisję wymagana jest obecność co najmniej 2 członków
3. Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.
4. Pracami komisji kieruje przewodniczący komisji.
5. Do zadań przewodniczącego należy w szczególności:
1) podejmowanie czynności przygotowawczych związanych z ogłoszeniem o naborze,
2) wyznaczanie miejsc i terminów posiedzeń,
3) prowadzenie posiedzeń Komisji,
4) nadzór nad przechowywaniem dokumentów aplikacyjnych związanych z postępowaniem rekrutacyjnych, w trakcie jego trwania.
6. Do obowiązków sekretarza komisji należy:
1) obsługa techniczno – organizacyjna i sekretarska komisji,
2) organizowanie w uzgodnieniu z przewodniczącym posiedzeń komisji,
3) przygotowanie i prowadzenie dokumentacji postępowania rekrutacyjnego, a zwłaszcza :
a) sporządzenia ogłoszenia na wolne stanowisko urzędnicze,
b) przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych kandydatów,
c) prowadzenie korespondencji w zakresie zleconym przez przewodniczącego, w tym w szczególności przesyłanie pisemnych zawiadomień do wybranych kandydatów o terminie i miejscu przeprowadzenie postępowania sprawdzającego,
d) sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko,
e) sporządzenie informacji o wynikach naboru.
Rozdział 4
Etapy naboru
§ 4
1. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze.
2. Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych.
3. Wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych pod względem formalnym.
4. Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.
5. Selekcja końcowa kandydatów, która może obejmować
a) test kwalifikacyjny i rozmowę kwalifikacyjną
b) lub tylko rozmowę kwalifikacyjną.
6. Sporządzenie protokołu z prowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze i kierownicze stanowisko urzędnicze
7. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu.
8. Ogłoszenie o wynikach naboru w BIP.
Rozdział 5
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze i kierowniczym stanowisku urzędniczym
§ 5
1. Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym sekretarz komisji umieszcza obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Poddębice oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Poddębicach.
2. W uzasadnionych przypadkach możliwe jest umieszczenie ogłoszenia dodatkowo w prasie lokalnej lub regionalnej.
3. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera:
a) nazwę i adres jednostki,
b) określenie stanowiska urzędniczego lub kierowniczego stanowiska urzędniczego,
c) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym i kierowniczym stanowisku urzędniczym, zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,
d) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym i kierowniczym stanowisku urzędniczym,
e) wskazanie wymaganych dokumentów,
f) określenie terminu i miejsca składanych dokumentów.
4. Ogłoszenie będzie znajdowało się w BIP oraz na tablicy ogłoszeń przez 14 dni kalendarzowych.
5. Wzór ogłoszenia o naborze na wolne stanowisko urzędnicze i kierownicze stanowisko urzędnicze stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
Rozdział 6
Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych
§ 6
1. Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP i na tablicy ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym i kierowniczym stanowisku urzędniczym.
2. Na dokumenty aplikacyjne składają się:
a) list motywacyjny,
b) życiorys CV ze szczególnym uwzględnieniem przebiegu pracy zawodowej (okresy zatrudnienia i zajmowane stanowiska pracy),
c) kserokopie świadectw pracy,
d) kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów),
e) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
f) oświadczenie o stanie zdrowia (w przypadku zatrudnienia kandydat zostanie skierowany na badania lekarskie wstępne),
g) oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie (w przypadku zatrudnienia wymagane będzie zaświadczenie z Krajowego Rejestru Skazanych),
h) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
i) referencje,
j) zgoda na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych kandydata.
3. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze tylko w formie pisemnej.
4. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną , z wyłączeniem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikacyjnego certyfikatu (zgodnie z ustawą z dnia 18 września 2001r. o podpisie elektronicznym – Dz.U. z 2001r. Nr 130, poz. 1450 z późn. zm.)
5. Aplikacje / oferty, które wpłyną do urzędu po upływie terminu określonego w ogłoszeniu nie będą rozpatrywane.
Rozdział 7
Wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych
§ 7
1. Analizy dokumentów dokonuje Komisja Rekrutacyjna.
2. Na wyznaczonym posiedzeniu komisji następuje otwarcie kopert z dokumentami aplikacyjnymi.
3. Komisja dokonuje analizy dokumentów porównując dane zawarte w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
4. Wynikiem analizy dokumentów jest wstępne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku urzędniczym i kierowniczym stanowisku urzędniczym.
5. Oferty nie spełniające wymagań formalnych będą odsyłane listem poleconym lub zwracane do rąk własnych zainteresowanym osobom.
Rozdział 8
Ogłoszenie listy kandydatów spełniających wymagania formalne
§ 8
1. Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze i wstępnej selekcji sekretarz komisji, umieszcza w BIP listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.
2. Lista, o której mowa w ust. 1 zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
3. Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznego wyniku wyboru.
4. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym i kierowniczym stanowisku urzędniczym, określonym w ogłoszeniu o naborze.
5. Wzór listy kandydatów spełniających wymagania formalne stanowi załącznik nr 3 do niniejszego regulaminu.
Rozdział 9
Selekcja końcowa kandydatów
§9
1. Na selekcję końcową składa się:
1) test kwalifikacyjny lub rozmowa kwalifikacyjna.
2. Przyjmuje się test kwalifikacyjny oraz rozmowę kwalifikacyjną jako techniki naboru kandydata na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze.
3. O wyborze jednej lub obu technik naboru rozstrzyga Komisja.
4. Przewodniczący komisji wyznacza termin przeprowadzenia postępowania sprawdzającego, który jest jednocześnie terminem posiedzenia komisji.
5. Sekretarz Komisji powiadamia wybranych kandydatów o czasie i miejscu przeprowadzenia testu lub rozmów kwalifikacyjnych.
Rozdział 10
Test kwalifikacyjny
§10
1. Celem testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności kandydatów niezbędnych do wykonywania określonej pracy oraz ich predyspozycji psychicznych do wykonywania zadań na wolnym stanowisku.
2. Pytania testowe oraz skalę punktową ustala Komisja. Oceny testu dokonują odrębnie wszyscy członkowie Komisji. Każde pytanie w teście kwalifikacyjnym ma odpowiednią skalę punktową. Kandydat w sumie z testu może maksymalnie otrzymać 50 punktów. Test kwalifikacyjny przygotowany jest oddzielnie na każde wolne stanowisko urzędnicze i kierownicze stanowisko urzędnicze.
Rozdział 11
Rozmowa kwalifikacyjna
§11
1. Selekcję końcową stanowi rozmowa kwalifikacyjna.
2. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.
3. Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:
a) predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,
b) posiadaną wiedzę na temat jednostki samorządu terytorialnego , w której kandydat ubiega się o stanowisko,
c) obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,
d) celów zawodowych kandydata,
4. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja Rekrutacyjna
5. Przed przystąpieniem do rozmowy kwalifikacyjnej komisja przygotowuje zestaw pytań umożliwiający dokonanie oceny kandydata:
a) pytania dotyczące przygotowania zawodowego,
b) pytania ogólne
6. Przyjmuje się system punktowy jako sposób oceniania kandydatów w postępowaniu sprawdzającym.
7. Każdy członek Komisji podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty za poszczególne kryteria w skali od 0 do 10.
8. Wszystkim kandydatom należy zadawać te same lub podobne (w ramach danego zakresu tematycznego) pytania.
9. Każdy członek komisji sporządza wyniki oceny kandydatów.
10. Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej Komisja Rekrutacyjna dokonuje podliczenia punktów uzyskanych przez poszczególnych kandydatów i wskazuje kandydata, który w selekcji końcowej uzyskał najwyższą liczbę punktów z testu lub rozmowy kwalifikacyjnej.
11. W przypadku równej liczby punktów uzyskanych przez kandydatów o wyborze na wolne stanowisko decyduje Kierownik.
12. Wynik postępowania rekrutacyjnego zatwierdza Kierownik.
Rozdział 12
Ogłoszenie wyników
§12
1. Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o prace zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności oraz zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do wykonywania pracy na danym stanowisku pracy oraz oryginały dokumentów potwierdzających wykształcenie.
2. W przypadku, gdy żaden z kandydatów nie spełnił warunków zawartych w ogłoszeniu o naborze lub Kierownik nie zatwierdził kandydatury wyłonionej w procesie rekrutacji, decyzje o ponownym przeprowadzeniu naboru podejmuje Kierownik, przy zastosowaniu niniejszego regulaminu.
Rozdział 13
Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy
§13
1. Po zakończeniu procedury naboru sekretarz komisji sporządza protokół.
2. Protokół zawiera w szczególności:
a) określenie stanowiska urzędniczego lub kierowniczego stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór,
b) liczbę kandydatów
c) imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych wg spełnienia przez nich poziomu wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,
d) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru,
e) uzasadnienie dokonanego wyboru.
3. Protokół z przeprowadzonego naboru zatwierdza Kierownik.
4. Wzór protokołu z przeprowadzonego naboru kandydatów na stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze stanowi załącznik nr 4 do niniejszego regulaminu.
Rozdział 14
Informacje o wynikach naboru
§14
1. Sekretarz komisji upowszechnia informację o wynikach naboru w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru, w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.
2. Informacja, o której mowa w ust. 1 zawiera:
a) nazwę i adres jednostki,
b) określenie stanowiska urzędniczego lub kierowniczego stanowiska urzędniczego,
c) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego,
d) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie nie zatrudnienie żadnego kandydata na stanowisko urzędnicze lub kierownicze stanowisko urzędnicze.
3. Informację o wynikach naboru upowszechnia się w BIP Urzędu Gminy Poddębice i na tablicy ogłoszeń w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Poddębicach, przez okres co najmniej 3 miesięcy.
4. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru.
Przepisy pkt. 1,2,3 stosuje się odpowiednio.
5. Wzór ogłoszenia o wynikach naboru stanowi załącznik nr 5 do niniejszego regulaminu.
Rozdział 15
Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi
§15
1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych.
2. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną przez okres 2 lat, a następnie przekazane do składnicy akt.
3. Dokumenty aplikacyjne kandydatów niewymienionych w ust. 1 i 2 są odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.
|